Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@13:43:05 GMT

عوامل مختلفی در بروز خشکی پوست افراد موثر است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۱۵۶۰

عوامل مختلفی در بروز خشکی پوست افراد موثر است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مهرداد ملک یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه عوامل مختلفی در بروز خشکی پوست دخیل است، گفت : این عوامل به دو دسته عوامل داخلی و محیطی تقسیم می‌شوند.

او گفت : برخی عوامل داخلی از جمله برخی بیماری‌های غدد درون ریز می‌تواند موجب خشکی پوست افراد شود که نمونه بارز آن بیماری کم کاری تیروئید است که پوست را خشک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک افزود: در کنار عوامل داخلی، برخی عوامل محیطی نیز در بروز خشکی پوست موثر است که از جمله آن می‌توان به خشکی و کاهش رطوبت هوا و استفاده زیاد از مواد شوینده اشاره کرد.

این متخصص پوست ادامه داد: همچنین برخی بیماری‌های ارثی هم می‌توانند خشکی پوست را رقم بزنند.

ملک در خصوص رفع خشکی پوست افراد، گفت: برای فهمیدن علت این مشکل، ابتدا باید سلامت فرد به لحاظ بیماری‌هایی که می‌توانند موجب خشکی پوست شوند بررسی شود و اگر مشکلی نباشد فرد باید به رفتار‌های بهداشتی خود نگاه کند. بطور مثال اگر از مواد شوینده زیاد استفاده می‌کند باید مقدار آن‌ها را کم کرده و یا هنگام شستن ظرف و... حتما از دستکش استفاده کند.

این متخصص پوست و مو در خصوص راهکار‌های پیشگیری از خشکی پوست هم گفت: مهمترین راهکار بحث کاهش استفاده از مواد شوینده و استفاده از دستکش هنگام استفاده از این مواد است.

او افزود: نکته مهم دیگر در بحث پیشگیری از خشکی پوست، خشک کردن دست‌ها بعد از هر بار شست و شو است، چرا که اگر دست‌های خیس در معرض هوا خشک شوند، پوست دست را نیز خشک می‌کند، بنابراین توصیه می‌شود افراد هربار بعد از شست و شوی دست و صورت، با حوله و یا با دستمال دست و صورت خود را خشک کنند.

ملک استحمام زیاد و استفاده از آب داغ را عامل مهم دیگری در بحث خشکی پوست افراد عنوان کرد و افزود: افراد باید به فراخور نیاز استحمام کرده و از آب داغ هم استفاده نکنند و سعی کنند آب استفاده شده برای استحمام تنها کمی گرم باشد.

این متخصص پوست و مو استفاده از زیاد از صابون راهم عامل مهم دیگری در بحث خشکی پوست افراد عنوان کرد وافزود: صابون، چربی را آب می‌کند و درصورت استفاده زیاد از این محصول، لایه نازکی از چربی که روی پوست صورت قرار داشته و از پوست در برابر خشک شدن محافظت می‌کند، از بین رفته و موجب خشکی آن می‌شود.

او گفت: توصیه بر این است افراد به جای صابون از سایر شویند‌های دیگر متناسب با پوست خود استفاده کنند تا پوست آن‌ها دچار خشکی نشود .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت علوم پزشکی درمان بیماری خشکی پوست افراد متخصص پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جهانگیر مسعودی  اظهار کرد: در پی وقوع نزاع و درگیری در خیابان امام و اخلال و ایجاد ناامنی در بازار و انتشار کلیپ آن در فضای مجازی، موضوع سریعاً در دستور کار قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب میاندوآب افزود: باتوجه‌به حساسیت موضوع، دراسرع‌وقت تمامی عوامل نزاع شناسایی و رسیدگی سریع و خارج‌ازنوبت به آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به دستگیری متهمان، گفت: دراین‌رابطه ۲ نفر از عوامل اصلی نزاع که یکی از آنها نیز از اراذل‌واوباش باسابقه بود؛ دستگیر شدند.

مسعودی تصریح کرد: ۲ نفر دیگر این نزاع نیز شناسایی شده و در دستور کار پلیس برای بازداشت سریع قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میاندوآب ضمن هشدار به مخلان نظم و امنیت، و با بیان اینکه امنیت و آرامش مردم خط‌قرمز ما است، اظهار کرد: مخلان نظم و امنیت بدانند که قانون بدون مماشات با آنها برخورد قاطع خواهد کرد.

وی با هشدار به افراد شرور و اراذل‌واوباش، گفت: به این قبیل افراد که نظم و امنیت شهر و آسایش و آرامش شهروندان را به هم زده و باعث ایجاد رعب و وحشت شوند، تذکر و هشدار داده می‌شود که این موارد از خط‌قرمزهای دادستانی بوده و با قاطعیت با آن برخورد خواهد شد.

نقش آموزش‌های پیشگیرانه در جلوگیری از بروز جرائم اجتماعی بسیار مهم بوده و تدوین لوایح مناسب، آموزش‌های مؤثر به جامعه در مورد راه‌های پیشگیری از جرم‌های اجتماعی، ترویج فرهنگ احترام به حقوق دیگران و توجه به مسائل اجتماعی و آموزش‌های مرتبط با مدیریت خشم و تنظیم هیجانات در این زمینه می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود.

دیگر خبرها

  • عوامل موثر بر قیمت طراحی سایت ۱۴۰۳
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • مراقب باشید بیماری ترانه علیدوستی را نگیرید | این افراد در معرض «سندرم DREES» هستند