Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-04@13:37:54 GMT

بوشهر، چهارم در نرخ تورم

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۴۵۰۸

بوشهر، چهارم در نرخ تورم

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز آمار ایران به‌تازگی گزارش سالانه شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کشور مربوط به سال ١٣٩٨ را منتشر کرده که بر اساس آن استان بوشهر با نرخ تورم ۳۷.۸ درصد پس از ایلام، لرستان و خراسان جنوبی، رتبه چهارم را درزمینهٔ بیشترین نرخ تورم خانوارهای کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۹۸ بیشترین نرخ تورم خانوارهای کشور مربوط به استان ایلام با ۴۲ درصد و کمترین نرخ تورم مربوط به استان فارس با ۳۰.۷ دهم درصد بوده است.

مرکز آمار ایران در ابتدای این گزارش نوشته است، شاخص کل در سال ۹۸ (برمبنای ۱۰۰=۱۳۹۵) برای کل کشور و مناطق شهری و روستایی ۱۸۵.۱، ۱۸۴ و ۱۹۱.۴ را نشان می‌دهد که نسبت به سال قبل نرخ تورم برای کل کشور ۳۴.۸، مناطق شهری ۳۴.۴ و مناطق روستایی ۳۷.۳ درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم کل نسبت به سال گذشته برای کل کشور مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ۷.۹، ۷.۸ و ۹.۲ واحد درصد افزایش‌یافته است.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم گروه عمده «خوراکی‌ها آشامیدنی‌ها و دخانیات» در سال ۹۸ برای کل کشور ۴۲.۶، مناطق شهری۴۲.۷ و مناطق روستایی ۴۲.۲ درصد بوده است.

رتبه چهارم بوشهر نرخ تورم

تورم خوراکی‌ها آشامیدنی‌ها و دخانیات نسبت به سال گذشته برای کل کشور و مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٤.٤، ٤.٣ و ٤.٩ واحد درصد افزایش‌یافته است.

نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در سال ۹۸ برای کل کشور ۳۱.۴، مناطق شهری ۳۱.۱ و مناطق روستایی ۳۳.۵ درصد بوده است نرخ تورم کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به سال گذشته برای کل کشور و مناطق شهری و مناطق روستایی به ترتیب ٩.٠، ٨.٦ و ١١.٧ واحد درصد افزایش‌یافته است.

بنا به اعلام مرکز آمار ایران، بیشترین افزایش متوسط قیمت‌ها در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ در اقلام خوراکی مربوط به گروه چای قهوه و انواع نوشیدنی‌ها (انواع چای)، گروه سبزی‌ها (سیب‌زمینی و پیاز) و گروه قند و شکر و شیرینی (شکر و قند) بوده است.

در اقلام غیرخوراکی نیز بیشترین افزایش قیمت در سال ۹۸ مربوط به گروه مبلمان و لوازم‌خانگی ظروف آشپزخانه انواع شوینده گروه حمل‌ونقل انواع خودرو و قطعات یدکی و گروه تفریح و فرهنگ تجهیزات رایانه و نوشت‌افزار بوده است.

کد خبر 509593 برچسب‌ها استان بوشهر اقتصاد - تورم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر اقتصاد تورم مناطق روستایی مرکز آمار ایران مناطق شهری برای کل کشور درصد افزایش نسبت به سال سال ۹۸ نرخ تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۴۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، احمد محمدی‌زاده بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با مسئولان امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر با اشاره به اینکه توجه ویژه‌ای به عمران روستاها می‌شود اظهار داشت: در این راستا اعتبار عمران روستایی در حوزه‌های مختلف افزایش یافته است.

وی با اشاره به استقرار دهیاری در روستاها خاطرنشان کرد: از ۶۱۹ روستای استان بوشهر، ۳۹۳ روستای آن دارای دهیاری است.

استاندار بوشهر از صدور مجوز استخدام نیروی جدید در دهیاری‌های استان خبر داد و گفت: با پیگیری انجام شده مجوز بکارگیری و استخدام ۲۰۲ نفر نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور صادر شد.

محمدی‌زاده افزود: این نیروها قرار است با تخصص‌های مختلف از جمله کارشناس امور اداری و فناوری اطلاعات، مسئول فنی، عمرانی و خدمات روستایی، کارشناس حقوقی و امور قراردادها، امور مالی، خدمات روستایی، کارشناس اقتصادی و سرمایه‌گذاری همچنین آتش‌نشان، راننده و کارگر خدماتی در دهیاری استان مشغول به کار شوند.

وی با بیان اینکه آخرین بکارگیری نیرو در دهیاری‌های استان مربوط به سال ۱۳۹۸ بوده است افزود: بکارگیری نیروهای متخصص و تازه نفس تأثیر بسیار مطلوبی بر کیفیت خدمات دهیاری‌ها به مردم روستانشین استان بوشهر خواهد داشت.

استاندار با قدردانی از خدمات و فعالیت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری بوشهر بیان کرد: فعالیت این مجموعه در بخش‌های مختلف روستایی درخور تحسین است.

کد خبر 6094643

دیگر خبرها

  • تورم ترکیه چقدر است؟
  • تورم به مرز ۷۰ درصد در ترکیه رسید
  • تورم ترکیه به ۷۰ درصد افزایش یافت
  • اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری -بوشهر
  • ۶ روستای دشتستان میزبان جشنواره ملی رضوی + تصویر
  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های استان بوشهر استخدام می شوند