Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@16:53:22 GMT

پنگولین‌ها آغاز و پایان همه‌گیری کروناویروس خواهند بود

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۳۲۳۸

پنگولین‌ها آغاز و پایان همه‌گیری کروناویروس خواهند بود

ایسنا/خراسان رضوی پنگولین‌ها که نقش اساسی در ظهور کروناویروس در انسان دارند، ممکن است سرنخ‌هایی برای مقابله با بیماری کووید-19 در انسان و پایان این همه‌گیری جهانی ارائه کنند.

به گزارش نیوز، تحقیقات ژنتیکی در مورد کروناویروس جدید نشان می‌دهد که این ویروس‌ از خفاش‌ها سرچشمه گرفته و سپس به پنگولین‌ها انتقال‌یافته و از طریق فروش آنان در بازار ووهان چین به انسان انتقال‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تحقیق جدید، محققان دانشگاه پزشکی وین اتریش نقشه ژنومی پنگولین‌ها را مورد تجزیه‌وتحلیل قراردادند و آن را با سایر پستانداران ازجمله انسان، گربه، سگ و گاو مقایسه کردند.

در اکثر پستانداران، وقتی ویروس وارد بدن می‌شود، ژن‌های خاصی در مقابل مهاجم، واکنش ایمنی بدن را فعال می‌کنند.

این گروه تحقیقاتی دریافتند: پنگولین‌ها در مقایسه با سایر پستانداران فاقد دو ژن هستند و ممکن است این تفاوت موجب محافظت آنها در برابر کروناویروس کووید-19 می‌شود که برای تایید این فرضیه نیازمند تحقیقات بیشتر است.

دانشمندان اتریشی معتقدند که یافته‌های آنان مهم است، زیرا این بدان معنی است که پنگولین‌ها ناقل کروناویروس جدید هستند، اما در برابر آن از خود دفاع می‌کنند.

این گروه گفت: کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مزیت تکاملی در پنگولین‌ها ممکن است روشی در درمان‌های احتمالی کروناویروس جدید فراهم کند.

محقق این تحقیق، دکتر لئوپولد اکارت اظهار کرد: "این تحقیق نشان می‌دهد که پنگولین‌ها طی میلیون‌ها سال تکامل بدون وجود نوعی دفاع ضدویروسی که در سایر پستانداران استفاده می‌شود، زنده ماندند."

اکارت در ادامه افزود: "مطالعات بیشتر در مورد پنگولین‌ها نشان می‌دهد که چگونه آنها موفق به مقابله در برابر عفونت‌های ویروسی می‌شوند  و ممکن است به تدوین راهکارهای درمانی جدید برای افراد مبتلا به سایر عفونت‌های ویروسی نیز کمک‌کننده باشد."

در انسان، کروناویروس جدید می‌تواند یک واکنش ایمنی التهابی به نام طوفان سیتوکین ایجاد کند و منجر به‌شدت بیماری شود.

اکارت گفت: "تعدیل فعالیت بیش‌ازاندازه سیستم ایمنی با کاهش شدت یا تغییر زمان واکنش دفاعی همراه می‌شود."

وی هشدار داد: داروهایی که علامت‌دهی ژن را سرکوب می‌کنند گزینه درمان احتمالی در موارد شدید کووید-19 خواهند بود اما مشکل استفاده از داروهای سرکوب‌کننده سیستم ایمنی، بیماران را در برابر سایر عفونت‌ها آسیب‌پذیرتر می‌کند.

اکارت تاکید کرد: چالش اصلی، کاهش واکنش به عامل بیماری‌زا و کنترل مناسب ویروس است.

نتایج این تحقیق در نشریه Frontiers in Immunology منتشرشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کروناویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۳۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی tags # سریال ، سریال تلویزیونی سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • باغ هنر با دو رویداد آغاز شد
  • باغ هنر با ۲ رویداد «امید فردا» و «تصویر یک پایان» آغاز شد
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟ (+ اینفوگرافی)
  • قیمت قورمه سبزی نجومی شد
  • ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟
  • ساعت پخش بازی وستهم و لیورپول امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان