Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:16:42 GMT

برداشت از چاه‌های مجاز کرمانشاه کنترل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۳۹۷۱

برداشت از چاه‌های مجاز کرمانشاه کنترل می‌شود

علی مرادی روز شنبه در نشست ممنوعیت کاشت برنج که در شرکت آب منطقه ای کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: براساس گزارش‌های واصله، برخی از کشاورزان بدون در نظر گرفتن هشدارها و اخطاریه های اعلام شده قبلی، نسبت به کشت برنج اقدام کرده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه کشت برنج به جز در مناطق بسیار محدودی در استان کرمانشاه ممنوع است، براساس قانون باجدیت با متخلفان در زمینه کاشت برنج برخورد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با تاکید بر اینکه  کاهش بارندگی ها و افزایش برداشت از منابع آبی ما را با بحران کم آبی روبه رو کرده است، گفت: باید علاوه بر بستن چاه های غیرمجاز، برداشت چاه های مجاز را هم با نصب کنتورهای هوشمند کنترل کرد.

 مرادی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات با فرمانداران و مدیران سازمان جهادکشاورزی در استان و شهرستان ها، افزود: هماهنگی لازم به منظور برخورد با متخلفان کاشت برنج با مقام قضایی و مدیران استانداری انجام شده است.

وی تاکید کرد: در صورت برخورد نکردن با کشت برنج در استان باید شاهد افت شدید سطح آب زیرزمینی و کاهش ذخیره آبخوان‌ در کرمانشاه باشیم.

معاون شرکت آب منطقه ای کرمانشاه ادامه داد: این امر منجر به اثرات زیست‌ محیطی زیان‌بار متعددی از جمله کاهش آبدهی چاه‌ها، فرونشست زمین، کاهش کیفیت آب زیرزمینی و همچنین کاهش ذخیره منابع آب سطحی می‌شود.
در استان کرمانشاه ۱۲ سد مخزنی باظرفیت یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون متر مکعب وجود دارد.

 بارندگی سال زراعی جاری در استان کرمانشاه (اول مهر ۹۸ تا ۱۸ اردیبهشت ۹۹) به حدود ۴۵۳ میلی متر رسیده است در حالی که بارش های سال زراعی قبل بیش از ۷۷۳ میلی متر بود.

همچنین میانگین بارش های بلندمدت استان در مدت زمان یادشده نیز ۴۶۱.۵ میلی متر بوده است تا هم در مقایسه با سال زراعی قبل و هم دوره بلند مدت با کاهش بارندگی روبرو باشیم.

استان کرمانشاه با داشتن ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغ یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر و ۲ هزار ۵۹۵ روستا دارد و در غرب ایران واقع شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه کرمانشاه وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه کرمانشاه وزارت نیرو وزارت جهاد کشاورزی شرکت آب منطقه ای کرمانشاه کرمانشاه وزارت نیرو شرکت آب منطقه ای کرمانشاه استان کرمانشاه چاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ یارمحمدی گفت: تغییرات سالانه ترکیب کشت در مناطق، تحت تأثیر عوامل متعدد از جمله مسائل اقتصادی شامل میزان تقاضا، قیمت بازار، هزینه های تولید، رعایت تناوب زراعی، آفات و بیماریهای مشترک با سایر محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به کاهش تولید و سطح زیر کشت محصول سیر در شهرستان طارم، افزود: علاوه بر موارد ذکر شده در این خصوص، کاهش بارندگی در فصل کاشت، جایگزینی سایر محصولات از جمله سیب زمینی و باقلا موجب کاهش تولید سیر در شهرستان طارم طی سال زراعی جاری شد.

مدیر جهاد کشاورزی طارم ادامه داد:‌ سطح زیر کشت محصول سیر در سال زرعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در شهرستان طارم حدود ۴۰۰ هکتار است و همه ساله برداشت سیر در طارم از اواخر فروردین آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می یابد.

وی ارقام مورد کشت در این شهرستان را شامل سیر صورتی و قرمز بیان کرد و گفت: سیر تولیدی در طارم به دلیل کیفیت بالای آن علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان زنجان به سایر استان های کشور از جمله گیلان و مازندران همچنین در صورت وجود شرایط به برخی کشورهای دیگر صادر می شود.

هم اکنون ۵۵۰ بهره بردار در شهرستان طارم به کشت و کار این محصول مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند.

دیگر خبرها

  • عطر گل‌محمدی در گلستان‌های کرمانشاه پیچید
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • تصرف و برداشت غیر مجاز بستر رودخانه تا گرانفروشی توسط ماسه شویی‌ها در اهر
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • افتتاح شبکه بازچرخانی آب یک شرکت خودرویی
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم