Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز (شنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۹) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری صیادان بیش از50 ماهی قزل آلای خال قرمز

رامین زراعتی، رئیس اداره محیط زیست ماسال گفت: پس از دریافت گزارشی از حامیان محیط زیست مبنی بر صید غیرقانونی قزل آلای خال قرمز در مناطق ییلاقی چسلی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان بلافاصله به منطقه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: ماموران ما پس از تلاش فراوان و جستجو در طول مسیر رودخانه موفق به شناسایی متخلفان و کشف ادوات صید و٥٩ ماهی قزل آلای خال قرمز شدند.

رئیس اداره محیط زیست ماسال گفت: با اشاره به اینکه ماهی قزل آلای خال قرمز از گونه‌های حمایت شده و در خطر انقراض است افزود: قانونگذار برای صید هر قطعه از این ماهی مبلغ شش میلیون ریال جریمه نقدی در نظر گرفته است.

رامین زراعتی با بیان اینکه این دو صیاد ۴۰ و ۴۵ ساله غیربومی پرونده همراه با صورتجلسه اولیه به مراجع قضائی ارجاع داده می‌شود، افزود: از تمامی دوست داران محیط زیست تقاضا می‌شود، هرگونه تخلف در حوزه شکار و صید را اطلاع دهند.

آتش سوزی یک واحد مسکونی در آستارا

بهزاد رسولیان، مسئول ایستگاه آتش نشانی شهرداری آستانه اشرفیه گفت: حدود ساعت ۱۲ ظهر روز جمعه، یک واحد مسکونی واقع در خیابان سردار جنگل شهر آستانه اشرفیه طعمه حریق شد.

او، با اشاره به اعزام ۱۲ نفر از ماموران آتش نشانی به همراه ۴ دستگاه ماشین اطفای حریق به محل این حادثه، افزود: عملیات اطفای حریق این واحد مسکونی که کاملا در آتش سوخته، بیش از ۳ ساعت به طول انجامیده است.

مسئول ایستگاه آتش نشانی شهرداری آستانه اشرفیه گفت: با تلاش ماموران آتش نشانی از سرایت آتش به منازل همجوار جلوگیری شد، ضمن آنکه این آتش سوزی خسارت جانی به همراه نداشته است.

رسولیان افزود: وقوع این حریق و میزان خسارت‌های ناشی از آن در دست بررسی قرار دارد.

آزاد سازی بیش از ۵هزار متر مربع از ارضای ملی آستارا

نسرین غزنوی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا گفت: ۶ نفر از اهالی روستای بهارستان که پنج هزار و ۹۵۰ متر مربع از اراضی ملی را در این روستا تصرف کرده بودند، دستگیر و به دادگاه معرفی شدند.

او افزود:با پیگیری حقوقی، متهمان را به دادگاه معرفی و با برداشت موانع فیزیکی، به آزادسازی اراضی اقدام کردیم.

انتهای پیام /عط

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست نیروی انتظامی ماهی قزل آلای خال قرمز آتش نشانی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۴۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم

آقای خبیر دوستدار محیط زیست، ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می‌کند و به محیط زیست شان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد، آن‌ها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.

این دوستدار محیط زیست بیان کرد: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.

آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آن‌ها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: قزل‌آلای غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان
  • الگوسازی دانشگاه آزاد کهنوج در راستای حفاظت از محیط زیست
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک