Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساوه از پرداخت تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل سال گذشته به 74 روستا خبر داد.

محمدکاظم آب پیکر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک ساوه  اجرای طرح مقاوم سازی واحدهای مسکونی را اولویت این بنیاد در سال جاری برشمرد و گفت:  فعالیت‌های عمران روستایی یکی از مهم‎ترین و اصلی‎ترین اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ‌در امور کالبدی و عمران و آبادی روستاها محسوب می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی، تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستائیان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه به روستائیان را امری مهم و ضروری دانست.

سرپرست بنیاد مسکن ساوه با اشاره به این که  طرح هادی روستایی از جمله اقدامات موثر دولت در توسعه و عمران زیربنایی روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها به شمار می رود، ادامه داد: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده‌راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل‌بند، آماده‌سازی اراضی پیش‌بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام می‌شود.

آب پیکر با اشاره به تسهیلات احداث مسکن روستایی ۴۰ میلیون تومانی بانک مسکن روستائی گفت: افرادی که واحد مسکونی آنها کم‌ دوام، غیرمقاوم و متقاضیانی که ملک آنها در حوزه اجرای طرح‌های ‌هادی و اصلاح معابر روستایی است، دارای اولویت هستند.

وی از دیگر اولویت‌های بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی ساوه را اتمام بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی روستائی ناشی از سیل در فروردین سال 98 دانست و افزود: ترویج فرهنگ مسکن روستائی در روستاها مورد توجه است.

  سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساوه با اشاره به عملکرد ستاد تسهیلات بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل سال گذشته گفت: سهمیه این شهرستان 403 واحد در 74 روستا بوده است که  به آنها تسهیلات پرداخت شده است.
وی با اشاره به این که میزان تسهیلات پرداختی ستاد بازسازی سیل در این شهرستان 74 میلیون و 400 هزار تومان بوده است، افزود:  235 واحد در مرحله اسکلت و سقف این طرح قرار دارند.
وی ادامه داد: سال گذشته 695 جلد سند روستائی در این شهرستان صادر شده است.

آب پیکر در خصوص طرح ویژه مقاوم سازی مسکن روستائی در سال گذشته خاطر نشان کرد: سهمیه این شهرستان 419 واحد بوده و مبلغ تسهیلات  40 میلیون تومان با سود 5 درصد بوده است که تاکنون 365 نفر به بانک‌ها معرفی شدند 338 نفر انعقاد قرارداد و شروع به ساخت کردند. 

وی ادامه داد: هم اکنون 125 روستای بالای 20 خانوار دارای طرح هادی مصوب روستائی هستند.

 انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: سیل انقلاب اسلامی تسهیلات مسکن بازسازی واحدهای مسکونی سازی واحدهای مسکونی انقلاب اسلامی بنیاد مسکن سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل

حامد کیخسروی با اشاره به افزایش مبلغ تسهیلات بانکی طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گفت: با پرداخت این تسهیلات با بهره پنج درصد و با اقساط ۲۰ ساله گام مهمی در مقاوم سازی مسکن روستایی استان اردبیل برداشته می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین از آغاز روند معرفی متقاضیان طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان به بانک‌های عامل در سال جدید خبر داد و افزود: با اجرای این طرح و با ارائه خدمات فنی در قالب نقشه‌های مهندسی، روند احداث مسکن مقاوم در برابر حوادث در روستاهای استان اردبیل تسریع می‌شود.

به گفته او، طی یک سال گذشته تمام سهمیه ساخت چهار هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف استان اردبیل جذب شده و چهار هزار واحد مسکونی روستایی برابر آخرین ضوابط فنی و عمرانی مقاوم‌سازی شد.

کیخسروی  خواستار استقبال روستاییان استان از این فرصت ویژه در سال جاری شد و گفت: استان اردبیل در اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی که با مشارکت خود روستاییان در حال اجراست، جزو پنج استان برتر کشور محسوب می‌شود.

او میانگین نرخ مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در مناطق روستایی کشور را ۵۸ درصد ذکر کرد و افزود: نرخ مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اردبیل ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده و ۶۴ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین با اشاره به شناسایی ۱۰۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۶۶ هزار واحد از این واحدهای مسکونی در برابر حوادث مقاوم‌سازی شده است.

او در ادامه الگوی ساخت و ساز و مقاوم‌سازی مسکن در روستاهای این استان را معیشت محور و مطابق با شرایط و نیاز روستاییان عنوان کرد و افزود: در تهیه نقشه و ساخت مسکن روستایی، مطابق با نیاز و درخواست روستاییان اقدام می‌شود تا زندگی، تولید و نیاز روستاییان آسیب نبیند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است
  • فداکاری بانوی روستایی برای نجات جان راننده خودرو سانحه دیده
  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد