Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@20:18:29 GMT

بیش از ۳۸۱ میلیون سهم در بورس استان فارس معامله شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۳۷۷۰

بیش از ۳۸۱ میلیون سهم در بورس استان فارس معامله شد

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس با اشاره به معاملات انجام شده در بورس گفت: در معاملات هفته گذشته تعداد ۳۸۱ میلیون و ۳۵۹ هزار سهم  و حق تقدم به ارزش ۴۳۹۴  میلیارد ریال مبادله شد. ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

کرشمه ترابیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به معاملات انجام شده در بورس استان فارس در هفته منتهی به 17 اردیبهشت ماه اظهار داشت: در معاملات هفته گذشته بورس منطقه‌ای استان فارس تعداد 381 میلیون و 359 هزار سهم  و حق تقدم به ارزش 4394  میلیارد ریال مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به جزئیات این معاملات گفت: 52 درصد از معاملات انجام شده مربوط به خرید سهام و مابقی مربوط به فروش سهام بوده که این تعداد سهام متعلق به 464 شرکت است. 

مدیر بورس منطقه‌ای استان فارس افزود: در پایان معاملات این هفته سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری پتروشیمی ایرانیان،  نیرو ترانس  و بانک پارسیان  بیشترین تقاضا برای خرید و سهام شرکت‌های حفاری شمال، بانک آینده و کود شیمیایی اوره لردگان  با بیشترین تقاضای فروش مواجه بودند.

خروج 16.2 میلیارد دلار سرمایه از بورس آمریکا طی یک هفتهشاخص بورس بر قله 1000000 واحد ایستادروحانی: شرایط واگذاری سهام عدالت برای مردم و عرضه سهام شرکت‌های معدنی در بورس تسهیل گردد

ترابیان بیان کرد: سهام شرکت‌های مدیریت پروژه‌های نیروگاهی، فولاد هرمزگان جنوب، بین‌المللی توسعه ساختمان بیشترین ارزش ریالی خرید و سهام شرکت‌های پالایش نفت بندر عباس، پالایش نفت لاوان و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بیشترین ارزش ریالی فروش را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه 28 شرکت کارگزاری در بورس منطقه‌ای فارس مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: شاخص کل بازار نیز در هفته گذشته به میزان 99822 واحد افزایش و به عدد 977923 رسید.

انتهای پیام/424/ ع

R7771/P1494/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سهام شرکت بورس منطقه ای استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۳۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

رباب وفایی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با افزایش قیمت جهانی کامودیتی‌ها در آخر هفته، تقاضای خوبی در بازار علی الخصوص فلزات شاهد بودیم، اما با گذشت زمان عرضه‌ها بیشتر شد و اکثر نماد‌ها در منفی یا به صورت متعادل کار خود را به پایان رسانند و کم کم با فشار فروش همراه بودند، هرچند با وجود فشار فروش محدوده منفی‌ها متعادل و خریدار داشت.

او افزود: بازار سهام برای رشد مناسب به رشد جدی دلار نیما نیاز دارد که بنظر میرسد روند افزایشی دلار نیما که از هفته اخیر آغاز شده برای ماه‌های آینده ادامه دار باشد.

این کارشناس بازار سهام اظهار کرد: بنظر میرسد دوباره در کوتاه مدت شاهد جولان نماد‌های بازیگر محور و شرکت‌های با گزارش خوب فروردین باشیم در پایان معاملات امروز تعداد ۳۱۹ نماد (۴۱ درصد) در مثبت و ۴۵۹ نماد (۵۹ درصد) ثبت شد.

او گفت: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۰,۴۰۹ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۴,۷۰۲ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و حق تقدم بوده است و ۱۷ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. "فملی" با ۲۹۳۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت و "شپنا" با ۵۳۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشته اند. در نهاین نماگر اصلی تالار شیشه‌ای هم تنها با ۶۵۲ واحد رشد به حوالی ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار واحد برسد و شاخص هم وزن نیز با ۱۳۹۵ واحد افزایش در ارتفاع ۷۶۵ هزار واحد قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • ۱۷ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد