Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:27:41 GMT

ترامپ: درس‌های زیادی از نیکسون گرفتم

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۴۷۷۶

ترامپ: درس‌های زیادی از نیکسون گرفتم

رئیس‌جمهور آمریکا در اظهار نظری درباره پرونده مربوط به تحقیقات در خصوص ارتباط کمپین انتخاباتی او با روسیه گفت که "درسهای زیادی از ریچارد نیکسون یاد گرفته است".

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک مصاحبه تلفنی با برنامه "فاکس اند فرندز" گفت: من خیلی چیزها از ریچارد نیکسون یاد گرفتم از جمله اینکه "افراد را اخراج نکنید".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ با رد این اتهام علیه خود که جیمز کومی، مدیر سابق اف.بی.آی را به منظور سرپوش گذاشتن برای همکاری میان کمپینش با روسها اخراج کرده عنوان کرد، نیکسون با دست زدن به اخراج چند دستیارش که بعدا اقدام به افشای اسناد و مدارک علیه او کردند مرتکب اشتباه شد.

او در ادامه عنوان کرد: من خیلی چیزها را یاد گرفتم. من تاریخ را مطالعه می کنم و درباره اخراج هر کس من باید به نحوی دست به این کار می زدم اما خوشحالم که این کار را نکردم چون ببینید در نهایت به کجا رسید. همه آنها حالا مشتی حقه باز هستند و مچشان گرفته شد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه صحبتهایش تاکید کرد: البته یک فرق بزرگ وجود داشت. فرق اول این است که نیکسون ممکن است گناهکار بوده باشد و فرق دوم این است که از او در همه جا نوارهایی وجود داشت. من گناهکار نبودم. من هیچ کار اشتباهی انجام ندادم و هیچ نواری نیز درباره من وجود ندارد. اما من آرزو می کردم کاش در پرونده من هم نوارهایی وجود می داشت.

این صحبتها در حالی از سوی ترامپ مطرح شدند که او تا پیش از این چندین مقام دولتش از جمله چندین فرد مرتبط با پرونده تحقیقات ارتباط با روسیه را اخراج کرده است.

او در همین راستا اقدام به اخراج جیمز کومی، مدیر سابق اف.بی.آی که منجر به انتصاب رابرت مولر به عنوان بازرس ویژه تحقیقات ارتباط با روسیه شد، و همچنین کنار گذاشتن جف سشنز، دادستان کل سابق دولتش کرده است. رئیس جمهور آمریکا همچنین در ادامه اندرو مک‌کیب، معاون مدیر سابق اف.بی.آی را هم در مارس 2018 اخراج کرد.

کومی در مارس 2019 تحقیقاتش را به پایان رساند. ترامپ روز جمعه گفت که با اخراج کومی "کار خیلی خوبی کرده است".

ریچارد نیکسون رئیس جمور اسبق آمریکا در پی درگیر شدن در رسوایی واترگیت از سمتش استعفا کرد و توسط مجلس نمایندگان آمریکا استیضاح نشد اما ترامپ اوایل سال جاری میلادی از بابت رسوایی مربوط به یک تماس تلفنی جنجالی با رئیس جمهور اوکراین در ماه ژوئیه گذشته به منظور مطالبه تحقیقات این کشور درباره جو بایدن، توسط مجلس نمایندگان استیضاح شد.

ترامپ بارها در اظهاراتش به پرونده تحقیقات درباره ارتباط کمپین ریاست جمهوری 2016 خود با روسیه حمله کرده است.

مولر در گزارش پایانی تحقیقاتش گفت که نتوانسته وجود هماهنگی میان کمپین ریاست جمهوری ترامپ و روسیه را ثابت کند. مولر 10 نمونه را به عنوان تلاشهای ترامپ برای مانع ایجاد کردن بر سر راه تحقیقاتش ذکر کرد اما به این نتیجه نرسید که ترامپ جرمی مرتکب شده است.

وزارت دادگستری آمریکا اخیرا پرونده خود علیه مایکل فلن، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ  که اولین متهم پرونده تحقیقات رابرت مولر بعد از اعترافش به دروغ گفتن به اف.بی.آی بود را کنار گذاشته است.

اظهارات ترامپ در مصاحبه مذکور در حالی مطرح شدند که کارشناسان تاریخ این درس گرفتن ترامپ از تاریخ را نامناسبت دانسته و توصیه کردند که او از روسای جمهور موفق‌تری همچون روزولت یاد بگیرد.در همین راستا جولیان زلیزر، یک تاریخدان آمریکایی در توئیتی در واکنش به این صحبتهای ترامپ نوشت: اساسا ترامپ پرونده ریچارد نیکسون را مطالعه کرد تا یاد بگیرد چطور از مسائل فرار کند. ای کاش او بیشتر روی مطالعه فرانکلین دی. روزولت تمرکز می کرد تا یاد بگیرد چطور مسائل را رفع کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ریچارد نیکسون دونالد ترامپ آمریکا رئیس جمهور آمریکا ریچارد نیکسون اف بی آی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌ شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • رئیس دانشگاه شیراز : دانشجویان اخراج‌ شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی