Web Analytics Made Easy - Statcounter

مولایی پور با اعلام این خبر گفت: براساس فراخوان پذیره‏‌نویسی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) واسطه‌گری مالی یکم، ۲ میلیون تومان سهام به هر کد ملی با ۲۰ درصد تخفیف ، واگذار می‌شود.

«منصور مولایی پور» به خبرنگار شبستان از رشت گفت: با اجرای جزء ۲ بند الف تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۹کل کشور و مصوبات هیأت محترم وزیران در این زمینه، وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، قصد دارد باقیمانده سهام خود در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه‏‌های البرز و اتکایی امین را واگذار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیركل امور اقتصادی ودارایی گیلان افزود: این امر از طریق پذیره‏‌نویسی واحدهای سرمایه‌ گذاری صندوق سرمایه‏‌گذاری قابل معامله (ETF) "واسطه‌گری مالی یکم" انجام می‌شود و فرصت مناسبی برای ورود همه جامعه به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معتبر است.


مولایی پور هدف از این واگذاری سهام را مردمی کردن اقتصاد خواند و ابراز کرد: با این شیوه، امکان دسترسی همه مردم کشور به بازار سرمایه و بهره‌مند شدن از رشد این بازار ممکن می‌شود.


وی با بیان اینکه پذیره‌‌نویسی ۱۴ اردیبهشت آغاز شده است اعلام کرد: شهروندان تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند در این پذیره‌‌نویسی سهام شرکت کنند.


مولایی‌پور اضافه کرد: پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) از طریق کارگزاری‏‌های بورس و سامانه‏‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‏‌های غیرحضوری و حضوری در بانک‏‌های منتخب امکان‌پذیر است و برای اشخاص فاقد کد معاملاتی (کد بورسی)، از طریق درگاه‌‏های غیرحضوری و حضوری بانک‌‏های منتخب صورت می‏‌گیرد.


مدیر کل اقتصاد و دارایی گیلان ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مردم جز در موارد ضروری از مراجعه حضوری به شعب بانک‌ها و کارگزاری‌ها خودداری کرده و پذیره‌نویسی را از طریق مراجعه غیرحضوری به کارگزاری‌ها و سامانه‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‌های غیرحضوری بانک‌ها انجام دهند.

 

مولایی‌پور افزود: متقاضیان دارای حساب در هریک از بانک‏‌های منتخب، می‌‏توانند از طریق مراجعه به درگاه‏‌های غیرحضوری و حضوری بانک‏‌های عامل ذی‌ربط، نسبت به پذیره‌ نویسی واحدهای سرمایه‏‌گذاری مزبور اقدام کرده و چنانچه متقاضی به درگاه‌های بانک منتخبی که در آن بانک، فاقد حساب است مراجعه کند، بانک‌ها مکلف به پذیرش وی و دریافت اطلاعات متقاضی هستند.

 

وی اضافه کرد: اطلاعات موردنیاز برای پذیره‌نویسی از جمله نام، نام خانوادگی، شماره ملی، تاریخ تولد، نام پدر، کد پستی و شماره تلفن همراه است. داشتن کد معاملاتی (کد بورسی) برای پذیره‌نویسی، الزامی نیست و متقاضیان برای انجام معامله این واحدها که از ۲ ماه بعد از تخصیص، امکان‏‌پذیر است، می‏‌توانند به تدریج طی ماه‌‏های آینده و در فرصت مناسب نسبت به ثبت‌نام در سامانه سجام و دریافت کد معاملاتی (کدبورسی) مطابق رویه‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه اقدام کنند.


مولایی پور ادامه داد: افرادی که کد بورسی ندارند، می‌توانند سهام دولت را از طریق مراجعه به ۹ بانک منتخب شامل بانک‌های بانک ملی، تجارت، صادرات، کشاورزی، رفاه کارگران، ملت، قرض‌الحسنه مهر ایران، سپه و همچنین بانک های پارسیان و پاسارگاد پیگیری کرده و اقدام کنند. این بانک‌ها علاوه بر مراجعه حضوری، امکان پذیره‌نویسی غیرحضوری را هم برای مشتریانشان فراهم کرده‌اند و علاوه بر بانک‌های مذکور با بعضی اپلیکیشن‌ها مثل آپ هم امکان پذیره‌نویسی سهام دولت وجود دارد.


مولایی پور درباره خرید واحد‌های این صندوق هم گفت: متقاضیان برای خرید واحد‌های این صندوق می‌توانند از سامانه معاملات آنلاین کارگزاری‌ها استفاده کرده و در قسمت جست‌وجوی نماد، عبارت «دارا یکم» را وارد کنند و با توجه به اینکه این مرحله صرفاً پذیره‌نویسی است و متقاضیان برای تخصیص سهام و مشاهده آن در سبد خود، باید تا زمان پایان پذیره‌نویسی یا آخر اردیبهشت صبر کنند.

پایان پیام/595

منبع: شبستان

کلیدواژه: پذیره نویسی معاملات بورس نویسی واحدهای کد معاملاتی پذیره نویسی مولایی پور کد بورسی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۲۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابراهیم بازیان دوشنبه شب در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، اظهار کرد: باور این بود که این کار اتفاق نمی‌افتد. ما باید باور کنیم که می‌توانیم و به دنبال کارهای نشدنی برویم. قطار واگذاری دو باشگاه ۲۰ سال در حرکت بود و اراده دولت‌های محترم مبنی بر واگذاری به نتیجه نرسید.

وی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم این قدم برای خصوصی‌سازی در سال ۱۴۰۱ برداشته شد و با ورود دو باشگاه به فرابورس ۱۰ درصد سهام آنها به مردم واگذار شد و مقدمات واگذاری کلید خورد. در این فاصله با کمک دولت و وزیران ورزش و اقتصاد و همچنین سازمان خصوصی‌سازی، دو مرحله مزایده برگزار و متفاوت با دوران قبلی، شرایط واگذاری شکل گرفت.

وی افزود: این دو باشگاه همزمان با هم عرضه شدند و واگذاری نتیجه بخش بود و ۸۵ درصد سهام آنها در این مرحله از مزایده عرضه شد و با ۱۰ درصد قبلی ۹۵ درصد سهام واگذار و عملا دیگر دولتی نیستند و تنها ۵ درصد سهام آنها در اختیار دولت است. ما به عنوان سازمان خصوصی‌سازی مرحله‌ای را قبل از واگذاری بایستی دنبال کنیم و آن هم بررسی و مطالعه روی مشتریان راهبردی و استراتژِیک است و هدف عمده واگذاری بسته به بهبود شرایط مالکان دارد. مالکان جدید باید از صلاحیت لازم مدیریتی، فنی و مالی برخوردار باشند و ارزیابی شوند و سازمان فرابورس آنها را بررسی می‌کند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی عنوان کرد: این امر مهم در مورد مشتریانی که اعلام آمادگی کردند چون کنسرسیوم ملی پتروشیمی خلیج فارس برای خرید باشگاه استقلال و هلدینگ بانک‌های شهر، تجارت، ملت، اقتصاد نوین، رفاه و صادرات برای باشگاه پرسپولیس هر دو شرایط لازم را برای مالکیت این دو باشگاه داشتند. مشغول برگزاری تشریفات قراردادی بودیم و این هفته مراحل واگذاری نهایی طی می‌شود و عملا به مالکان جدید تا پایان دوره اقساط ۶ ساله واگذار می‌شود.

وی ادامه د اد: قیمت معامله ما برای هر دو باشگاه ۱۰ درصد به صورت نقدی و ۹۰ درصد مابقی، طی ۶ سال پرداخت می‌شود. دو مالک جدید می‌توانند از فردا بگویند اقساط را یکجا پرداخت می‌کنیم اما امر ورزش مهم و باید این مراتب نظارت شود و روند قانونی خود را طی کند. مدیریت بنگاه‌ها امروز جدا از مالکیت است و خودشان به جمع‌بندی می‌رسند و به اهل فن می‌سپارند. بنگاه‌های بزرگ کاملا آشنا به حاکمیت شرکتی هستند و این دو باشگاه باید به سمت بهبود شرایط بروند.

وی تصریح کرد: تا مالکیت قطعی نشود اعضای هیات مدیره را نمی‌توانند مشخص کنند و ضمن آنکه مالکیت تا پایان هفته منتقل می‌شود و بعد از آن می‌توانند مجمع تشکیل دهند و اعضا را انتخاب کنند. برای عمده مجوزها برای تغییرات اساسی برای افزایش سرمایه و اخذ تسهیلات و تغییر اساسنامه باید از سازمان خصوصی‌سازی اجازه گرفته شود. مهم این است که دوباره دغدغه این را نداشته باشیم که بخشی از سهام دولتی و برخی غیردولتی است.

بازیان یادآور شد: برخی از باشگاه‌ها چون شرکت دولتی هستند باید حتما پسوند آنها تغییر کند و می‌توانند این موضوع را پیشنهاد کنند و مخالفتی با آن نشده اما تا زمانی که به طور رسمی درخواست نشود نمی‌توانیم آن را در قرارداد عنوان کنیم.

وی افزود: برای تغییر نام باشگاه استقلال به استقلال خلیج فارس، درخواستی آمده که این موارد هم محل طرح و بحث است و می‌توانند هر پسوندی را مالکان در چارچوب قانون مطرح کنند. اگر نام استقلال به استقلال خلیج فارس تغییر کند و منع قانونی نداشته باشد مورد ملاحظه قرار می‌گیرد.

کد خبر 848219 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • عبور از دژاووی بورسی
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس رسمی شد(عکس)
  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • واکنش فوری به تغییر نام باشگاه استقلال
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • اعلام نحوه واگذاری سهام به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!
  • عضو کمیته استیناف: حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!