Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@00:00:08 GMT

معرفی و فروش قالب سقف وافل

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۱۷۲۹

معرفی و فروش قالب سقف وافل

امروزه استفاده از تکنولوژی در صنعت ساخت و ساز، یکی از عوامل تاثیرگذار در تسریع و کاهش هزینه‌های ساخت می‌باشد. سقف وافل با ایده سبک‌سازی و نمای اکسپوز زیبا از دیرباز مورد توجه طراحان بوده است و به صورت سقف کاذب در بسیاری از طرح‌های معماری استفاده شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام شرکت مهندسی آبا، از اوایل سال ۱۹۴۰ این سقف‌ها به صورت المان سازه در کشورهای توسعه یافته معرفی شد و امروزه در بسیاری از مناطق مختلف جهان پروژه هایی با این قبیل سقف ها در حال ساخت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایده اصلی سقف وافل حذف بتن نواحی کششی بتن سقف است، در این سیستم، بسته به ابعاد قالب وافل، عملکرد سقف می‌تواند به صورت یک طرفه یا دو طرفه باشد. قالب‌های وافل در کنار هم تشکیل یک شبکه تیرچه متعامد با وزن و سختی مناسب می‌دهند و سپس بر روی این قالب‌ها بتن ریخته می‌شود و در نهایت پس از مدت زمان عمل آوری بتن، قالب‌ها از زیر سقف برچیده خواهند شد.

نحوه اجرای سقف وافل

سقف وافل با داشتن عملکردی مناسب، دارای روش اجرای ساده و بدون پیچیدگی می‌باشد، برای اجرای سقف وافل دو روش اجرا بسیار متداول است:

- اجرای تخت(معمولی)

- اجرای مدولار

مراحل اجرای روش مدولار و تخت مشابه همدیگر می‌باشد و فقط در کفراژ بندی سقف تفاوت دارند که در روش مدولار عموما نیازی به فرش کردن سقف توسط پلی وود و یا قالب فلزی نمی‌باشد.

روش اجرای مدولار

۱) قرار گیری پایه‌های اطمینان (جک،اسکافلد،داربست و...)

اولین مرحله زیرسازی سقف می‌باشد بدین صورت که ابتدا پایه های اطمینان در فواصل مناسب کار گذاشته شده و سپس یک شبکه از قوطی به صورت متعامد در زیر قالب های وافل ایجاد شود.

۲) چینش قالب‌های وافل

پس از زیر سازی سقف، قالب‌های وافل باید مطابق نقشه‌های سازه فرش گردند، توجه به نواحی که دال به صورت تو پر در نظر گرفته شده ، حائز اهمیت است.

۳) آرماتور بندی

برای آرماتور بندی سقف، ابتدا آرماتور تیرچه‌های وافل و سپس آرماتور روی قالب وافل بسته می‌شود و در نهایت آرماتور سنجاقی بین تیرچه و شبکه رویه دال کار گذاشته خواهد شد.

۴) بتن ریزی

بتن ریزی در سقف وافل بر خلاف سقف‌های دال مجوف می‌تواند در یک مرحله صورت پذیرد، و بتن ریزی در این سقف بسیار آسان است.

۵) باز کردن قالب ها

مرحله آخر، زمان باز کردن قالب و برداشتن پایه های اطمینان است که مطابق با جدول ۹-۱۲-۲ مبحث ۹ انجام می‌شود.

خرید قالب وافل 

المان اصلی در اجرای سقف وافل، قالب‌ وافل می‌باشد. قالب‌های وافل ارائه‌دهنده هر تولید کننده می‌تواند تفاوت هایی داشته باشد و در صورت شناخت نکات لازم،پیمانکار می‌تواند جهت انتخاب و خرید قالب بهتر اقدام کند و باعث برگشت سود سرمایه گذاری و کاهش هزینه ها شود، همچنین خریدار قالب باید بتواند حداکثر استفاده از قالب‌های سقف وافل را داشته باشد. بطور کلی اگر بخواهیم نکاتی را برای خرید قالب وافل در اختیار پیمانکاران و مجریانی که قالب وافل را به عنوان بخشی از ابزار کار خود خریداری می‌نمایند ، قرار دهیم باید به ذکر موارد قابل توجه بپردازیم .

سعی شود از قالب‌های شرکت معتبر در سطح کشور استفاده شود، اصولا قالب‌های وافلی که در پروژه‌های مختلف آزمون خود را پس داده‌اند، گزینه مناسبی جهت خرید می‌باشند.

ساخت قالب‌های وافل از مواد مرغوبتر ، باعث محصولاتی با جنس نرم تر است، لازم است کارفرمایان و پیمانکاران سقف وافل از خرید قالب‌های ترد پرهیز کنند، زیرا نیاز است تا حداقل برای ۲۰ مرتبه از این قالب‌ها استفاده شود و در صورتی که محصولات ترد باشند، احتمال شکست در ابتدای کار بالا خواهد بود.

بهتر است قبل از خرید قالب‌های سقف وافل، نمونه شرکت‌های ارائه دهنده تست شود، برای مثال واحد کنترل کیفی مجموعه آبا، در هر سیکل تولید (۸ ساعت) یک نمونه شاهد را برای انجام تست‌های وزنه سنگین، ضربه با چکش سبک و سنگین، پرتاب از ارتفاع مورد بررسی قرار می‌دهند. در صورتی که نمونه دچار مشکل باشد، بازنگری در مواد اولیه واحد تولید و یا کنترل و تنظیمات مجدد دستگاه تزریق صورت خواهد گرفت. به عنوان یک توصیه قبل از خرید نهایی قالب‌های سقف وافل از کیفیت محصولات اطمینان حاصل شود.

مهمترین اصل در خرید قالب وافل، عدم خرید از دلالان و واسطه ها می‌باشد، تعداد شرکت‌های با برند معتبر و کیفیت بالا در کشورمان زیاد نیست و اکثرا دلالان و واسطه گری آن‌ها سبب می‌شود که پیمانکار سقف وافل خرید خود را مستقیما از کارخانه انجام ندهد، این امر باعث افزایش هزینه برای مجری، عدم پاسخگویی مناسب برای تعویض قالب سقف وافل، نبود گارانتی مناسب و باز خرید قالب، عدم پشتیبانی فنی و اجرایی از محصول و مشکلات دیگری را خواهد داشت. برای مثال در صورتی که خرید محصول از شرکت آبا توسط واحد فروش و یا نمایندگان صورت نگیرد، واحد تولید، واحد خدمات پس از فروش هیچ گونه تعهدی نسبت به محصولات نخواهند داشت. این موضوع در اکثر شرکت های تولید کننده قالب سقف وافل در کشور موضوعیت دارد.

قالب وافل بدون هرگونه پیچیدگی در هنگام اجرا، تسهیل در روند اجرای سقف و کاهش پرت مصالح را به همراه خواهد داشت، تجربه پیمانکاران سقف وافل ثابت کرده است، که هرچه قالب‌ها  پیچیدگی کمتری داشته باشند، در حین اجرای پروژه اکیپ اجرایی سرعت و دقت بیشتری را خواهد داشت. از خرید قالب‌ سقف وافل تحت عنوان پیچ و بست دار، قفل دار، آچاردار و... پرهیز شود.

شما می‌توانید برای خرید انواع قالب وافل در ابعاد مختلف با شماره  ۵- ۰۹۱۲۰۰۳۰۸۸۴ تماس حاصل فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ساخت و ساز خرید قالب اجرای سقف سقف وافل قالب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۱۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت نساجی - پرسپولیس نایاب شد

به گزارش "ورزش سه"، هواداران نساجی دقایقی بعد از اعلام لینک خرید بلیت دیدار مقابل پرسپولیس، سکوهای هیجان‌انگیز این استادیوم را به تسخیر خود در آوردند و بلیت در این بخش نایاب شد.

در حال حاضر بلیت بخش پشت دروازه استادیوم به‌طور کامل به فروش رفته است و هواداران این تیم در انتظار اعلام باز شدن سایت برای فروش بلیت بخش سکوهای فلزی هستند.

این در حالیست که بلیت بخش هواداری نیز که در این بازی به هواداران پرسپولیس اختصاص دارد نیز به فروش رفته است. نکته جالب توجه اینکه برخی هواداران و فوتبالدوستان به دنبال خرید بلیت بخش رقیب هستند که در اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت گرفته، اعلام شده هواداران دو تیم با توجه به اینکه از دو ورودی متفاوت جواز حضور در استادیوم را به دست می‌آورند، در صورت خرید بلیت تیم حریف، قادر به حضور در سکوهای طرفداری تیم خود نخواهند بود.

دیگر خبرها

  • بلیت نساجی - پرسپولیس نایاب شد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • دیدنی‌های رایگان دبی؛ معرفی تفریحات رایگان دبی
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد
  • ۴۷۷ هزار خانوار کردستانی در قالب طرح کالابرگ خرید کردند
  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ؛ برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ 
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ
  • اعلام برنامه دولت درباره کالابرگ | یک هفته تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ