Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با ابراز نگرانی از افزایش رفت و آمدها در شهرهای کم خطر آذربایجان شرقی افزود: به دنبال انتشار اخباری مبنی بر کم خطر بودن شهرهایی مانند خداآفرین، هوراند و جلفا رفت و آمدها در طول چند روز گذشته به این شهرها افزایش داشته است و نگرانیم رفت وآمدها خود را در قالب افزایش آمار مبتلایان نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی محمد حسین صومی با تاکید بر اینکه هم استانی‌ها در صورت داشتن کم‌ترین علامت نیز به مراکز سلامت ما مراجعه کنند، گفت: ما برای تشخیص اینکه فردی به بیماری کرونا مبتلا هست یا خیر برای انجام آزمایش، ۶۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان هزینه می‌کنیم، از این رو علامت‌دارها حتما مراجعه کنند.

دکتر صومی در ادامه این گفتگو با بیان اینکه مطلبی تحت عنوان اینکه بچه‌ها به کرونا مبتلا نمی شوند، مطرح نیست، گفت: گفته شد این بیماری عارضه چندانی در کودکان ایجاد نمی‌کند، اما عوارضی مانند تهوع، استفراغ، اسهال، درد شکم و علایم ریه تب و لرز نیز ممکن است در کودکان دیده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: در استان ما نیز مبتلای زیر یک ساله، سه ساله و هشت ساله داشتیم، کودکان هم در صورت داشتن علامت حتما باید تحت مراقبت قرار بگیرند و مراجعه کنند.

دکتر صومی افزود: موارد نشان داد که کرونا می‌تواند هر نوع علامتی مانند خونریزی مغزی، علایم گوارشی و پوستی هم ایجاد کند.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، اظهار کرد: به نظر می‌رسد مردم فراموش کرده اند که چیزی به اسم کووید ۱۹ وجود دارد و باید همچنان مراقب باشند.

دکتر صومی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: نمونه برداری‌ها افزایش چشمگیری داشته و روزانه ۵۰۰ الی ۹۰۰ نمونه برداری انجام می‌شود که ۲۰ الی ۲۵ درصد آن‌ها مثبت هستند.

وی گفت: تعداد فوتی‌های این بیماری روزجمعه، نوزدهم اردیبهشت ماه، دو نفر، روز گذشته پنج نفر و روز قبل از آن نیز یک نفر بوده، فوتی‌ها و تعداد بستری ها همچنان سیر نزولی دارند.

صومی با بیان اینکه هم اکنون ۵۳۲ نفر در بیمارستان‌های استان و ۱۵۶ نفر از آنان در بخش ویژه بستری بوده و ۸۲ نفر نیز زیر دستگاه تهویه مکانیکی قرار دارند افزود : تاکنون  82.5 درصد از مبتلایان به کرونا در استان بهبود یافته اند .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز کرونا در ایران آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۳۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

 بهروزی گفت: آذربایجان شرقی در موضوع سرمایه گذاری خارجی جزو استان‌های پیشرو است و متوسط سه سال گذشته شاخص‌های آن به عنوان الگویی برای سنجش به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: با وجود تحریم‌های سنگین خارجی و سختی مسیر‌های تبادل ارز و مواد اولیه اما مسیر‌هایی برای تبادل ارز از استان ما طی شده که به عنوان الگو در کشور مطرح هستند بر این اساس میزان هدف گذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی استان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳ میلیون دلار بود ولی بیش از ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری تحقق یافت.

بهروزی اضافه کرد: ۱۲ طرح در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۱۳ طرح نیز در سال ۱۴۰۲ با سرمایه گذارانی از کشور‌های ترکیه، چین، جمهوری چک، امارات و ایرانیان مقیم خارج در استان آغاز شدند که بیشتر در بخش‌های گلخانه، تولید کنسانتره، نساجی، صنایع چوب و تجهیزات هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی همچنین از کسب رتبه دوم آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به واحد‌های تولیدی راکد و نیمه تعطیل و سایر موارد خبر داد و گفت: این تبصره از حدود هفت سال گذشته در قوانین بودجه دستگاه‌های مختلف در حال چرخش بود و بر اساس گزارش مجلس شورای اسلامی میزان تسهیلات تحقق یافته از محل این تبصره تا قبل از سال ۱۴۰۰ بیشتر تک رقمی بوده و ما جزو استان‌های متوسط به پایین بودیم.

بهروزی با بیان اینکه مجموع مجوز‌های سرمایه گذاری صادر شده در سال ۱۴۰۱ شامل ۱۰ هزار (کمتر از ۵۰ درصد تقاضاها) و در سال ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۵۱۳ درصدی شامل ۶۱ هزار و ۵۰۰ بود افزود: این افزایش ناشی از اقدام تحولی دولت در راه اندازی درگاه مجوز‌های کسب و کار است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی‌های تصادفات آذربایجان شرقی