Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@22:09:03 GMT

ترامپ و ملک سلمان بر تقویت روابط نظامی تاکید کردند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۱۳۹۱

ترامپ و ملک سلمان بر تقویت روابط نظامی تاکید کردند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این تماس یک روز پس از گزارش‌هایی مبنی بر تصمیم آمریکا برای خارج کردن سامانه‌های موشکی پاتریوت از عربستان که به منظور بالا بردن توان بازدارندگی این کشور مستقر شده‌ بودند، انجام می‌گیرد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته میلادی تلاش کرد عربستان را از بابت کاهش تولید نفت متقاعد کند زیرا افزایش تولید نفت توسط سعودی‌ها در مرحله شیوع کرونا شرکت‌های نفت آمریکا را متحمل فشارهای شدیدی کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جود دیر، سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد، دو رهبر بر اهمیت ثبات در بازارهای جهانی انرژی توافق و بار دیگر روی قدرت مشارکت دفاعی آمریکا و عربستان تاکید کردند.

به گفته این سخنگو، دو مقام همچنین مسائل دیگر منطقه‌ای و مشترک و همکاری خود به عنوان رهبران گروه هفت و گروه ۲۰ را مورد تاکید قرار دادند.

در این بیانیه سرنوشت پاتریوت‌ها مشخص نشده و کاخ سفید هیچ اشاره‌ای به این مساله نکرد.

مایک پامپئو،‌ وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به گزارش‌های رسانه‌ای پرداخت که اشاره داشتند موشک‌های پاتریوت از عربستان خارج خواهند شد.

او در عین حال گفت، این مساله دال بر کاهش حمایت آمریکا از عربستان نبوده کما اینکه این اقدام تلاشی برای اعمال فشار بر ریاض درباره مسائل نفتی هم نیست.

او همچنین گفت،‌ این به منزله آن نیست که واشنگتن معتقد است که ایران دیگر تهدید نیست.

پامپئو در گفت‌وگو رادیویی تاکید کرد، سامانه‌های موشکی پاتریوت از مدتی پیش مستقر بوده‌اند و می‌بایست این نیروها را بازمی‌گرداندیم.

عربستان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، ترامپ بر تعهد آمریکا به حمایت از منافع و امنیت هم‌پیمانانش در منطقه تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: ترامپ همچنین بر حمایت از واشنگتن از تلاش‌های سعودی‌ها با هدف حل سیاسی بحران یمن تاکید کرد. پادشاه عربستان به تلاش‌های کشورش برای دستیابی به راه حل سیاسی فراگیر در یمن و طرح ائتلاف سعودی برای آتش‌بس در حمایت از تلاش‌های فرستاده سازمان ملل اشاره کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کاخ سفید دونالد ترامپ ملک سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارش خود آورده است: در جریان جنگ غزه، تماس‌های ویژه‌ای به‌صورت مخفیانه برای عادی‌سازی روابط و انعقاد یک توافق تاریخی بین اسرائیل با عربستان سعودی صورت گرفته است.

پیش‌تر «میدل ایست نیوز» به نقل از یک مقام آگاه، جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود، فاش کرد.

به‌گفته این مقام آگاه، توافق امنیتی دیپلماتیک آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به مراحل نهایی خود رسیده است و دولت آمریکا درباره آن با ولیعهد عربستان به توافق رسیده است.

به‌گفته این مقام، محور دوم توافق تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های پیشرفته آمریکاست.

همچنین در محور سوم، دو کشور درباره برنامه هسته‌ای غیرنظامی تابع نظارت شدیدی توافق کرده‌اند که به‌موجب آن عربستان می‌تواند از منابع اورانیوم خود برای رآکتورهای هسته‌ای استفاده کند.

این مقام در ادامه تأکید کرد که در برابر، عربستان متعهد شده است که سرمایه‌گذاری‌های چین در خاک عربستان و نیز روابط نظامی خود با چین را محدود کند و سامانه‌های پدافندی جدید خود را کاملاً با تسلیحات آمریکایی نوسازی کند، تعهدی که منافع بسیاری برای تولیدکنندگان سلاح آمریکایی خواهد داشت و به ارتش‌های دو کشور امکان همکاری متقابل را می‌دهد.

این مقام آگاه تأکید کرد: عربستان به‌ازای همه این توافقات روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار خواهد کرد با این شرط که «بنیامین نتانیاهو» متعهد به همکاری برای برقراری راه‌حل دودولتی با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از اصلاح آن باشد.

کد خبر 848565 منبع: تسنیم برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان فلسطین

دیگر خبرها

  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو