Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که همچنان سیر ابتلا به کرونا در استان اصفهان بالاست و دستوری مبنی بر بازگشایی اماکن تفریحی و گردشگری داده نشده، دو هفته‌ای است ویلاهای منطقه باغبهادران اصفهان میزبان گردشگران است. ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنجان، این روزها نگرانی مردم از شیوع ویروس کرونا شدت گرفته و این مسئله سبب ایجاد اضطراب‌هایی در جامعه شده که این اضطراب‌ها ناشی از نوع نگاه به این ویروس منحوس است، اما مسئله‌ای که نمی‌توان آن را انکار کرد اضطراب شهروندان از حضور و هجوم مسافران به شهرهای گردشگرپذیر استان اصفهان از جمله شهر ساحلی باغبادران است که در دل خود اماکن گردشگری و ویلاهایی که متعلق به بخش خصوصی است را جای داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نگرانی‌ها زمانی افزایش یافت که روز جمعه گذشته برخی مردم دیگر شهرها بدون توجه به ممنوعیت‌های اعلام شده در شهر باغبادارن و ویلاهای این شهر حضوری عجیب داشتند گویی این ویروس مرموز بار سفر بسته و همه چیز به روال عادی بازگشته است.

مختاری یکی از شهروندان باغبادران با اشاره به ضدعفونی مستمر معابر این شهر توسط مأموران شهرداری اظهار داشت: با آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور به ویژه در ایام نوروز، همه شهروندان شهر باغبادران برای حفظ سلامتی خود و دیگر شهروندان در منازل خود ماندند، از طرفی نیروهای شهرداری با مسدود کردن ورودی‌ها شهر و با به خطر انداختن جان خود اقدام به ضدعفونی اماکن عمومی شهر می‌کردند.

وی افزود: خانواده‌های بسیاری تلاش کردند این عید باستانی را بدون انجام سنت‌های کهن سپری کنند تا به حفظ سلامت خود و دیگران کمک کنند، حتی کلیدداران نیز در این مسیر همراه مردم بودند تا سلامت آنان به خطر نیفتد، اما در روزهای گذشته این روند ازهم پاشیده شد و با وجود هشدارها و ممنوعیت اجاره ویلاها و اماکن گردشگری در باغبادارن و چادگان شاهد حضور گردشگر در برخی ویلاهای شهر هستیم و این مسئله سبب نگرانی مردم بومی و ساکن منطقه شده است.

امینی دیگر شهروندان باغبادارنی گفت: انتظار ما از خبرنگاران و خبرگزاری‌ها این بوده که قبل از انتشار یک خبر و یا حداقل بعد از آن پیگیری لازم را داشته باشند که آیا خبری که منتشر کرده‌اند به چه میزان اجرایی شده است.

وی بیان کرد: چند روز پیش خبری مبنی بر ممنوعیت حضور گردشگر و اجاره ویلا در شهر باغبادران منتشر شد اما مسئله جالب توجه آن بود که هیچ یک از این موارد در واقعیت به مرحله اجرا نرسید و نه تنها شاهد حضور گردشگر بلکه اجاره ویلا نیز بودیم.

این شهروند باغبادرانی تصریح کرد: سؤال ما این بوده که آیا افرادی که مبادرت به اجاره ویلا می‌کنند از ناقل نبودن مسافران مطمئن هستند که با سلامت ساکنان شهر بازی می‌کنند؟ آیا آن‌ها به این نکته توجه ندارند که ویلاهای شهر باغبادران در بافت شهری قرار دارند.

در این ارتباط و با توجه به نگرانی برخی شهروندان شهر ساحلی باغبادران از حضور گردشگر و اجاره ویلاها با سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا اصفهان تماس حاصل شد تا جویای اقدامات صورت گرفته این ستاد در خصوص ممنوعیت اجاره اماکن گردشگری در شهر باغبادران اما مسئولان امر پاسخگوی سؤالات خبرنگار تسنیم دراین‌باره نشدند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص اظهار داشت: متأسفانه آماری که توسط وزارت بهداشت در خصوص آمار ابتلا به کرونا ویروس در روزهای گذشته منتشر شده است، نشان‌دهنده آن بوده که از نظر شیوع و مرگ‌و‌میر سیر نزولی شیوع متوقف شده و نه تنها این روند ثابت نمانده بلکه سیر صعودی به خود گرفته است و این آمار و ارقام نگران‌کننده است.

محسن کوهکن با اشاره به وضعیت استان اصفهان در خصوص شیوع ویروس کرونا افزود: در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در کشور مسئولان مربوطه و رسانه ملی آمار مبتلایان استان‌های مختلف را به‌صورت تفکیکی ارائه می‌کردند، بعد از گذشته چند روز این نوع ارائه گزارش برچیده شد و آمار به‌صورت کلی در اختیار عموم قرار می‌گرفت که این مسئله دلایل خاص خود را داشت و ما نیز درپی رد این نوع گزارش دادن، نیستیم.

وی تصریح کرد: اما انتشار نقشه میزان شیوع این ویروس و نشان دادن استان‌های پرخطر با رنگ قرمز‌، نشان از وجود اصفهان در کانون خطر داد.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از مواقع استان تهران را استان نخست در خصوص شیوع کروناویروس اعلام می‌کردند، اما اگر مبنای جمعیت در نظر گرفته شود استان اصفهان در جایگاه نخست قرار می‌گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در ایامی که ورودی‌های شهرهای مختلف ایران برای جلوگیری از سفرهای غیرضروری تحت کنترل قرارگرفته بود، به دلیل حضور در حوزه انتخابیه ناگزیر به تردد بودیم و به‌حکم وظیفه کاری باید وظیفه خود را انجام می‌دادیم نکته مهم در این میان کنترل خروج از تهران را در دونقطه در ایست و بازرسی کنترل می‌کردند، در استان قم نیز کنترل‌ها انجام می‌گرفت و اجازه تردد از درون شهر امکان‌پذیر نبود.

کوهکن اظهار داشت: شهرها دیگر نیز ورودی‌های خود را به شکل‌های مختلف مسدود کرده و خودروها برای عبور باید از کمربندی‌ها استفاده می‌کردند، ذهنیت ما این بود که وقتی به اصفهان رسیدیم به دلیل اینکه در روزهای نخست قرار داشتیم و اصفهان نیز در خصوص بحران شیوع مقام نخست را دارد بررسی‌ها به یک شکل خواهد بود، با کمال تعجب از بدو ورود به استان تا محل سکونت هیچ‌گونه ایست و بازرسی را شاهد نبودیم و مسیر به طور کامل باز بود.

او افزود: اطلاعاتی در اختیار بنده در خصوص اعتبارات ملی برای مبارزه به شیوع ویروس کرونا قرار دارد که از بیان اعداد آن خودداری می‌کنم و قطعاً این مصاحبه پس از انتشار به گوش آقایان نیز می‌رسد و اگر ایمان به پاسخگویی و شفافیت دارند اعداد و ارقام را خود آنان بیان کنند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: استان اصفهان از نظر درگیر شدن با ویروس کرونا مقام نخست را دارد و منطقه قرمز و بحرانی به شمار می‌آید، استاندارهای تهران، گیلان، مازندران و قم برای تقویت بنیه دانشگاه علوم پزشکی خود و اساساً تقویت ستاد مبارزه با کرونا مستقیماً از دولت اعتباراتی را دریافت کردند آقای استاندار به صورت شفاف به مردم و نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی بگویند که این استان‌ها چه میزان اعتبار دریافت کرده‌اند و استان اصفهان با توجه به جمعیت و وضعیت شیوع چه میزان اعتبار دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: نمی‌توان انتظار داشت شهرداری باغبادران به تنهایی بتواند در برابر اجاره ویلاها و تردد مسافر موفق عمل کند. انتظار ما از فرماندار محترم و مسئولان شهرستان لنجان آن بوده که خود برای مشکلات چاره‌اندیشی کنند.

کوهکن گفت: به طور قطع چنانچه ترددها افزایش یابد و ارتباطات اجتماعی بیشتر شود و از بیرون شهرها این‌گونه ترددها را شاهد باشیم، میزان شیوع افزایش می‌یابد.  باید به این نکته توجه داشت که مسئولان امر در مرکز کشور تعدادی از شهرهای ایران را سفید و کم‌خطر اعلام کرده‌اند و هیچ‌یک از شهرهای شهرستان لنجان جز این مناطق نیستند که تردد مسافر و گردشگر براساس پروتکل‌های بهداشتی اعلام‌شده، آزاد باشد.

فرمانده پلیس راه شرق استان تهران: هموطنان از ادامه سفر در محور هراز خودداری کننداصفهان| گلایه چادگانی‌ها از ورود مسافران به این منطقه؛ از ورود 5000 خودرو ممانعت شد + فیلم

وی خاطرنشان کرد: به‌عنوان نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی از مسئولان شهرستان انتظار دارم به این مسئله ورود پیدا کنند، چراکه حتی اگر یک نفر به دلیل تردد گردشگر به این ویروس مبتلا شود باید در برابر درگاه احدیت پاسخگو باشند.

نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون مطبوعات پاسخگویی مسئولان به خبرنگاران پیش‌بینی‌شده است، اظهار داشت: قانون مطبوعات با صراحت اعلام می‌کند چنانچه خبرنگاری از مسئولان سؤالی در حوزه مسئولیت او داشت موظف به پاسخگویی است.

وی افزود: در این میان چنانچه مسئولی پاسخ دادن به سؤالی را صلاح نمی‌داند، ایرادی نداشته و با بیان علت این مسئله را به خبرنگار اعلام می‌کند، اما به طور معمول آن دسته از مسئولانی که عملکرد شفافی داشته و قصد دارند در حوزه مسئولیت خود به‌صورت شفاف عمل کنند هراسی از روبه‌رو شدن با خبرنگاران ندارند  که سؤال خبرنگاران چه خواهد بود.

انتهای پیام/174/ی

R41346/P1549/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شیوع ویروس کرونا شهر باغبادران استان اصفهان حضور گردشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • انتقال مسافران دچار مسمومیت به بیمارستان در قم