Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@13:45:15 GMT

سفر کوتاه و قریب الوقوع وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۰۳۹۲

سفر کوتاه و قریب الوقوع وزیر خارجه آمریکا به فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه با صدور بیانیه ای از سفر یک روزه «مایک پمپئو» به فلسطین اشغالی در اواخر هفته آینده (چهارشنبه ۱۳ مه/۲۴ اردیبهشت) خبر داد.

پیش بینی می شود که پمپئو در این سفر کوتاه پیرامون طرحهای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای الحاق بخشهایی از کرانه باختری با او و «بنی گانتز» شریک جدید در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی دیدار و گفتگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مورگان اورتگاس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه اعلام کرد که پمپئو «پیرامون تلاشهای آمریکا و اسرائیل برای مقابله با همه گیری کووید -۱۹ و همچنین مسائل امنیتی منطقه ای مرتبط با نفوذ بدخواهانه ایران (!) گفتگو خواهد کرد».

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه می افزاید که «در دوران رهبری رئیس جمهور [دونالد] ترامپ، تعهد و التزام آمریکا به اسرائیل هرگز به این اندازه محکم و قدرتمند نبوده است. آمریکا و اسرائیل هردو با تهدیداتی علیه امنیت و رفاه مردمان خود مواجه خواهند شد. در دورانهایی چالش برانگیز، ما در کنار دوستانمان می ایستیم، و دوستانمان نیز در کنار ما ایستادگی می کنند».

شایان ذکر است که دولت ترامپ از الحاق کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی اعلام حمایت کرده است.

نکته قابل توجه آن است که پمپئو و تیم همراه وی در این سفر کوتاه از محدودیتهای اعمالی رژیم صهیونیستی برای مقابله با کرونا- که ورود بازدیدکنندگان خارجی را به سرزمینهای اشغالی ممنوع می کند، مستثنی خواهند بود.

این نخستین سفر خارجی پمپئو پس از سفر اعلام نشده وی به افغانستان در ماه مارس است.

کد خبر 4920327

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا الحاق کرانه باختری بنیامین نتانیاهو بنی گانتز رژیم صهیونیستی اسرائیل فلسطین ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق عربستان سعودی دونالد ترامپ ایران شیوع کرونا روسیه فلسطین داعش سوریه امارات متحده عربی لبنان خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات با تأخیر، حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد

امارات متحده عربی که با رژیم اسرائیل روابط تجاری و سیاسی رسمی دارد، بعد از گذشت دو روز، اقدام این رژیم در حمله به رفح را محکوم کرد و خواستار توقف آن شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای که در وب سایت متعلق به خود منتشر شده، امروز چهارشنبه اعلام کرد که «به‌شدت» یورش نظامیان اسرائیل به رفح و «تسلط» بر گذرگاه مرزی آن را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه امارات همچنین در این بیانیه، درباره عواقب تشدید تنشی که منجر به جان باختن بی‌گناهان زیادی می‌شد و همچنین تشدید بحران انسانی غزه هشدار داده است.

امارات همچنین بر اهمیت عدم اختلال در روند ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه تأکید کرده است. امارات همچنین گفته است که هرگونه اقدام برای کوچاندن  اجباری برادران فلسطینی و اقدامات مخالف قوانین بین الملل و حقوق بشر را به شدت محکوم می‌کند.

وزارت خارجه امارات ضمن استقبال از تلاش‌های قطر و مصر در وساطت برای توافق آتش بس، ابراز امیدواری کرد که این وساطت‌ها منجر به آرامش و پایان دادن به جنگ در غزه شود.

این وزارتخانه با تاکید مجدد بر موضع امارات متحده عربی مبنی بر بازگشت به مذاکرات برای دستیابی به راه حل دو دولتی و ایجاد کشور مستقل فلسطین، بر اهمیت فوری یافتن و ایجاد افق سیاسی جدی برای از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به صلح فراگیر و پایان دادن به جنگ تاکید کرد.

دو روز از آغاز حمله زمینی ارتش رژیم اسرائیل به شهر رفح می‌‌گذرد و امارات که با این رژیم عادی سازی کرده و روابط سیاسی و تجاری دارد، با تأخیر این حمله را محکوم می‌کند.

الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردفلسطینیان از قدس تا رفح و نقب، قربانی جنایات صهیونیست‌هاقطر حملات رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کردتداوم حملات به شرق رفح؛ از پای درآمدن نظامی صهیونیست

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امارات با تأخیر، حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • جنگ غزه محور اصلی سفر وزیر خارجه ترکیه به امارات
  • درخواست جالب غربی ها ۲روز قبل از زدن اسرائیل
  • تاکید وزیران خارجه اردن و آمریکا بر آتش‌بس فوری در غزه
  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • حزب الله هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • ادعای ترکیه درباره شرط حماس برای کنارگذاشتن سلاح
  • تهدید وزیر جنگ رژیم صهیونیستی براى حمله قريب الوقوع به رفح
  • چالش اصلی اسرائیل با حزب الله لبنان چیست؟