Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@22:10:23 GMT

کرونا باشگاه های ورزشی خراسان جنوبی را زمین گیر کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۱۲۵۰

کرونا باشگاه های ورزشی خراسان جنوبی را زمین گیر کرد

سایه سنگین کرونا و بلاتکلیفی باشگاه های ورزشی برای شروع فعالیت ها هنوز ادامه دارد و استمرار تعطیلی باشگاه داران خصوصی، هر روز ضرر و زیان تازه ای را برای این قشر ایجاد می کند بگونه ای که در این روزهای تلخ «آه» از نهاد آنان برخواسته است.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ با آغاز اسفندماه و شروع شیوع ویروس کرونا در کشور، ورزش نیز از آماج تأثیرات آن در امان نماند و باشگاه های خصوصی ورزشی که روزانه پذیرای ده‌ها نفر بودند از همان ابتدای کار زنگ خطر را به صدا درآورند که می‌توانند منبعی خطرناک برای نقل و انتقال ویروس کرونا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رغم این نگرانی‌ها، اما چند روزی این باشگاه‌ها به کار خود ادامه دادند تا بالاخره ۱۵ اسفند ستاد مقابله با کرونا در بیانیه‌ای آن‌ها را به تعطیلی کشاند.

 

باشگاه‌دارانی که حالا بیش از ۲ ماه حرفه و منبع درآمدشان تعطیل شده است همچنان بلاتکلیف هستند و با وجود بازگشایی بیشتر اصناف، هنوز اجازه فعالیت ندارند. با توجه‌ به هزینه‌های بالا و اجاره‌های سنگین، روزگار برای مدیران باشگاه‌های ورزشی سخت شده است و در تب پیامدهای کرونایی می‌سوزند.

 

نارضایتی از وضع موجود و عدم حمایت مسئولان، عبارت مشترک باشگاه دارانی است که با سایه سنگین کرونا و روزهای پُرغصه به گذران زندگی می‌پردازند و همچنان پا در هوا تا شروع دوباره انتظار می کشند.

 

در خراسان جنوبی، بنابر اعلام اداره‌کل ورزش و جوانان استان، ۲۱۶ باشگاه خصوصی ورزشی وجود دارد که ۹۲ درصد این باشگاه‌ها مستاجر هستند و یک هزار و ۱۲۴ شغل زیرمجموعه خود ایجاد کرده‌اند‌، شغل‌هایی که حالا در معرض تهدید و خطر ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

 

هیچ؛ تسهیلات حمایتی متولیان امر برای باشگاه‌ها

«سمیه همروان» یکی از باشگاه داران استان که دارای سابقه حضور ۱۹ساله در میادین ورزشی و ۱۰ سال است هدایت یک باشگاه را بر عهده دارد در گفتگو با خبرنگار  شبستان در بیرجند می‌گوید: چند ماه است که باشگاه تعطیل است و هیچ منبع درآمدی دیگری نداریم و تاکنون هیچ کسی کمک ما نکرده است؛ بیشترین ضربه کرونا در این مدت به باشگاه های ورزشی وارد شده است.

 

به گفته وی چندین‌بار به اداره ورزش درخواست وام و بسته حمایتی داده است و با وجود اینکه اسمش را در لیست یادداشت کرده‌اند اما تاکنون نه تسهیلاتی و نه هیچ بسته حمایتی نداده‌اند! از اینکه تاکنون مسئولان جویای روزگار سختش نشده اند، گلایه مند است و می افزاید: دو باشگاه در بخش بانوان و آقایان دارد که ماهانه ۸ میلیون تومان اجاره پرداخت می کند و برای تجهیز باشگاه نیز وامی گرفته است که ماهانه سه میلیون تومان بازپرداخت دارد.

 

این باشگاه‌دار بیرجندی بیان می کند: اداره ورزش حتی شماره موجرین ما را گرفتند تا از آنان درخواست بخشش کنند ولی هیچ حرکتی از طرف آنها انجام نشد. اما خدا را شکر از طرف آستان قدس رضوی و هیات امنای مسجد باقرالعلوم (ع) با یکی از موجرین ما صحبت شد و اجاره سه ماه گذشته را بخشید. اما اجاره یکی از باشگاه‌ها هنوز باقی مانده است.

 

وی از مسئولان می‌خواهد در این اوضاع سخت به فکر باشگاه داران خصوصی باشند و حداقل بگویند تسهیلات به ما می دهند یا نه، تا تکلیفمان را بدانیم نه اینکه سه ماه مداوم به اداره کل ورزش برویم و دست خالی برگردیم.

 

ناتوانی در پرداخت اجاره بها و اقساط تسهیلات

«طیبه میرزایی» یکی دیگر از باشگاه داران متضرر از کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی است که در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با تعبیر غم انگیزی می گوید: با خاک یکسان شده‌ام و همه امیدم برای خرج و مخارج زندگی و پرداخت اقساط‌ بانکی‌ام به شب عید و روزهای پایانی سال بود که با شیوع کرونا اکنون بیش از ۲ ماه است هیچ درآمدی ندارم و در خرج و مخارج زندگی مانده ام. اجاره‌های باشگاه روی هم تلنبار شده و صاحب ملک اجاره کامل را طلب کرده است و با ما همکاری نمی کند.

 

این باشگاه دار سرپرست خانوار، چندین سال‌ است که به قول خودش مثل یک مرد شبانه روز کار می‌کند تا یک تنه چرخ زندگی‌اش را بچرخاند اما اکنون با اعتراض تاکید می کند که از تعطیلی باشگاه به تنگ آمده است و مدام امروز و فردا می کند که کی قرار است باشگاه باز شود. وی می افزاید: به نان شب خود محتاج شده‌ام و همه دغدغه و فکرم اجاره باشگاه شده است.

 

حمایت ها در حد حرف

وی با بیان اینکه قول هایی برای حمایت از باشگاه داران خصوصی مطرح شده است اما در مقام عمل، هیچ خبری نیست، می افزاید: تاکنون هیچ حمایتی نشده ایم و فقط در حد حرف بوده است. اکنون نیاز به حمایت و کمک داریم تا دردی از مشکلات زندگی‌مان را دوا کنیم. بارها نامه و فرم پُر کردیم اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است و هچنان با ادامه تعطیلی باشگاه پا در هوا هستیم.

 

«مریم توکلی اناران» صاحب یکی از باشگاه‌های بدنسازی و پرورش اندام هم در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند می گوید: سه ماه است که به خاطر کرونا تعطیل هستیم و مسئولان در این مدت هیچ سراغی از باشگاه‌داران نگرفته اند! حرف از حمایت می زنند اما در عمل خبری نیست.

 

این صاحب باشگاه ورزشی که ماهیانه چهار میلیون تومان هزینه اجاره پرداخت می‌کند، معتقد است مانند سایر مشاغل باید فکری‌ هم به‌حال باشگاه‌های ورزشی شود. وی این سوال را می پرسد که آیا اکنون فقط باشگاه‌های ورزشی مشکل دارند که باید همچنان تعطیل باشند؟

 

توکلی اناران که سابقه ۳۰ سال فعالیت دارد، خطاب به مسئولان با گلایه می‌گوید: مردم را مجبور به دروغ گفتن نکنید چرا که باشگاه های وزشی را می شناسم که اکنون مخفیانه کار می کنند!

 

وی درباره اینکه پیشنهادی برای بازگشایی باشگاه‌های بدنسازی دارد، می‌گوید: می‌توانیم باشگاه‌ها را دسته‌بندی کنیم؛ با یک برنامه‌ریزی مناسب با توجه به وسعت فضا و با رعایت پروتکل های بهداشتی در هر ساعت تعداد محدودی از افراد را به باشگاه راه دهیم. این کار خیلی بهتر از این است که چندین ماه باشگاه‌ها خصوصی ورزشی را تعطیل کنند.

 

باشگاه های متضرر در انتظار وام قرض الحسنه

این صاحب باشگاه‌های خصوصی در استان می‌گوید که در کنار دلنگرانی برای شاگردانش دغدغه معاش و کسب درآمد نیز دارد، کرونا و تعطیلی باشگاه‌های ورزشی ضربات مالی سنگینی به آنها وارد کرده و آنها چشم انتظار کمک دولت و وام قرض الحسنه هستند. وی با تاکید بر اینکه انتظار باشگاه داران این است که بسته حمایتی یا وام هایی با تنفس به آن ها اختصاص یابد تا بتوان برای شارژ دوباره باشگاه ها از آن استفاده کرد، می افزاید: مسئولان امر در این رابطه صرفا نظاره گر نباشند و تدبیری بیندیشند.

 

در این روزگار سخت کرونایی قفل‌های نقش بسته بر درب ورزشگاه و باشگاه‌ها در خراسان جنوبی صحنه‌های غم‌انگیزی خلق کرده و همه در حسرت روزهایی هستند که این درب‌ها گشوده شده و دسته دسته ورزشکاران شاداب و سرحال را در آغوش خود گرفته و معاش بسیاری نیز که از این طریق ارتزاق می‌کنند، تامین شود.

 

تداوم تعطیلی باشگاه‌های ورزشی استان
«محسن قطبی» معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند با اشاره به فعالیت ۲۱۶ باشگاه در استان می گوید: براساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا شهرهای مختلف کشور به سه منطقه سفید، زرد و قرمز تقسیم‌بندی شده‌اند که اماکن ورزشی دارای رشته‌های انفرادی در مناطق سفید از ۱۶ اردیبهشت فعال شدند و شهرستان زیرکوه از جمله این مناطق است.

 

وی از تداوم تعطیلی باشگاه‌های ورزشی در سایر نقاط استان خبر داد و می افزاید: در حال حاضر ۲۰۸ باشگاه ورزشی مستاجر هستند و تاکنون در راستای اقدامات حمایتی از آنان، نامه به موجرین جهت تخفیف یا بخشودگی اجاره بها یا اعمال تخفیف ارسال شده است.

 

اقدامات حمایتی اداره کل ورزش و جوانان از باشگاه‌داران!

قطبی با اشاره به رایزنی با بانک‌های متفاوت جهت اخذ تسهیلات بانکی، ادامه می دهد: تمامی مجوزها و اطلاعات مربیان باشگاه‌های ورزشی به وزارت جهت اخذ تسهیلات ۱۲درصد ارسال شده است.

 

معاونت توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی می افزاید: تهیه بسته های کمک معیشتی برای همه دست اندرکاران باشگاه‌های ورزشی، تهیه پکیج های بهداشتی جهت ضدعفونی و گندزدایی باشگاه‌ها و تهیه پروتکل های لازم جهت بازگشایی باشگاه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده است.

 

واما...

با شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی باشگاه های ورزشی استان خسارت زیادی متوجه آن ها شده است؛ از طرفی چون بیشتر باشگاه های ورزشی خصوصی اجاره ای هستند و بر خلاف بخش دولتی نه تنها اجاره شان بخشیده نشد بلکه در این روزگار سخت در نبود حمایت مالی مسئولان، رنجی مضاعف را بر دوش آنان گذاشته است.

 

اکنون مشکلات باشگاه‌داران خراسان جنوبی همانند سایر نقاط کشور در پی تعطیلی‌های کرونایی همچنان پابرجاست که البته مسئولان ورزش و جوانان برای رفع آن تلاش می کنند اما هنوز اقدامی نشده است.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: باشگاه ورزشی خصوصی شیوع بیماری کرونا ویروس مشکلات معیشتی تعطیلی خراسان جنوبی تعطیلی باشگاه های ورزشی اداره کل ورزش و جوانان گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند باشگاه داران خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۱۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳

در حالی شورای شهر تهران در راستای استفاده حداکثری شهروندان از اماکن ورزشی شهرداری ، نرخ بلیط این مراکز برای سال ۱۴۰۳ مطابق تعرفه وزارت ورزش برای سال جاری در نظر گرفته است که تعرفه برخی از امکان بیش از ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اعضای شورای شهر تهران در تاریخ هشتم اسفندماه سال 1402 ، بهای خدمات استفاده از مراکز ورزشی شهرداری تهران را به تصویب رساندند که در راستای حمایت از استفاده حداکثری شهروندان از این اماکن، نرخ بلیط این مراکز برای سال 1403 مطابق تعرفه وزارت ورزش برای سال جاری (1402) در نظر گرفته شد.

اما حالا با گذشت بیش از یک‌ماه از سال 1403 ، بررسی‌های میدانی خبرنگار تسنیم حکایت از آن دارد که تعرفه امکان ورزشی شهرداری تهران در برخی از مناطق تهران بیش از 100 درصد افزایش پیدا کرده است و در این بخش مسئولان شهرداری تهران در بخش ورزش پاسخگویی مناسبی را نسبت به این ارقام ندارند.

شهرداری تهران بهره‌برداری از اماکن ورزشی را به بخش‌های دیگر واگذار کند

نصب تعرفه در مجموعه‌های ورزشی شهرداری

زهرا شمس احسان؛ رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران، خواستار نصب تعرفه‌های ورزشی در تمامی مجموعه‌های ورزشی شهرداری شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی با ورزشکاران در مناطق مختلف شهر تهران، گفت: در این جلسات مشکلات و مسائل ورزشکاران بررسی و در قالب مصوبات پیگیری می‌شود.

رئیس کمیته ورزش شورا از اجرای برنامه حمایت از ورزش‌های قهرمانی و باستانی در برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش تسنیم، در حالی شورای شهر تهران تاکید بر نصب تعرفه در مجموعه‌های ورزشی شهرداری تهران تاکید کرده است که در برخی از امکان این تعرفه‌ها نصب نشده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیر تا پیاز طرح ساماندهی بازار زمین و مسکن
  • مهم‌ترین ورزشی که می‌تواند شما را جوان نگه دارد (فیلم)
  • پایانی بر اجاره بهای بی‌حساب و کتاب مسکن
  • تعرفه سالن های ورزشی شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تعرفه سالن های ورزش شهرداری در سال جدید چقدر است؟
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • همه چیز درباره المپیاد ورزش‌های فناورانه + لینک ثبت نام
  • تمرینات ورزشی برای مبارزه با کبد چرب
  • افزایش تعرفه‌های امکان ورزشی شهرداری تهران در سال ۱۴۰۳