Web Analytics Made Easy - Statcounter

امامزاده سید نصرالله یزد با وجود تصمیم ملی مبنی بر تعطیلی امامزادگان، باز هم پشت درب های بسته فعالیت های خیرخواهانه خود را انجام می دهد.

خبرگزاری شبستان – یزد، سید ضیا میررحیمی؛

ویروس کرونا از اوایل بهمن ماه سال گذشته با شیوع گسترده بسیاری از کشورهای مختلف جهان از جمله کشور ما را تحت تاثیر قرار داد به گونه ای که به تعطیلی فعالیت های مختلف در کشور انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا به منظور پیشگیری و شیوع گسترده این ویروس تعطیلی حرم های ائمه معصومین، امامزادگان، مساجد و اماکن مذهبی صورت گرفت و حضور مردم در این اماکن ممنوع شد.

در استان یزد نیز شاهد این تعطیلی و بسته شدن اماکن مذهبی بودیم به نحوی که تمامی مساجد، امامزادگان و اماکن مذهبی و حتی نماز جمعه نیز تعطیل شد و مردم نیز به خوبی به منظور جلوگیری از شیوع گسترده این ویروس منحوس تلاش کردند.

اما در این میان با توجه به بحران ایجاد شده در کشور به واسطه شیوع این ویروس، بسیاری از مشکلات نیز بوجود آمد که در ابتدا شاهد کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده و پس از آن نیز مشکل معیشت مردم بوجود آمد به نحوی که مقام معظم رهبری نیز به این امر ورود کردند و بیاناتی نیز در این رابطه بیان کردند.

حضور اقشار مختلف مردمی به صورت خودجوش به منظور تهیه ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده در کشور به عنوان نقطه قوتی بود که از همان روزهای ابتدایی این حضور را داشتیم که نحوی که حتی خانواده شهدا نیز منازل خود را جهت تهیه ماسک به این امر اختصاص داده بودند و گروه های مختلف مردمی نیز به این واسطه با از خود گذشتگی در جهت کمک به گروه پزشکی کشور گام برداشتند.

اما در این میان مساجد و اماکن مذهبی نیز با وجود بسته بودن درب ها فعالیت های خود را تعطیل نکردند و با همکاری گروه های مردمی در مسیر کمک های خیرانه و بهداشتی حرکت کردند.

 

 

امامزاده سید نصرالله یزد در ایام کرونا همچنان فعال است

امامزاده سید نصرالله یزد یکی از این اماکن است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا فعالیت های خود را با تهیه ماسک، گان و لباس های بهداشتی مورد نیاز پرستاران در بیمارستان ها آغاز کرد و به حمایت از بخش بهداشت و درمان استان برخواست.

حجت الاسلام سید محمدناصر حیدری مدیر آستان مقدس سید نصرالله یزد با اشاره به این اقدامات گفت: اگرچه تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی اماکن مذهبی بود اما این تعطیلی را محدود به حضور مردمی دانستیم و اقدامات خود را فعال تر از گذشته دنبال کردیم به نحوی که از ابتدا با تهیه ماسک شروع کردیم و با تهیه روزانه 3 تا 4 هزار ماسک در جهت کمک به بخش درمان استان گام در این مسیر نهادیم.

وی افزود: در ادامه به واسطه تهیه دستگاه و همچنین حضور بیشتر مردمی در جهت تهیه ماسک این میزان به روزانه 20 هزار ماسک نیز رسید.

 

 

مدیر آستان مقدس سید نصرالله بیان کرد: با توجه به این که این امامزاده دارای بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی است ما نیز فعالیت های خود را در این مسیر سوق دادیم و علاوه بر تهیه ماسک و گان، فعالیت های خود را به صورت مجازی دنبال کردیم.

حجت الاسلام حیدری بیان کرد: فعالیت های این امامزاده در سه حوزه در حال پیگیری است که بخش عمرانی، فعالیت های جاری و مرکز افق به عنوان به محور اصلی فعالیت ها است.

وی گفت: در این ایام اقدامات متعددی از سوی بچه های مسجدی انجام شد که گروه سرود خیابانی، پویش های خانگی، مسابقات کتابخوانی، کاروان نسیم شادی از جمله این فعالیت ها بود.

 

 

تهیه 130 بسته معیشتی به منظور حمایت از محرومان

مدیر آستان مقدس سید نصرالله یزد ادامه داد: اقدام بعدی ما پس از تهیه ماسک توجه به اقشار کم درآمد و ضعیف جامعه بود که خوشبختانه با همکاری خیرین توانستیم در گام اول 130 بسته معیشتی با ارزش ریالی حدود 15 میلیون تومان تهیه و توزیع کنیم که امیدواریم بتوانیم تا پایان ماه مبارک رمضان این بسته های غذایی را به 500 بسته برسانیم.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به فعالیت های این امامزاده در ایام غیر از کرونا بیان کرد: با توجه به موقعیت مکانی این امامزاده در بین مناطق محروم شهر یزد ما فعالیت های متعددی را در زمینه فرهنگی، اجتماعی و هنری دنبال می کنیم که تهیه جهیزیه، کلاس های آموزشی و فرهنگی، مشاوره های ازدواج، کلاس های قرآنی، کلاس های مهدالرضا از جمله این فعالیت ها است.

 

 

تامین جهیزیه کامل تنها با 16 میلیون تومان

وی گفت: در زمینه جهیزیه سعی کردیم با کمترین هزینه تامین جهیزیه برای اقشار ضعیف جامعه داشته باشیم به نحوی که به جای 420 قلم کالا که جهت جهیزیه به مردم معرفی می شود ما تنها با 36 قلم کالای اساسی با هزینه 16 میلیون تومان این جهیزیه کامل را برای تشکیل خانواده ارائه می کنیم و زوج ها نیز می توانند با انتخاب کالا با کمترین هزینه زندگی خود را آغاز کنند.

مدیر آستان مقدس سید نصرالله یزد بیان کرد: مشاوره های ازدواج با سه رویکرد تسهیل ازدواج، تشکیل و تحکیم خانواده دنبال می شود که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است.

حجت الاسلام حیدری همچنین بیان کرد: برگزاری کلاس های قرآنی، کلاس های مهدالرضا در استان، جشن های قرآنی، سالن های مطالعه و کتابخوانی، خانه کودک از جمله فعالیت های دیگر در این امامزاده است که در ایام مختلف سال دنبال می شود.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا امسال برنامه ها ما از ابتدای سال به صورت مجازی دنبال شد که برنامه هایی به یاد اموات، پاسخ به شبهات با حضور امام جمعه بخش مرکزی یزد، برنامه های مناسبتی از جمله این برنامه ها بود.

مدیر آستان مقدس سید نصرالله بیان کرد: در ماه مبارک رمضان نیز توجه به قشر مستضعف به عنوان اصلی ترین برنامه ما است که در محیط امامزاده اقدام به تهیه و بسته بندی مواد غذایی مورد نیاز مردم کرده ایم.

در ادامه این بازدید نیز علی صالحی، مدیر کل روابط عمومی استانداری یزد و حجت الاسلام حسین زارع زاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در این امامزاده حاضر شدند و در خصوص فعالیت های خود در ایام کرونا توضیحاتی ارائه کردند.

حجت الاسلام زارع زاده در این رابطه گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه در استان یزد فعالیت های مختلفی را در زمینه وقف و حمایت از نیازمندان در استان داشته است.

وی افزود: مراکز افق در امامزادگان به عنوان مراکزی است که به فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی می پردازند و هم اکنون نیز فعالیت های خود را در قالب کمک به نیازمندان و تهیه ماسک و گان دنبال می کنند.

 

 

تهیه 4 هزار بسته معیشتی در ایام کرونایی ویژه محرومان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: در ایام گسترش و شیوع ویروس کرونا ما به دنبال تهیه 4 هزار بسته معیشتی به منظور حمایت از اقشار کم درآمد استان هستیم که هر کدام از امامزادگان این را دنبال می کنند.

 

 

تهیه بیش از 10 هزار پرس غذای گرم ویزه نیازمندان استان

حجت الاسلام زارع زاده بیان کرد: تا آخر رمضان نیز بیش از 10 هزار پرس غذای گرم از محل موقوفات استان تهیه و توزیع می شود.

وی گفت: در دوره مدیریت جدید یکی از محورهای شاخص فعال کردن مراکز افق امامزادگان و فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است.

اما آنچه که در این گزارش توانسته نظر ما را به خود جلب کند، عدم تعطیلی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مراکز مذهبی است زیرا اگرچه این ویروس تقریبا در تمامی کشورهای جهان شیوع و گسترش پیدا کرد اما هیچ کشوری نتوانست این چنین مدیریت داشته باشد و مردم و گروه های مذهبی به صورت خودجوش به میدان آمدند.

گزارش: سید ضیا میررحیمی

عکس:‌ مسعود میرجلیلی

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: امامزاده نصرالله یزد ویروس کرونا شبستان یزد فعالیت های خود سید نصرالله یزد حجت الاسلام بسته معیشتی ویروس کرونا اماکن مذهبی برنامه ها فعالیت ها تهیه ماسک استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۲۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه غرق شدگی یک جوان حدود ۱۸ تا ۲۰ ساله در کانال آب محدوده امامزاده ردان ساعت ۱۱:۲۱ امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام مأموران آتش‌نشانی از دو ایستگاه امداد و نجات و غواصی به محل حادثه افزود: مأموران اعزامی در حال جست‌وجو در فاصله بین دو دریچه آب‌بند بودند که فاصله این دو دریچه حدود دو کیلومتر است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: پس از جست‌وجو در محدوده مذکور و با وجود زیاد بودن جریان آب، فرد غرق شده از آب خارج شد، اما علائم حیاتی نداشت.

شریعتی اضافه کرد: فرد در بیهوشی کامل بود و به‌رغم تلاش کارشناسان اورژانس برای احیا، جان خود را از دست داد.

کد خبر 749068

دیگر خبرها

  • قطعه‌ای مسحور کننده از ویولن‌نوازی استاد نصرالله شیرین آبادی + ویدئو
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • ۱۰۸ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی تعطیل شدند
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند