Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@11:38:43 GMT

حال و هوای ماه رمضان در مکزیک زیرسایه کرونا + عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۴۲۶۳

حال و هوای ماه رمضان در مکزیک زیرسایه کرونا + عکس

مسلمانان مکزیک رمضان امسال را به مانند سایرکشورهای جهان متفاوت برگزار می کنند، به طوری که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا همه اماکن عبادی و مساجد در این کشور تعطیل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عراق نیوز، اقلیت مسلمان در کشور مکزیک واقع در قاره آمریکای شمالی یکی از کوچکترین اقلیت های مسلمان در جهان به شمار می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین آمار منتشر شده در سال 2015 میلادی، تعداد مسلمانان این کشور نزدیک به 110 هزار نفر است.

مسلمانان مکزیک هرساله مانند سایر کشورهای جهان، ماه مبارک رمضان را با برپایی آداب و سنن رمضان همچنین آماده کردن سفرهای افطار در مساجد، حضور مسلمانان در مناطق مختلف این کشور و رفتن به مشهورترین مساجد در مکزیکو سیتی برای برپایی نماز عشاء و تراویح می گذراندند، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، مسلمانان از برپایی آداب و سنن رمضانی محروم شدند.

برهمین اساس، مسئولان مکزیک برای جلوگیری از شیوع این ویروس به اتخاذ تدابیر قاطعی همچون تعطیلی اماکن عبادی و مساجد و ممنوعیت تجمع ها اقدام کردند.

 

انجمن مسلمانان عرب در مکزیکوسیتی هرساله فضای معنوی را در ماه مبارک رمضان برای خانواده ها ایجاد می کردند و با برپایی سفره های افطاری و نماز تراویح در مساجد برای مسلمانان خاطره سازی می کردند. اما امسال این انجمن برای مهار ویروس کرونا نمی تواند به برپایی سفره های افطاری و نماز تراویح اقدام کند.

با این حال، مسلمانان مکزیک از ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد روزه داری خود را آغاز می کنند و تا ساعت 18 ادامه می یابد. باوجود طولانی بودن ساعت کار در مکزیک که از ساعت 9 تا 17 است، بیشتر مسلمانان بدون هیچ شکایتی روزه های خود را می گیرند.

 

وزارت بهداشت در مکزیک اعلام کرد:  27هزار و 634  نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد دو هزار و 704 نفر فوت شده اند.

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا مکزیک ماه رمضان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت