Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تیم‌ها می توانند از 5 تعویض در طول 90 دقیقه استفاده کنند.
به گزارش اریا، به دلیل شیوع ویروس کرونا، فوتبال در تمامی لیگ‌های معتبر به تعویق افتاده است و در صورت از سرگیری مجدد فوتبال، بازی‌های باقی مانده باید در یک بازه زمانی فشرده برگزار شوند که این باعث مصدومیت بازیکنان و کاهش آمادگی بدنی آن‌ها می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نقل از گل، با اعلام رسمی فیفا، پس از شروع مجدد مسابقات فوتبال، تیم‌ها می توانند در طول بازی‌ها از 5 تعویض استفاده کنند. این قانون به صورت موقت و تا پایان فصل جاری رقابت‌های فوتبال به تصویب رسیده است تا در صورت از سرگیری مسابقات فوتبال، بازیکنان بتوانند آمادگی بدنی خود را حفظ کنند. استفاده از این قانون برای رقابت‌هایی که تا 31 دسامبر سال جاری برگزار می شوند، مجاز است و این یعنی در رقابت‌های لیگ اروپا و لیگ قهرمانان اروپای فصل جاری نیز مجاز است اما استفاده از این قانون برای رقابت‌های سال آینده مجاز نیست.
لیگ برتر فوتبال ایران احتمالا از اواسط خرداد ادامه پیدا می‌کند و شاید مجوز انجام 5 تعویض به خاطر شرایط ببماری کرونا صادر شود. به نظر می رسد قانون 5 تعویض در فوتبال در روزهای شیوع کرونا راهی فوتبال ایران نیز خواهد شد.
انجام تعویض‌های بیشتر، یکی از راهکار‌های مقابله با بیماری کرونا در کنار چند مورد مهم دیگر است. مثلا شادی گل به معنای سابق که بازیکنان با هم تماس داشته باشند، دیگر تکرار نمی‌شود و مراسم قبل از مسابقه هم تغییر می‌کند. در لالیگای اسپانیا هم قرار است هر تیم در طول 90 دقیقه پنج تعویض انجام بدهد.
در ایران هم نکات مهم و جدیدی برای تمرینات گروهی و مسابقات لیگ برتر به تیم‌ها ابلاغ خواهد شد و البته رعایت تمام نکات بهداشتی جزو ملزومات تمرینات و مسابقات است. آخرین خبر در این مورد هم اینکه احتمالا حتی در تعداد توپ جمع‌کن‌ها تغییراتی را شاهد خواهیم بود و قرار است در طول برگزاری لیگ برتر عکاس‌های خبری هم با رعایت فاصله اجتماعی کنار یکدیگر بنشینند.
پاندمی ویروس کرونا موجب شده برگزاری مسابقات فوتبال در اکثر نقاط جهان متوقف شود و اکنون برای برگزاری مجدد و تغییرات در تعدادی از قوانین آن مباحثی مطرح شده است. به گزارش مارکا، انجام تغییرات در تعدادی از قوانین فوتبال مورد بحث قرار گرفته است که از جمله می توان در خصوص بازار نقل و انتقالات و برگزاری جلسات تمرینی اشاره کرد، اما یکی از قوانین فوتبال که ممکن است مورد تغییر قرار گیرد، تعداد تعویض ها است.
با شیوع و همه گیر شدن ویروس کرونا، تغییراتی شاید دائمی در فوتبال رخ خواهد داد و تدابیری اتخاذ خواهد شد تا سلامتی بازیکنان بیش از پیش حفظ شود. فیفا از توصیه های پزشکی در این خصوص بهره می گیرد و احتمالاً تصمیماتی اتخاذ خواهد شد و به صورت رسمی طی روزهای آتی اعلام خواهند شد.
مارکا از هیئت رییسه فیفا در زوریخ تاییدیه ای دریافت کرده که حاکی از موافقت این نهاد با طرح انجام پنج تعویض در هر مسابقه فوتبال می دهد. البته فیفا برای جلوگیری از وقفه ها و اختلالاتی که در جریان بازی با تعویض ها در مسابقات دوستانه ملی رخ می دهد، قصد دارد فقط در سه مقطع مختلف از بازی این اجازه را برای تیم ها صادر کند.
فدراسیون فوتبال انگلیس با توجه به تعداد بازی های زیادی که در این کشور در مقاطع کوتاهی برگزار می شود، خواستار چنین تغییری شد تا سلامت بازیکنان بیش از پیش حفظ شود و این پیشنهاد با استقبال فیفا همراه شده است.
پیشنهاد دیگری که به فیفا ارائه شده، اما مورد موافقت قرار نخواهد گرفت، کوتاه کردن مدت زمان برگزاری بازی ها به فقط 45 دقیقه بوده است. فیفا معتقد است که چنین موضوعی کاملاً غیر قابل قبول است، چرا که این طرح باعث تحریف بیش از حد مسابقات فوتبال و همچنین روحیه رقابت می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: انجام 5 تعویض مراسم پیش از بازی مسابقات فوتبال خواهد شد بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۴۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال از رفتار باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال در صدور بیانیه‌های اعتراضی انتقاد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، منصور قنبرزاده درباره ابهام نسبت به قانون سازمان لیگ درباره جایگاه تیم‌های هم‌امتیاز در جدول لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: ابهامی در مصوبه هیئت رئیسه وجود داشت. در این مصوبه صراحتاً آمده بود که در صورتی که امتیازات برابر باشد، تفاضل گل تعیین‌کننده است و بحث بازی مستقیم در میان نبود. این مصوبه متعلق به دوره قبل از هیئت رئیسه فعلی بود و اصلاح نشده بود. سازمان لیگ این ابهام را برطرف کرد.

وی در مورد جرایم سنگینی که سازمان لیگ برای باشگاه‌های بیانیه‌نویس در نظر گرفته است، خاطرنشان کرد: باشگاه‌ها به جمع‌بندی رسیدند که رفتارها در فوتبال حرفه‌ای نباید به این شکل باشد. برخی باشگاه‌ها در دقیقه 20 بیانیه می‌دادند و برای بیانیه‌نویسی، مسابقه‌ای بین باشگاه‌ها ایجاد شده بود. هیئت رئیسه سازمان لیگ در جلسه‌ای که تعداد قابل توجهی از اعضا در آن شرکت کرده بودند، خواستند که این مسئله ساماندهی شود.

قانون جدید سازمان لیگ؛ پالایش فضای مسموم به شرط شجاعت و شفافیت

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال که با برنامه «ورزش و مردم» گفت‌وگو می‌کرد، در ادامه تصریح کرد: جرایمی برای باشگاه‌ها در نظر گرفته شد که در صورت تکرار، مبلغ آن بیشتر می‌شود. تنبیهات انضباطی در حد محرومیت توسط کمیته انضباطی اعمال می‌شود. انتظار می‌رود همه باشگاه‌ها برای آرامش فضا، اعتراض‌های خود را به مبادی ذی‌ربط اعلام کنند.

قنبرزاده با بیان اینکه دست باشگاه‌ها از طریق قانون باز است، گفت: اعتراض باشگاه‌هایی که فکر می‌کنند حقی از آنها ضایع شده است، در کمیته‌های مربوطه بررسی خواهد شد. در این شرایط نیازی به بیانیه‌نویسی نیست. برخی باشگاه‌ها، قانون فوق را رعایت کردند و فقط یکی دو نفر که پیشکسوت محسوب می‌شوند، صحبت‌هایی کردند که از باشگاه‌ها خواستیم این موضوع را پیگیری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخشان: تعویض‌های اوسمار باعث شکست پرسپولیس شد
  • جانشین بیرانوند بالا و پایین فوتبال را دید/ ۴ بازی گل نخورد، یک بازی ۴ تا خورد!
  • تغییر زمان یک مسابقه از هفته ۲۶ لیگ برتر فوتبال
  • تغییر زمان دیدار صنعت نفت - مس رفسنجان
  • شاهکار حسینی با تعویض‌ها مقابل پرسپولیس
  • اوسمار: دریافت ۴ گل در فوتبال اصلا خوب نیست/ تمرکزم روی لیگ است نه تمدید قرارداد
  • اوسمار: خوردن ۴ گل ناراحتم می‌کند / حواسم به لیگ است نه تمدید!
  • تعویض بازیساز پرسپولیس در ابتدای نیمه دوم
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • رسمی؛ ژاوی در بارسلونا ماندنی شد