Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مشهد با بیان اینکه اکنون کشور و جامعه در حال مبارزه با مشکلات اقتصادی و کرونا است. تصریح کرد: متاسفانه وقت مجلس در روز‌های پایانی، توسط طرح‌های بیهوده تلف شد و اولویت‌های شخصی جایگزین اولویت‌های ملی و فضای مجلس تبدیل به یک فضای انتقام گونه شد.

نصرالله پژمانفر، نماینده مشهد و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجو، اظهار داشت: اولویت قرارگرفتن طرح اصلاح قانون انتخابات در دستورکار مجلس در این زمان، یک نوعی گرفتن انتقام از شورای نگهبان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: افرادی که خواهان در اولویت قرار گرفتن این طرح در مجلس بودند حتی در دفاعیاتشان هم مسئله شخصی کاملا مشهود بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: این اقدام نمایندگان اکثریت باعث مخدوش‌تر شدن مجلس در بین افکار عمومی شد و یک اشتباه استراتژیکی در روز‌های پایانی مجلس به حساب می‌آمد و صد درصد این اقدام باعث ضعیف‌تر شدن کارنامه مجلس دهم شد.

پژمانفر با بیان اینکه اکنون کشور و جامعه در حال مبارزه با مشکلات اقتصادی و کرونا است. تصریح کرد: متاسفانه وقت مجلس در روز‌های پایانی، توسط طرح‌های بیهوده تلف شد و اولویت‌های شخصی جایگزین اولویت‌های ملی و فضای مجلس تبدیل به یک فضای انتقام گونه شد.

وی با اشاره به بند‌های دیگر از قانون انتخابات بیان داشت: تمام تلاش نمایندگان مطرح کننده این مواد از قانون بدین گونه بود که می‌خواستند راه را برای ورود افراد دیگر به مجلس باز کنند یعنی هیچ فیلتر اساسی برای حضور این افراد در مجلس وجود نداشته باشد.

این نماینده مجلس بیان داشت: حکومت و سیستم کشور، جمهوری اسلامی است و قانون اساسی آن برگرفته شده از اسلام است پس افرادی که می‌خواهند به هرکدام از ارکان کشور ورود کنند باید اعتقادی به این موارد داشته باشد.

نماینده مشهد افزود: این موضوع فقط مخصوص ایران نیست بلکه کشور‌های دیگر هم مانع ورود افرادی که اعتقادی به ساختار کلی ان کشور ندارند می‌شوند.

وی گفت: حتی برخی از افراد حامی این تغییرات هم می‌دانستند این اصلاحیه‌ها خلاف قانون اساسی است و قطعا رد خواهد شد، اما درصدد استفاده از تریبون مجلس برای مسائل شخصی خود بودند و به یک نوعی دنبال انتقام و هزینه تراشی بودند.

پژمانفر با اشاره به توجیهات موافقان این طرح که بیان می‌کنند به فکر نظام، انقلاب و کشور هستند نه مسائل شخصی بیان داشت: بهترین داور برای قضاوت، مردم هستند یعنی زمانی که مردم مشاهده می‌کنند اولویت امروز مجلس اولویت روز کشور نیست قطعا متوجه می‌شوند که این مسائل شخصی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی شورای نگهبان نظارت استصوابی مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۱۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس

وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،‌ احمد وحیدی عصر دوشنبه ضمن تقدیر از استانداران سراسر کشور در برگزاری مطلوب انتخابات، نکات تکمیلی را در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت به حاضرین در جلسه یادآور شد.

وزیر کشور انتخابات مرحله اول مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ۱۴۰۲ را از جهات مختلف قابل قبول و مطلوب دانست و افزود: با عنایت به راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحله دوم انتخابات نیز به یاری خداوند متعال به شکل مطلوب برگزار خواهد شد.

رییس شورای امنیت کشور با اشاره به مسئولیت توأمان استانداران در ستاد انتخابات و شورای تأمین استان اظهار کرد: همواره ممکن است اشکالات و خطاهای کوچکی در عرصه اجرا وجود داشته باشد، اما استانداران محترم باید فرمایش مقام معظم رهبری در حق الناس بودن رأی مردم را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا انتخابات پیش رو در مطلوب ترین وضع ممکن برگزار شود.

وحیدی افزود: انتخابات یکی از عرصه هایی است که معاندان و بداندیشان آن را فرصتی برای ایجاد بدبینی نسبت به نظام جمهوری اسلامی در جامعه می شمارند و از این رو تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات، باید پیش بینی های لازم را انجام دهند تا چنین افکاری همانند گذشته ناکام بماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟ | نحوه شناسایی حساب های غیر تجاری