Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:52:59 GMT

بهسازی جاده نسیم شمال قزوین بالاخره آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۱۲۲۵

بهسازی جاده نسیم شمال قزوین بالاخره آغاز شد

یکی از جاده‌های پرحاشیه و جنجالی در قزوین، کمبربندی نسیم شمال به طول ۱۱ کیلومتر است که نوعی شاهراه ارتباطی بین مرکز استان و شهرهای مجاور محسوب می‌شود.

جاده‌ای که از ابتدا قرار بود به صورت موقتی، عبور و مرور خودروهای اداره گاز را در کنارگذر شهر بر عهده بگیرد، با تغییر کاربری به کمربندی، زیر حجم انبوهی از ترافیک خودروها قرار گرفت و به بدترین راه درون شهری تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسفالت خراب، وجود چاله‌ و دست اندازهای فراوان، نبود روشنایی مناسب، غیر استاندارد بودن مسیر، عبور از میان باغستان سنتی قزوین، هم مسیری خودروهای ترانزیتی با خودروهای سواری و نبود علائم و خطوط راهنمایی در این جاده باعث شده تا اصلاح و بازسازی این وضعیت به آرزوی دیرینه شهروندان تبدیل شود.

کارشناسان معتقدند عبور یک جاده از دل باغستان، نه به نفع جاده است و نه به نفع باغ، چون پس زدگی ناشی از آبیاری باغ‌ها، بستر جاده را سست کرده و به مرور زمان کل جاده را تخریب می‌کند، بنابراین باید در بستر این جاده از بتن و سازه‌های دیگری استفاده کرد.

سال گذشته قرار بود با تامین ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی شهرداری و ۱۲ میلیارد تومان اعتبار از سوی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، اصلاح و بازسازی این مسیر آغاز شود، اما تاخیر در اجرایی شدن عملیات عمرانی به سال جاری موکول شد.

بالاخره پس از سال‌ها تاخیر، آغاز به کار اصلاح و بهسازی جاده نسیم شمال از امروز آغاز گردید و مسیرهای منتهی به این جاده نیز مسدود شدند.

شهرداری و راهداری باید مراحل عملیات عمرانی در نسیم شمال را هفتگی گزارش دهند

مدیرکل دفتر فنی استانداری قزوین گفت: باید تا قبل از فرا رسیدن مسافرت‌های تابستانی، اصلاح و بهسازی رینگ شمالی واقع در کمربندی نسیم شمال به طول هزار و ۷۰۰ متر آغاز شود.

پیمان پیرمرادی به تغییر رژیم ترافیکی در حوزه کمربندی نسیم شمال اشاره کرد و افزود: انتقادات فراوانی را همواره از سوی مردم به این جاده شاهد هستیم و اخیرا دستگاه قضایی نیز به عنوان مدعی العموم وارد موضوع شد تا اصلاح و بهسازی این کمربندی هرچه زودتر اتفاق بیافتد، اما واقعیت این است که مشکلات فنی در خصوص انحراف ترافیک در جریان عملیات عمرانی و شیوع ویروس کرونا باعث شد کارها به کندی پیش بروند.

وی با بیان اینکه خیلی از مسؤولان به مردم وعده دادند که اصلاح این کمربندی هرچه سریع‌تر اتفاق می‌افتد، گفت: امیدواریم مدیران استانی اهتمام بیشتری به خرج دهند تا بتوانیم در هشت ماه آینده اصلاح و بهسازی آن را به اتمام برسانیم.

پیرمرادی بیان داشت: شرایط کنونی به گونه‌ای است که مسافرت‌ها کاهش یافته و بهترین زمان برای شروع به کار اصلاح و بهسازی کمربندی نسیم شمال به شمار می‌رود، فقط لازم است که در این خصوص اطلاع رسانی جامع و مفیدی صورت گیرد تا خودروهای وارده به استان قزوین بتوانند از مسیر جایگزین استفاده کنند.

مدیر کل دفتر فنی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: ادارات راهداری و شهرداری باید تا پایان طرح، گزارش هفتگی ارائه کرده تا کمیت و کیفیت روند اجرایی شدن طرح به درستی اطلاع رسانی شود.

عملیات عمرانی نسیم شمال به رانندگان حمل و نقل باری کشور ابلاغ شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین در این خصوص گفت: بعد از برگزاری نشست‌های مختلف در دفتر فنی استانداری قزوین، با مرکز مدیریت راه‌های کشور مکاتباتی انجام شده که انسداد کمربندی نسیم شمال از تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری اعلام و مسیرهای ترانزیتی جایگزین به کامیون داران ابلاغ شود.

جواد حق لطفی افزود: به انجمن‌ها و اصناف‌ حمل و نقل باری اطلاع داده شده تا بارنامه‌های جدید برای رانندگان را بر اساس راه‌های جایگزین صادر کنند؛ بر همین اساس مسیرهای بویین زهرا، سگزآباد، سه راهی دانسفهان، رحیم آباد و خرمدشت، سه راهی ضیاء آباد، میدان انگور تاکستان، عوارضی تاکستان و  آزادراه قزوین - تاکستان در طول عملیات عمرانی نسیم شمال مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: هم اکنون جانمایی تابلوی مسیرهای جایگزین برای نصب آماده شده و از امروز به صورت رسمی اصلاح و بهسازی این مسیر اتفاق می‌افتد.

همکاری پلیس راه و راهور با شهرداری افزایش یابد

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در این باره گفت: هم اکنون تابلوهای درون شهری برای انحراف از مسیر به شهرداری تحویل داده شده و تجهیز کارگاه نیز اتفاق افتاده است.

شیما زرآبادی پور تاکید کرد: در شرایط کنونی لازم است که هماهنگی و همکاری پلیس راه و راهور نیز افزایش یابد تا استقرار نیروهای انتظامی و شیفت‌های کاری برای هر فاز از این عملیات عمرانی لحاظ شود.

وی بیان داشت: تحلیل‌های ترافیکی در شرایطی که عملیات عمرانی انجام می‌شود صورت گرفته تا تقاطع‌هایی که بیشترین اثرپذیری و بار ترافیکی داشته باشند، به پلیس گزارش شود.

زرآبادی پور خاطرنشان کرد: اصلاح و بازسازی مسیر نسیم شمال بدون همکاری دستگاه‌های اجرایی میسر نمی‌شود و از امروز همه باید در کنار شهرداری همکاری کنند.

نقاط و ضعف و قوت راه‌های جایگزین از نظر ترافیکی باید بررسی شود

رییس پلیس راهور استان قزوین در این باره گفت: فعلا پلیس نمی‌تواند با جدیت اعلام کند که در طول عملیاتی شدن این طرح چه مشکلاتی پیش می‌آید، اما به نظر من بهتر بود که محورهای جایگزین نسیم شمال بازدید می‌شد و نقاط ضعف و قوت نیز مورد ارزیابی قرار می‌گرفت.

سرهنگ مهرداد حسن پور افزود: نسیم شمال به عنوان مسیر هسته مرکزی شهر است و یکی از جاده‌های بسیار مهم به شمار می‌رود، بنابراین با شروع اصلاح و بهسازی در این مسیر، فقط حضور پلیس کافی نیست، بلکه باید در فازهای بعدی ببینیم که بلوار اسدآبادی، جمهوری و تقاطع امام خمینی (ره) چگونه تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: شاید بهتر بود ۱۰ روز دیگر این طرح با تاخیر همراه می‌شد تا تصمیمات نهایی اتخاذ ‌شود، اما با همه این موارد مشکلی در استقرار پلیس نخواهیم داشت و نیروهای انتظامی همواره آماده هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این باره گفت: در ابتدای این بهسازی محور رشت - تاکستان انسداد پیدا می‌کند و عملیات عمرانی روی تمام مسیر انجام نمی‌شود، اما لازم است که تیمی به صورت روزانه اقدامات انجام شده در این مسیر را جمع آوری کرده و گزارش کنند تا تصمیمات تکمیلی اتخاذ شود.

علی فرخزاد اضافه کرد: اصلاح و بهسازی جاده نسیم شمال به عنوان آرزوی دیرینه مردم استان قزوین محسوب می‌شود که امید است عملیات عمرانی با کیفیت بالا و هرچه سریع‌تر انجام شود.

نیم نگاه:وضعیت نامناسب جاده نسیم شمال در سال‌های گذشته به یکی از نقطه انتقادات اصلی شهروندان قزوینی تبدیل شده بود و نبود امنیت و روشنایی مناسب در این راه، آمار تصادفات و مخاطرات جاده‌ای را در آن افزایش می‌داد.

اینکه در آینده ضمن بهسازی مسیر، نظارتی بر آن صورت ‌گیرد تا خودروهای ترانزیتی به آسفالت آن صدمه‌ای وارد نکنند، از موضوعاتی است که باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرداری قزوین پلیس راهور ناجا بهسازی راه ها استان قزوین استانداری قزوین ترافیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرداری قزوین پلیس راهور ناجا بهسازی راه ها استان قزوین استانداری قزوین ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرداری قزوین پلیس راهور ناجا بهسازی راه ها استان قزوین استانداری قزوین ترافیک کمربندی نسیم شمال استانداری قزوین اصلاح و بهسازی جاده نسیم شمال عملیات عمرانی نسیم شمال استان قزوین حمل و نقل پلیس راه جاده ای راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۱۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از ترافیک سنگین دیشب جاده شمال

به گزارش پارس نیوز ، با توجه به تعطیلی روزهای آخر هفته و روز شنبه مسیرهای منتهی به شمال دیروز شاهد ترافیک سنگینی بودند.

عکسی از ترافیک سنگین جاده هراز در مسیر جنوب به شمال، محدوده آب‌اسک، گویای سنگینی ترافیک دیشب است.

 

دیگر خبرها

  • کار ترانشه حاجی آباد به دستگاه قضا رسید
  • عکسی از ترافیک سنگین دیشب جاده شمال
  • فاز سوم کمربندی نسیم شمال قزوین آماده بهره‌برداری
  • آغاز بهسازی آسفالت آزادراه تبریز – زنجان
  • ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی/جاده چالوس مسدود شد
  • ترافیک سنگین در جاده‌های شمال؛ بارش باران در ۲۰ استان
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران