Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@15:03:53 GMT

کمبود ماسک؛ نگرانی این روزهای مردم فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۱۳۸۴

کمبود ماسک؛ نگرانی این روزهای مردم فرانسه

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: سندیکای پزشکان در فرانسه، ادعای دولت در خصوص تهیه ماسک به اندازه کافی برای دوران خروج از قرنطینه را نادرست توصیف کرد.

انگلیس پس از آمریکا، بیشترین قربانیان اپیدمی کووید-۱۹ را به خود اختصاص داده است. در این کشور بیش از ۳۱ هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد قربانیان در ایتالیا نیز در روز جمعه از مرز ۳۰ هزار نفر عبور کرد. فرانسه در روز جمعه از جان باختن ۲۴۳ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خبر داد و تعداد قربانیان در این کشور در مجموع به ۲۶ هزار ۲۳۰ نفر رسید. اما به هر ترتیب اوضاع رو به بهبود است. از این پس، هدف، جلوگیری از شکل گیری موج دوم اپیدمی، پس از آغاز روند خروج از قرنطینه از روز دوشنبه است. در فرانسه استفاده از ماسک در بخش حمل و نقل عمومی اجباری است. اما آیا مقامات دولتی می‌توانند برای همه ماسک تهیه کنند؟

گزارشگر این شبکه گفت: این یکی از راهبردی‌ترین پرسش هاست: فرانسه چه تعداد ماسک در اختیار دارد؟ دولت ذخیره ماسک خود را کافی توصیف کرده است. اما دولتمردان به این مسئله که چه تعداد ماسک در اختیار دارند، اشاره نمی‌کنند. آن‌ها فقط می‌گویند که از روز دوشنبه، فرانسه هر هفته ۱۵۰ میلیون ماسک یک بار مصرف دریافت می‌کند و این ماسک‌ها به طور گسترده‌ای در بخش بهداشت و درمان و خانه‌های سالمندان توزیع می‌شوند. به گفته دولت، ۵۰ میلیون ماسک قابل شستشو قرار است به بخش دولتی و شرکت‌ها تحویل داده شود تا بین مردم توزیع و یا به آن‌ها فروخته شوند.

«آنژ پانیه - روناشِر» وزیر اقتصاد فرانسه گفت: از یازدهم ماه مارس، فرانسه هر هفته ۲۰۰ میلیون ماسک دریافت می‌کند. این تعداد برای رفع همه نیاز‌ها کافی است.

گزارشگر افزود:، اما آیا این تعداد ماسک کافی خواهد بود؟ طبق محاسبات سندیکای پزشکان، این تعداد ماسک کافی نیست.

دکتر «ژروم مارتی» رئیس سندیکای پزشکان موسوم به یو اف ام ال UFML گفت: اگر ۴۵ تا ۵۰ میلیون فرانسوی روزانه ۳ ماسک مصرف کنند، ۱۵۰ میلیون ماسک در یک روز مصرف خواهند کرد. در حالی که با ما از تهیه ۲۰۰ میلیون ماسک در هفته صحبت کرده‌اند.

گزارشگر ادامه داد: در حقیقت دولت برای رفع نیازها، روی ماسک‌های قابل شستشو حساب کرده است. مصرف کنندگان می‌توانند هر یک از این ماسک‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ بار بشویند. به این ترتیب هر هفته ۷۵۰ هزار عدد ماسک قابل شستشو نیاز است.

گزارشگر افزود: از روز دوشنبه، اولین روز خروج از قرنطینه، در سراسر فرانسه استفاده از ماسک در بخش حمل و نقل عمومی اجباری است و همه روزه ۱۰ میلیون ماسک در این بخش مصرف خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در اروپا ویروس کرونا میلیون ماسک تعداد ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۱۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه

مردم یک روستا در هند برای رای دادن در انتخابات سراسری به سمت شعبه اخذ رای می روند./ خبرگزاری فرانسه بازدید نخست وزیر انگلیس از کارخانه ایرباس در "هرتفوردشایر" انگلیس/ PA بازدید وزیر خارجه انگلیس از یک مدرسه آموزش زبان انگلیسی در پایتخت مغولستان/ خبرگزاری فرانسه دستگاه خنک کننده هوا در شهر داکا بنگلادش/ نورفوتو حمله اسرائیل به خانه های مسکونی مردم در جنوب لبنان/ خبرگزاری فرانسه ساحل شهر رفح در جنوب نوار غزه/ خبرگزاری فرانسه مهاجرت تابستانه فلامینگوها به دریاچه ای در شهر آنکارا ترکیه/ خبرگزاری آناتولی تظاهرات مخالفان در مقابل کاخ ریاست جمهوری آرژانتین در شهر بوینوس آیرس علیه سیاست های اقتصادی دولت/ آسوشیتدپرس شعار نوشته شده روی دیوار پله های ورودی دانشگاه جورج داشنگتن در پایتخت آمریکا از سوی دانشجویان حامی فلسطین: "جو بایدن کودک کُش"/ زوما دستگیری معترضان حامی فلسطین در پایتخت آمریکا/ زوما مراسم رژه سالانه " سیک ها" در شهر نیویورک آمریکا/ زوما حضور یهودیان ضدصهیونیست در تظاهرات هفتگی حامیان فلسطین در شهر لندن/ زوما تیمی از کارشناسان خارجی، بمب بزرگ منفجر نشده ای را که توسط هواپیماهای جنگی اسرائیل به اردوگاه "نصیرات" در مرکز نوار غزه پرتاب شده را بازرسی می کنند./ APA رقصنده سنتی نقابدار در یک جشن سنتی در کاتماندو نپال/ زوما اردوگاه آوارگان جنگ داخلی سودان در کشور همسایه چاد/ گتی ایمجز خشک کردن ماهی در ساحل سنگال/ رویترز کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دیدنی های امروز؛ توفان اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین از آمریکا تا اروپا

دیگر خبرها

  • هشدار ! این نشانه‌ها به شما می‌گوید کمبود پروتئین دارید
  • کمبود معلم در هرمزگان ‌برای همیشه برطرف شود
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • ۵ ویتامین ضروری و مکمل مفید برای سلامت مردان
  • کمبود کلانتری در تهران/ کلانتری‌ها دیجیتال می‌شوند
  • دیدنی های امروز؛ از اعتراضات ضداسرائیلی تا مهمات منفجر نشده در غزه
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است