Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:24:54 GMT

اصلاح و نوسازی باغ‌های تایباد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۰۸۶۳

اصلاح و نوسازی باغ‌های تایباد افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی تایباد روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: باتوجه به کمبود منابع آب در این شهرستان کشاورزان این منطقه بیشتر به سوی توسعه باغات و محصولات کم آب طلب گام برداشته‌اند.

محمد میری افزود: بهداشت کف باغ، هرس زمستانه، شخم و یخ آب زمستانه، مبارزه با آفات و بیماری‌ها از جمله اقداماتی است که در باغ‌های این شهرستان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ درصد از باغات این شهرستان نیاز به نوسازی و جایگزینی دارد.

وی به مبارزه با آفات و بیماری‌ها در باغ‌های این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری در سطح هشت هزار و ۳۰۰ هکتار از باغ‌های تایباد احیای مدیریت تلفیقی و ترویج روش‌های مبارزه غیر شیمیایی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد افزود: در حال حاضر این شهرستان افزون بر ۱۵ هزار و ۲۳۰ هکتار باغ دارد که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

۸۵ درصد جمعیت شهرستان تایباد به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند و این شهرستان با در اختیار داشتن بیش از ۴۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی، هفت هزار بهره‌بردار در حوزه کشاورزی دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

برچسب‌ها تایباد وزارت جهاد کشاورزی آبیاری اراضی کشاورزی باغستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تایباد وزارت جهاد کشاورزی آبیاری اراضی کشاورزی باغستان تایباد وزارت جهاد کشاورزی آبیاری اراضی کشاورزی باغستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۰۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد

ایسنا/همدان مدیر اداره جهادکشاورزی اسدآباد از افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در سال‌جاری در این شهرستان به نسبت سال گذشته خبر داد.

محمدکرم مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته میزان سطح زیرکشت کلزای این شهرستان حدود ۱۴۸ هکتار بوده که این میزان در سال زراعی جاری به ۳۷۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه تعهد کشت کلزا شهرستان اسدآباد در سال‌جاری حدود ۷۰۰ هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: از این میزان تعهد بیش از ۵۰ درصد تعهد محقق شده و ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان انجام شد.

مرادی، یکی از جمله مشکلات کشاورزان کلزاکار را سرمازدگی برشمرد و یادآور شد: امسال سرمازدگی سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان موجب شد تا از ۳۷۰ هکتار کشت کلزا در مزارع این شهرستان حدود ۲۰ هکتار آن دچار بدسبزی و سرمازدگی و شوک شود که با این اتفاق در حال حاضر سطح زیرکشت موجود حدود ۳۵۰ هکتار است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۸۷۵ تا ۱۰۰۰ تن کلزا از مزارع این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و تصریح کرد: از هر هکتار سطح زیرکشت کلزا میانگین ۲.۵ تا ۳ تن محصول قابل برداشت خواهد بود.

مرادی، تعداد کلزاکاران این شهرستان را ۱۲۸ نفر برشمرد و مطرح کرد: محصول کلزای شهرستان به کارخانه روغن نهاوند ارسال می‌شود، ضمن اینکه از سال گذشته در شهرستان بهار نیز یک سیلو برای تحویل و خرید تضمینی کلزاکاران اسدآبادی اختصاص داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • انعقاد ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار قرارداد نقشه‌برداری اراضی کشاورزی در جیرفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در اسدآباد