Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: ۲۰ اردیبهشت به عنوان روز خرم آباد نامگذاری شده، دیاری که وجود چشمه‌ها و سراب‌های زیبا آن را به شهر هزار چشمه شهره کرده است.

کرونا نباید موجب فراموشی «روز خرم آباد» شود

سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ضمن تبریک روز خرم آباد، گفت: ویروس کرونا نباید سبب شود روز خرم آباد به فراموشی سپرده شود و اگر امکان برگزاری این جشن با حضور مردم ممکن نیست، شهرداری و اصحاب رسانه استان می‌بایست از طریق فضای مجازی برگزار کننده این جشن و نکوداشت شهر تاریخی و زیبای خرم آباد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا مراسم روز خرم آباد برگزار نمی‌شود، افزود: در هفته نکوداشت خرم آباد باید توجه به ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی شهر گوشزد شود و از این فرصت برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و ایجاد حس انگیزه در شهروندان برای تفاخر و پاسداری از این میراث ارزشمند و ماندگار در فضاهای مجازی بهره برد.

دره‌ای با قدمت بیش از ۵۴ هزار سال

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به پیشینه دره خرم آباد، اظهار داشت: این منطقه با توجه به یافته‌های غار تاریخی «کلدر» دارای بیش از ۵۴ هزار سال سابقه حیات انسانی است و در حقیقت می‌توان گفت پاسداشت خرم آباد به معنای پاسداشت بخشی عمده‌ای از تمدن بشری و تاریخ پر افتخار ایران است.

قاسمی، عنوان کرد: در سال‌های گذشته با هماهنگی‌های انجام شده توسط استاندار، شورای شهر و شهرداری خرم آباد، ۲۰ اردیبهشت به عنوان روز نکوداشت خرم آباد نام‌گذاری شد و همین مسئله توجه شهروندان به این شهر و جاذبه‌های گردشگری آن را دو چندان کرده است.

وی، اظهار داشت: این روز دستاورد دیگری هم داشت که خوشبختانه هر ساله در روز جشن خرم آباد از کسانی که به شهر خود، خدمت کرده‌اند توسط مسئولان استان تجلیل می‌شد.

دیار چشمه‌ها، آبشارها، مهر و مفرغ

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، بیان کرد: لرستان با دارا بودن حدود ۶۰ آبشار منحصر به فرد، پوشش انبوه درختان بلوط، خواستگاه مفرغ و ۱۰۰ پل تاریخی به سرزمین چشمه‌ها و آبشارها، دیار مهر و مفرغ و پایتخت پل‌های تاریخی معروف است به همین خاطر نامگذاری روز خرم آباد بهانه‌ی خوبی است که این ظرفیت‌های بی بدیل مورد غفلت قرار نگیرند.

قاسمی، تصریح کرد: استان لرستان و به ویژه شهر خرم‌آباد دارای ظرفیت‌های منحصر به فردی است و مسلماً اگر از همه این ظرفیت‌ها استفاده شود، مورد توجه سرمایه گذران قرار گرفته و وضعیت اقتصادی و درآمدزایی آن نیز متحول خواهد شد.

بنابر این گزارش، خرم آباد با حدود ۴۵۰ هزار نفر جمعیت، بیست و سومین شهر پرجمعیت ایران و مرکز استان لرستان است که در ارتفاع ۱۱۴۷٬۸ متری از سطح دریا و در میان کوه‌های زاگرس و در ۴۹۰ کیلومتری تهران واقع شده است.

کد خبر 4920662

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد اداره کل میراث فرهنگی لرستان امین قاسمی ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا ایلام شهرکرد ماه مبارك رمضان گرگان بیرجند زلزله کمک به نیازمندان مواسات بارش باران روز خرم آباد ظرفیت ها چشمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محسن سلیمانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر هتک حرمت و حیثیت از سوی یک صفحه اینستاگرامی با انتشار تصاویر کاندیداها و تمسخر آنان و انتشار اخباری تحت عنوان افشاگری بر علیه برخی افراد و مسوولان با هدف تشویش اذهان عمومی در زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ سلیمانی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و سپس روانه زندان شد.

کد خبر 6095235

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سکانسی از قسمت جدید افعی تهران در فضای مجازی وایرال شد
  • هجدهمین یادواره شهدای روستای جعفر آباد رفسنجان
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • ببینید/ ایران از واقعیت تا فضای مجازی
  • خسرو غفوریان کیست؟
  • زبان طنز نیشدار است
  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • فرد هتاک فضای مجازی دستگیر شد
  • فرد هتاک فضای مجازی در چالوس دستگیر شد
  • بیش از ۹۰ درصد جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد