Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:44:40 GMT

برداشت کلزا در مازندران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۴۹۳۵

برداشت کلزا در مازندران آغاز شد

بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی مازندران ، همزمان طبق برنامه ریزی ۱۹ مرکز خرید تضمینی کلزا نیز از سوی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان آماده تحویل گرفتن محصول کشاورزان است.

قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا  امسال چهار هزار و ۶۶۰ تومان است که نسبت به سال گذشته که سه هزار و ۴۳۹ تومان بوده ، حدود یکهزارو ۲۴۰ تومان بیشتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی آمل که برداشت کلزای مازندران از زمین های آن شهرستان آغاز شد ، گفت که امسال در آمل کشت کلزا در ۱۲۰ هکتار اراضی شالیزاری و ۲۰ هکتار زمین های خشکه زاری انجام شد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران ، حسین اسلامی  پیش بینی کرد که امسال ۳۰۰ تن دانه روغنی کلزا به ارزش ۱۴ میلیارد ریال در این شهرستان تولید شود.

خرید تضمینی کلزا به شرط ثبت نام در سامانه جامع پهنه بندی کشاورزی مازندران 

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران هم اعلام کرد که با تمهیدات اتخاذ شده عملیات خرید تضمینی دانه روغنی کلزا  در ۱۹ مرکز خرید در سطح استان آغاز شده است.

بهرام نجفی به قیمت خرید دانه روغنی کلزا اشاره کرد و گفت : قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است.
وی تاکید کرد: در مراکز خرید تضمینی اداره کل غله، دانه کلزا تا ۱۰ درصد ناخالصی و ۲۰ درصد رطوبت قابل خریداری است.
نجفی افزود: به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ۱۰ درصد و افت ناخالص بالای ۲ درصد ، از وزن محصول کلزا تحویلی کسر و بهای آن محاسبه و پرداخت خواهد شد.
سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با اشاره به اینکه خرید دانه روغنی کلزا در سال زراعی جاری تنها از طریق سامانه انجام خواهد شد ، اظهار داشت : کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت نام نکردند ، هرچه زودتر با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان ها نسبت به ثبت سطح زیر کشت کلزای خود اقدام کنند.
نجفی تاکید کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ، شرکت بازرگانی دولتی ایران در سال جاری هیچ خرید تضمینی کلزا از کشاورزانی که در سامانه ثبت نام نکرده باشند ، انجام نخواهد داد.
وی همچنین گفت: کشاورزان در زمان تحویل محصول، کپی کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی خود را به همراه داشته باشند.

حدود ۸۵ درصد دانه روغنی کلزا وارداتی است و  وزارت جهاد کشاورزی دولت تدبیر و امید به تولید و بازرگانی این محصولات اهمیت خاصی قائل شده به طوری که از پنج سال پیش تلاش برای برگرداندن قطار کشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا به ریل اصلی در مازندران آغاز شده است.

کلزا محصول استراتژیک و ماده اولیه تولید روغن خوراکی است که به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و نداشتن کلسترول ، کیفیت بالایی دارد.

برچسب‌ها مازندران اراضی کشاورزی کلزا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران اراضی کشاورزی کلزا مازندران اراضی کشاورزی کلزا دانه روغنی کلزا جهاد کشاورزی خرید تضمینی آغاز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ حبیب جهانساز گفت: با آغاز فصل برداشت چین بهاره در هفته نخست اردیبهشت تا به امروز، ۶ هزار و ۱۲۵ تن برگ سبز چای به ارزش ۱۰۰ میلیاردتومان از باغ‌های گیلان و مازندران برداشت شد.

وی افزود: از این مقدار برگ سبز برداشت شده، ۶ هزار و ۱۰۶ تن معادل ۹۹ و ۷ دهم درصد درجه یک و ۲۱ تن معادل ۳ دهم درصد درجه ۲ است.

رئیس سازمان چای کشور همچنین اعلام کرد: در این مدت، هزار و ۳۷۹ تن چای خشک در کارخانه‌های چایسازی شمال تولید شده است.

سازمان چای کشور در فصل زارعی جدید با ۱۵۰ کارخانه چایسازی تاکنون قرارداد بسته است.

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در مزارع میاندورود
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • آغاز برداشت برگ‌های زمردین چای از باغ‌های گیلان و مازندران
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد