Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت، روابط کنونی آشفته در حوزه بین‌الملل مشابه رفتارهایی است که پیش از دو جنگ جهانی وجود داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل جمعه در نشست شورای امنیت به مناسبت هفتاد و پنجمین سالروز پایان جنگ جهانی دوم در اروپا سخنرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه "روز پیروزی" را نهم مه جشن میگیرد که سالروز شکست آلمان نازی به دست نیروهای شوروی در ۱۹۴۵ است.

نماینده روسیه گفت: روابط آشفته کنونی در حوزه بین الملل نشانگر برخی رفتارها و رویه‌هایی است که پیش از جنگ جهانی اول و دوم وجود داشت. امروزه به علت بی اعتمادی و تلاش‌ها برای دستیابی به هژمونی در میان کشورها، جهان شاهد تحولاتی مانند جنگ داخلی در اوکراین یا موج مهاجرت به سوی اروپاست که نتیجه درگیری‌ها در خاورمیانه است.

واسیلی نبنزیا همچنین گفت، اصلاح تاریخ و تغییرات در حقایق به مشکلات گسترده تبدیل شده است. به گفته او، هدف واقعی پشت این تکنیک‌ها این است که روسیه را به عنوان یک "متخاصم بین‌المللی" که قصد دارد ماهیت وجودی "جهان آزاد" را تهدید کند، نشان دهند.        

این دیپلمات روس افزود: برخی از شما به جای ادغام نیروها برای مقابله با چالش‌های حقیقی چون تروریسم بین‌المللی، قاچاق مواد مخدر، جرایم سایبری و دیگر موارد، مشغول گشتن به دنبال دشمن هستند. اینکه در شب تاریک، در یک اتاق دربسته تاریک، به دنبال گربه سیاهی بگردید که در اتاق نیست!

واسیلی نبنزیا همچنین گفت، جهان با رشد اشاعه ایدئولوژی نازی، کثرتگرایی نژادپرستی و نفرت پراکنی مواجه است. علاوه بر این، یادبودهای سربازان شوروی که به اشغال نازی در برخی از کشورها پایان دادند، در تعدادی از کشورهای جمع آوری و نابود شدند.

سفیر روسیه در سازمان ملل تاکید کرد: جهان شاهد "تجاوز به اروپا" در دوران جنگ جهانی دوم بود. امیدوارم اروپا هرگز شاهد "تجاوز به جهان" نباشد.

این دیپلمات روس همچنین از کشورها خواست تا شکاف بین‌المللی رو به گسترش را با آموختن و عبرت گرفتن از جنگ جهانی دوم و پیروزی بر نازیسم و غلبه بر تهدیدهایی علیه صلح و امنیت جهانی، کمتر کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واسیلی نبنزیا جنگ جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم

نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان در رأس هیئت بین‌الوزارتی با وزیر خارجه طالبان دیدار و تأکید کرد کوالالامپور خواستار گسترش روابط با کابل است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلینا کوی» نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان در رأس هیئتی شامل نمایندگان دفتر نخست‌وزیری و وزرات‌های دفاع، امور داخلی و خارجه این کشور با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان دیدار کرد.

زلینا در این دیدار با اظهار اینکه هدف از این سفر گسترش مناسبات افغانستان و مالزی است، افزود: مقامات این کشور در رابطه با افغانستان نظر مثبت دارند و آماده همکاری با هیئت حاکمه در بخش‌های مختلف هستند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه حکومت طالبان، هیئت مالزی اظهار داشت باوجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه افغانستان، این کشور در برخی موارد پیشرفت‌های خوبی داشته، اما رسانه‌های بین المللی در راستای جلوگیری از انعکاس این دستاوردها تلاش می‌کنند.

نمایندگان مالزی همچنین اطمینان دادند در راستای تعامل افغانستان با جهان تلاش خواهند کرد.

عبدالکبیر نیز در این دیدار به هیئت بلندپایه مالزی گفت: آرزو داریم چنین نشست‌هایی باعث مناسبات مثبت و سازنده میان کابل و کولالامپور شود.

معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان، مالزی را نمونه خوب پیشرفت در جهان اسلام دانست و افزود این کشور در سیاست خارجی افغانستان جایگاهی مهم و ویژه دارد.

نماینده ویژه مالزی: در کنار مردم افغانستان بوده و هستیم دعوت از مالزی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان گسترش روابط حکومت طالبان در جنوب شرق آسیا

وی ادامه داد شرایط عینی و وضعیت افغانستان خلاف آن چیزی است که رسانه‌های غربی گزارش می‌دهند،  زیرا بعضی محافل و گروه‌ها تحمل پیشرفت و آرامی افغانستان را ندارند.

عبدالکبیر با دعوت از سرمایه‌گذاران مالزی برای سرمایه‌‎گذاری در افغانستان گفت کشورهای منطقه و جهان نگرانی از جانب افغانستان ندارند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • با زور نمی‌توان دین‌داری و حجاب ترویج کرد | توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد | رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • خانجانی: توئیت فضائلی درباره تذکر به مسئولان، جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرده/دولت رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • بحرینی: چندجانبه‌گرایی ستون اساسی برای تقویت صلح است
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • دست نکشیدن غرب از هژمونی‌ خود دلیل اصلی تشدید تنش در جهان است
  • پوتین: نظم نوین جهانی باید منافع اکثر کشورها را تأمین کند
  • شولتز: پوتین حق ندارد از امانوئل کانت نقل قول کند!