Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوع منحوس کرونا بر قیمت کالاها و خدمات در ایلام سایه انداخته و در سایه آن، چراغ خاموش، نرخ بسیاری از اقلام ازجمله کرایه‌ها افزایش‌یافته است. ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، ویروس کرونا با آمدن خود علاوه بر رنجی که برای مردم با خود آورده است، غفلت مسئولان از نظارت برافزایش قیمت‌ها به‌خصوص در بخش کالا و خدمات نیز از تبعات آن است که امروزه دامن استان ایلام را زودتر از سایر استان‌ها گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غفلتی که موجب افزایش نرخ خدمات و کالا در ایلام که رتبه نخست تورم کشور را دارا است در پی داشته است  و گرانی در آن سفره خانوارها را کوچک و آنان را با جیب خالی در بازار گرانی رها کرده است.

نبود نظارت بر بازار و نرخ خدمات، افزایش به رویه و خودسرانه و چراغ خاموش کرایه تاکسی‌ها در ایلام است موجب شده است تا ایلامی‌ها با اعلام نارضایتی از این افزایش بی‌رویه از مسئولان استمداد نظارت بطلبند.

شتاب قیمت حبوبات در بازار اصفهان؛ گرانی و کمیابی مردم را غافلگیر کرده استخواجوند: فیفا رسماً درخواست پرسپولیس را پذیرفت/ در پرونده برانکو جای نگرانی نیستگزارش|درد مضاعف گرانی در روزهای کرونایی / جولان افزایش قیمت‌ها در بازار بیرجند

حسینی شهروند ایلامی ساکن محله مبارزان از افزایش کریه تاکسی ها می‌گوید: این مسیر که از چهارراه سعدی تا محله مبارزان بوده است یک مسیر و با نرخ اواخر سال قبل، 1500 تومان بوده و اخیراً این نرخ به 2000 هزار تومان افزایش‌ یافته است.

سحری دیگر شهروند ایلامی که در ایستگاه سعدی به شماره یک ایلام در انتظار تاکسی است با خبرنگار تسنیم در ایلام هم‌کلام شد و گفت: در سایه شیوع کرونا افزایش قیمت‌ها را هم شاهدیم.

وی در ادامه یادآورشد: کرایه مسیر چهارراه سعدی به شماره یک از 2000 تومان به 3000 ‌تومان افزایش‌ یافته است و این افزایش نرخ واقعا برای مسافران بسیار سخت و مشکل‌ساز شده است.

اما رانندگان تاکسی نیز برای افزایش نرخ‌ها توجیهاتی دارند که الزام تاکسی‌داران به کاهش سوار کردن مسافر از 4 نفر به 3 نفر، کاهش درآمد به دلیل قرنطینه و رعایت فاصله اجتماعی و عدم رغبت شهروندان از انجام سفرهای درون‌شهری از تاکسی و هزینه کرد مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده به جهت شیوع کرونا از جمله این توجیهات است.

تاکسی‌داران از تخصیص ندادن بسته‌های حمایتی برای این صنف که بیشترین خسارت را از شیوع کرونا دیده‌اند نیز در ادامه توجیهات خود عنوان می‌کنند.

غلامرضا طاهری‌ در پاسخ به چرایی افزایش کرایه تاکسی‌های ایلام آن را عملی خودسرانه عنوان و اظهار کرد: افزایش نرخی در استان ایلام در ارتباط با تا‌کسی‌ها مصوب نشده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ایلام گفت: اگر افزایش نرخی توسط شهروندان گزارش شود با فرد خاطی به‌شدت برخورد می‌کنیم.

طاهری در  ادامه تخصیص بسته‌های حمایتی به خسارت دیدگان از کرونا ویروس را از اختیارت مسئولان ستاد مبارزه  کرونا ویروس در استان و کشور دانست و گفت: تمام موارد و مشکلات تاکسی دارام مشروحاً به ستادهای استانی و کشوری منعکس‌ شده است.

وی یادآور شد: برای کمک به تاکسی‌داران روزانه تاکسی ها به‌صورت رایگان در ایستگاه‌های تاکسی ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند، تاکسی‌داران در صورت تمایل می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

طاهری تأکید کرد: افزایش نرخ‌های تاکسی‌داران، خودسرانه، غیرقانونی و تخلف است، شهروندان موارد را گزارش تا برخورد بایسته معمول شود.

انتهای پیام/861/ح

R7718/P/S6,52/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تاکسی داران افزایش نرخ تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۳۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا

گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل ۲۰۲۴ که توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ ۳.۳ درصد افزایش یافته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، گزارش نرخ تورم سالانه اسپانیا برای ماه آوریل 2024 که روز دوشنبه توسط موسسه ملی آمار این کشور (INE) منتشر شد، نشان می‌دهد که این نرخ 3.3 درصد افزایش یافته است.

این رقم افزایش اندکی را نسبت به 3.2 درصد ثبت شده در ماه مارس نشان می‌دهد و همچنین بالاترین رقم در سه ماه گذشته است. با این حال، این رقم کمتر از برآوردهای 3.4 درصدی تحلیلگران بود.

بر اساس این گزارش، افزایش نرخ تورم در درجه اول به دلیل افزایش هزینه های مواد غذایی و قمیت گاز رخ داد، اگرچه کاهش قیمت برق تا حدودی تاثیر افزایش قیمت‌ها را خنثی کرد.

تورم مواد غذایی اسپانیا به بالای 30 درصد رسیداسپانیایی‌ها قدرت خرید خود را از دست داده‌اند

نرخ تورم اصلی که قیمت انرژی و مواد غذایی به دلیل نوسانات ذاتی آنها، در این نرخ محاسبه نمی‌شود، بر اساس مقایسه سال به سال، از 3.3 درصد در مارس به 2.9 درصد در آوریل رسید، که پایین ترین رقم از ژانویه 2022 است. تورم ماه به ماه آوریل نیز به 0.7 درصد رسید که نسبت به 0.8 درصد ثبت شده در ماه قبل از آن کاهش نشان می‌دهد.

در آلمان نیز بر اساس گزارش اداره آمار فدرال این کشور، اعداد تورم سالانه در ماه آوریل نیز روز دوشنبه منتشر شد و به 2.2 درصد رسید.

این کمترین رقم از ماه می 2021 بود، البته کمی کمتر از انتظارات 2.3 درصدی تحلیلگران بوده است. علت این کاهش عمدتا به دلیل کاهش تورم قیمت‌های بخش خدمات بود که از 3.7 درصد در مارس به 3.4 درصد در آوریل رسیده است.

با این حال، با پایان یافتن کاهش موقتی مالیات گاز طبیعی در آلمان، قیمت انرژی در این کشور با سرعت کمتری در آوریل کاهش یافت و از منفی 2.7 درصد در مارس به منفی 1.2 درصد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد افزایش یافت
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • نرخ کرایه تاکسی در مهاباد ۵۰ درصد افزایش یافت
  • پایان شگرد گران‌فروشی «عجله» برای اسنپ و تپسی
  • نرخ جدید کرایه تاکسی و اتوبوس در کرمانشاه اعلام شد
  • قیمت طلا باز هم تکان خورد/ قیمت جدید طلا ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • انواع شربت های میوه ای و غیر میوه ای و فرآورده های یخی خوراکی غیرمجازند
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • قصه دو زار و ده شاهی کرایه تاکسی‌ها به تاریخ پیوست