Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه کرامت انسان را از دلبستگی به مال دنیا نجات می‌دهد گفت: کمک مومنانه مورد تاکید رهبری برگرفته از سیره امام حسن(ع) است. ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به ابعاد شخصیتی انبیاء و اولیای الهی اظهار داشت: کرامت ویژگی برجسته همه انبیای الهی و امامان‌(س) است و انوار آسمانی را با این صفت می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی‌(ع) گفت: با اینکه تمام امامان معصوم ما کریم هستند اما امام مجتبی‌(ع) به کریم آل فاطمه لقب گرفته ‌و این عنوان به حضرت امام حسن(ع) داده شده است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دلیلش آن است که در شهر مدینه امام حسن‌(ع) را به کرامت و کریم بودن می‌شناختند افزود: هر که انتظار این فضیلت را در مدینه داشت در خانه امام دوم شیعیان را می‌زد.

امام جمعه موقت تهران امامان معصوم را بهترین مقتدا و الگوی انسان دانست و با اشاره به آیات قرآن کریم خاطر‌نشان کرد: آنچنان که پیامبر‌(ص) الگوی ما است و خداوند در آیه 21 سوره احزاب می‌فرماید  " لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کَانَ یَرْجُو اللَّهَ وَالْیَوْمَ الْآخِرَ وَذَکَرَ اللَّهَ کَثِیرًا " رسول خدا سرمشق و الگویی نیکو براى آنها که به خدا و روز قیامت امید دارند و خدا را فراوان یاد مى‌‌کنند، است.

وی همچنین با اشاره به آثار و برکات کریم بودن در زندگی شخصی انسان گفت: در روایات زیادی داریم که در بحث کرامت بیش از آنکه نیازمند نیاز داشته باشد خود انسان کریم به این صفت و برکات نیاز دارد.

امام جمعه کرمان: رزمایش مومنانه مورد تاکید رهبری به سبقت مومنانه در کار خیر تبدیل شدامام جمعه کرمان جزئیات رزمایش مواسات در استان را تشریح کردرزمایش کمک مومنانه سپاه کرمان از بیت‌الزهرای حاج قاسم آغاز شد + تصاویر

آیت‌الله خاتمی افزود: خداوند در سوره 103 سوره مبارکه توبه می‌فرماید " خُذ مِن أَموالِهِم صَدَقَةً تُطَهِّرُهُم وَتُزَکّیهِم بِها " از اموالشان صدقه بگیر و به این وسیله آنها را پاکیزه کن چرا که جانشان تزکیه و رشد و نمو پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان با کریم بودن از دلبستگی به پول و مال دنیا نجات پیدا خواهد کرد اظهار داشت: انسان فقط جسم نیست بلکه روح و جان هم در انسان وجود دارد که با کرامت رشد و نمو پیدا خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در روز نیمه شعبان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این شرایط سخت عنوانی را به نام رزمایش همدلی و کمک مومنانه مطرح کردند که با لقب کریمانه امام دوم شیعیان بسیار همخوانی دارد.

وی بیان کرد: در ایام ولادت امام مجتبی‌(ع) هستیم و انتظار آن است که رزمایش مومنانه‌ای که به یاری خدا در کشور شروع شده است هم درعرصه کمیت و هم در کیفیت گسترش پیدا کند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه امیدواریم به یاری خداوند کسانی که بر اثر این ویروس منحوس زندگی‌شان آسیب دیده معیشت‌شان سامانی جدید پیدا کند گفت: از همه دعوت می‌شود در این رزمایش شرکت کنند و دست عزیزانی را که آسیب دیده‌اند، بگیرند.

انتهای پیام/511/ش

R7860/P/S6,67/CT15 واژه های کاربردی مرتبط قرآن کریم ماه مبارک رمضان امام حسن (ع) نماز جمعه تهران ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قرآن کریم ماه مبارک رمضان امام حسن ع نماز جمعه تهران ویروس کرونا قرآن کریم ماه مبارک رمضان امام حسن ع نماز جمعه تهران استان کرمان ویروس کرونا کمک مومنانه امام جمعه امام حسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۱۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه اختلاف نظر برخی مسئولان درباره مبارزه با بدحجابی، گفت: دلسوزان حجاب هر سلیقه‌ای دارند در میدان هستند، انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست و مشکل بی حجابی را حل نمی‌کند، مجلس و شورای نگهبان پای کار هستند و مطمئن باشید ما از دین عبور نمی‌کنیم و مسئولان نظام اسلامی هر کجا باشند فدائی دین هستند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: حجاب از ضروریات دین است، ده آیه در قرآن در مورد حجاب آمده است و صد‌ها روایت در این باره وجود دارد، مقام معظم رهبری فرموده اند؛ بی حجابی هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون و به فضل خدا نظام اسلامی در مقابل این ناهنجاری خواهد ایستاد، کسی را به زور بهشت نمی‌بریم، اما نظام در برابر ناهنجاری می‌ایستد و عقب نشینی هم ندارد.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • شهادت هزاران نفر از مردم فلسطین، دستاورد غرب وحشی و مدعی دموکراسی است
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • متدینین در مسئله عفاف و حجاب، منطقی بحث کنید
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود