Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@23:51:18 GMT

کودکان کار قزوین صاحب خانه شدند

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۲۰۲۳

کودکان کار قزوین صاحب خانه شدند

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بعد از دو سال پیگیری شورای شهر یک مکان در خیابان سعدی مشخص و در جلسه اخیر شورای شهر کاربری آن برای خانه کودکان کار به تصویب رسید.

زهرا یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در استان قزوین محلی برای ارائه خدمات حمایتی به کودکان کار وجود ندارد، اظهار کرد: مدت‌ها بود بهزیستی، استانداری و شورای شهر این دغدغه را داشتند که مکانی مناسب برای ارائه خدمات به این کودکان اختصاص پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به درخواست شورا و با موافقت شهردار قزوین، یکی از فضاهای متعلق به شهرداری که پیش از این برای آموزش در حوزه پسماند از آن استفاده می‌شد انتخاب و ساختمان آن برای ایجاد خانه کودکان کار بهسازی شد.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: بعد از دو سال پیگیری شورای شهر بالاخره یک مکان در خیابان سعدی مشخص و در جلسه اخیر شورای شهر کاربری آن برای خانه کودکان کار به تصویب رسید.

وی خاطرنشان کرد: این مکان به مدت یک سال به بهزیستی واگذار می‌شود و پس از یک سال از افتتاح، ارزیابی‌های لازم انجام خواهد شد تا اگر عملکرد و خدمات ارائه شده مطلوب بود، برای سال‌های بعد نیز واگذاری آن تمدید شود.

یوسفی گفت: این مرکز ظرف دو یا سه هفته آینده بواسطه بهزیستی در اختیار تشکل‌هایی که در زمینه کودکان کار فعالیت می‌کنند قرار خواهد گرفت تا بسته‌های تغذیه‌ای موردنیاز کودکان کار تأمین و خدمات آموزشی و مشاوره‌ای به این کودکان و مادرانشان ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه کودکان کار به دلیل آنکه در معرض آسیب‌های اجتماعی اند، نیازمند کسب مهارت‌های فردی و ارتباطی هستند، ادامه داد: توجه به کودکان کار به‌طور قانونی برعهده بهزیستی است اما شهرداری نیز می‌تواند مکانی را برای انجام چنین کارهایی در اختیار این نهاد قرار دهد.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه با تصویب شورای شهر ۵۰۰ میلیون تومان در اختیار حوزه درمان قزوین برای مقابله با شیوع کرونا قرار گرفته، اضافه کرد: در ابتدای شیوع این بیماری دو میلیارد تومان نیز برای بهداشت و سلامت شهر بودجه در نظر گرفته شد که بخشی از آن برای خانواده‌های بی‌بضاعت و کودکان کار در قالب بسته‌های بهداشتی و حفاظت شخصی اختصاص یافت و از طریق تشکل‌ها و خیریه‌های مربوطه به دست این کودکان رسید.

کد خبر 422805

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کودکان کار قزوین شورای شهر قزوین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کودکان کار شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد

سخنگوی شورای اسلامی اراک گفت: فضاهای شهری امروز به طور کامل پاسخگوی نیازهای کودکان نیست، محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد.

عباس خسروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های شهر دوستدار کودک توجه مدیریت شهری به تمایلات ورزشی و نیازهای حرکتی گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان است که در شهرهای بزرگ و به‌دلیل سبک زندگی کم تحرکی که حاکم شده بسیار ضروری است و مورد تاکید شورای شهر قرار دارد.

وی افزود: یکی از رویکردهای ما در شورای شهر، تحقق برنامه شهر فعال است که ارتباط مستقیمی با کودکان دارد و یکی از مؤلفه‌های آن بازی و ورزش‌هاست که برای کودکان بسیار جذاب است که به افزایش میزان تحرک آنها در شهر کمک خواهد کرد و ما در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به این مهم توجه خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اراک تصریح کرد: فضاهای شهری امروز به‌طور کامل پاسخگوی نیازهای کودکان نیست، محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد.

خسروانی با تاکید بر اینکه ما در شورا و شهرداری همه تلاش خود را برای توسعه زیرساخت‌ها به منظور تحرک هر چه بیشتر کودکان در شهر انجام خواهیم داد، گفت: افزایش فضای‌های ورزشی با رویکرد محله‌ای مانند احداث زمین‌های چمن ورزشی، ورزش‌های پارکی، ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و برگزاری جشنواره بازی_ورزش‌های کودکان در محلات و برای کودکان خاص همچنان در دستور کار شورا قرار دارد.

وی افزود: ایجاد فضای مناسب همراه با امکانات در پارک‌ها برای ورزش‌هایی شامل والیبال و بسکتبال و دوچرخه سواری و اسکیت برد و تسریع در احداث پارک آبی از دیگر پیشنهادات اعضای در نشست پارلمان کودک بود که مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

سخنگوی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک تاکید کرد: شهر فعال، با حضور کودکان فعال، یک منبع سرمایه‌گذاری در پیشرفت هرچه بیشتر سرمایه‌های انسانی شهر است.

خسروانی افزود: سیاست ما در شورا این است که برای گسترش میزان تحرک جسمی در سطح شهرها، باید محله محور برنامه‌ریزی و کار کنیم تا شهروندان به خصوص کودکان و نوجوانان برای ورزش کردن، نیاز خاصی به وسیله نقلیه و طی مسافت طولانی و هزینه کرد مالی نداشته باشد و بتواند در محله خودش با امکانات ورزشی که در دسترس دارد فعالیت کند به گونه‌ای که یکی از مهمترین دغدغه کودکان در پارلمان کودک همین در دسترس بودن امکانات ورزشی بود.

وی افزود: امسال هم شورا و شهرداری برای اوقات فراغت برنامه‌های بسیار خوبی تدوین کرده که از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شده و کودکان و نوجوانان اراکی می‌توانند از برنامه‌های فرهنگی ورزشی که تدارک دیده شده بهره مند شوند.

سخنگوی شورای اسلامی کلان‌شهر اراک اظهار کرد: اعضای پارلمان کودک در نشست با مدیر کل ورزش و جوانان استان، دغدغه‌های ورزشی خود را مطرح کردند و ایده‌های بسیار ارزشمندی ارائه شد.

کد خبر 748116

دیگر خبرها

  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • سه قلو‌های رادکانی منتظر حمایت مسئولان+ فیلم
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال