Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سید مهدی افخمی رئیس انجمن صنایع لبنی کرمانشاه با بیان اینکه در سال‌های گذشته که شیر یارانه‌ای به واحد‌های صنعتی تعلق می‌گرفت و شیر مدارس هم برقرار بود تعداد زیادی واحد تولیدکننده لبنیات در کرمانشاه پروانه بهره‌برداری دریافت کردند، گفت : بر اساس پروانه‌های صادر شده هم اکنون ۲۳ واحد صنایع لبنی در استان کرمانشاه داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 گفت : مشکلاتی که طی سال‌های اخیر برای صنایع لبنی رخ داد، باعث شده تعدادی زیادی از این واحد‌ها راکد شوند و هم اکنون فقط پنج واحد فعال در استان داشته باشیم.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه افزود: برخی از این واحد‌ها توسط بانک‌ها و یا طلبکاران تملک شدند و دیگر فعالیتی ندارند.

افخمی با اشاره به اینکه صنایع لبنی موجود نیز با تمام ظرفیت کار نمی‌کنند، ادامه داد: واحد‌هایی داریم که حتی با ۳۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت خود در حال تولید هستند.

او درباره دلایل رکود صنایع لبنی استان ادامه داد: طی چند سال اخیر تعداد نوبت‌های شیر مدارس بسیار کم شد و از ۹۰ نوبت در سال‌های اول اجرای طرح به تدریج کاهش یافت و به ۲۰ نوبت رسید که آن هم در نهایت دیگر در کرمانشاه توزیع نشد.

رئیس انجمن صنایع لبنی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بسیاری از واحد‌هایی که مجوز گرفتند در آن زمان فعالیت خود را به واسطه تامین شیر مدارس آغاز کردند، افزود: این واحد‌ها تجهیزات متنوع و مدرن و فعالیت تخصصی نداشتند و همین امر باعث شد بعد از قطع شدن طرح شیر مدارس، دیگر نتوانند فعالیت کنند.

افخمی گفت: برخی دیگر از واحد‌ها نیز با رویکرد صادرات فعالیت خود را آغاز کردند که اکنون عراق به عنوان بازار اصلی صادراتی ما با قرار دادن تعرفه‌های سنگین برای واردات محصولات لبنی، عملا واردات محصولات لبنی را محدود کرده و باعث کاهش تولید و رکود برخی از واحد‌های صادراتی شده است.

او فعالیت واحد‌های لبنیات سنتی را نیز بر رکود صنایع لبنی بی‌تاثیر ندانست و ادامه داد: متاسفانه اکنون در هر کوچه‌ای یک واحد لبنیات سنتی دایر شده که نه تنها هیچ نظارت خاصی روی آن‌ها انجام نمی‌شود، بلکه هزینه‌های سنگینی مشابه آنچه که صنایع لبنی برای تجهیزات، بسته‌بندی، مالیات و... می‌پردازند را هم ندارند و این امر از قدرت رقابت صنایع لبنی کاسته است .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن صنایع لبنی واحد صنعتی لبنیات کم چرب صنایع لبنی شیر مدارس واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در چین | تولید MQ-۹ آمریکایی ۳۰ برابر ارزانتر ! | تصاویر

دریافت 11 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ در غرب، پهپاد تهاجمی Wing Loong را MQ-۹ Reaper آمریکایی می نامند و خاطرنشان می شود که این پهپاد با وجود ویژگی های مشابه، تقریبا ۳۰ برابر ارزان تر از MQ-۹ Reaper فروخته می شود.

این کارخانه متعلق به شرکت هوافضای چنگدو (CAC) است.

کد خبر 849503 برچسب‌ها هواپیما - پهپاد خبر ویژه چین

دیگر خبرها

  • سبد گردشگری دانشگاه آزاد شاهرود تدوین شد
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • (ویدیو) کارخانه مشهور چگونه صدها تن «ژامبون» تولید می‌کند؟
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • سومین کارخانه سیمان «ویدر»، نگرانی ادامه‌دار اهالی و پاسخ یک مسئول
  • راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در چین | تولید MQ-۹ آمریکایی ۳۰ برابر ارزانتر ! | تصاویر
  • بازدید مدیرکل صمت خراسان رضوی از مجتمع کشت و صنعت جوین
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود