Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:40:25 GMT

گیلان تولیدکننده ۴۵ درصد مفتول مسی کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۵۱۸۱

گیلان تولیدکننده ۴۵ درصد مفتول مسی کشور

ایسنا/گیلان رییس سازمان صمت گفت: افزون بر ۴۵ درصد مفتول مسی کشور مورد نیاز در گیلان تولید می‌شود.

فرهاد دلق‌پوش امروز در کمیته هم اندیشی جهش تولید استان گیلان بر پویایی ظرفیت های ایجاد شده در حوزه صنعت تاکید کرد و گفت: هم اکنون در بسیاری از صنایع نظیر سلولزی، فولاد و همچنین صنعت غذایی گیلان به عنوان قطب شناخته می‌شود و حتی بیش از ۴۵ درصد نیاز مفتول های مسی کشور توسط یک واحد صنعتی مدرن در گیلان تامین می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توان تولید واحد صنعتی یک تولید کننده انواع مفتول های مسی گیلان را بیش از ۱۵۰ هزار تن در سال برشمرد و عنوان کرد: با این ظرفیت عظیم ایجاد شده در حال حاضر شرکت مذکور با تولید بیش از ۵۲ هزارتن در سال گذشته توانسته است حدود نیمی از نیازهای کشور در زمینه مفتول مسی را پوشش دهد.

دلق پوش بر توانمندسازی ظرفیت‌های خالی تولید تاکید کرد و تصریح کرد: این واحد صنعتی برای تنوع تولیدات خود اقدام به راه اندازی طرحهای توسعه در سه فاز در سال‌های اخیر کرده است که فاز سوم این واحد با افزایش ۱۵ درصدی تولید در پایان نیمه اول امسال به چرخه تولید گیلان اضافه خواهد شد.

وی میزان سرمایه گذاری ارزی این واحد را تاکنون ۲۰ میلیون یورو و نیز ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: قطعا میزان سرمایه گذاری و اشتغال آن در فاز سوم توسعه افزایش خواهد داشت و درحالت فعلی علیرغم بکارگیری تکنولوژی مدرن، حدود ۲۰۰ نفر برای جوانان گیلانی اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس سازمان صمت گیلان، روش تولید مفتول مسی در گیلان را ریخته گری پیوسته دانست و گفت: این واحد مصداق کامل نهضت ساخت داخل به منظور رهایی از واردات است که برای تولید انواع مفتول ۸ میلی متری با کیفیت و خلوص ۹۹.۹۶ درصد اقدام کرده و به راحتی قابل استفاده در مصارف الکتریکی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توان داخلی ایجاد شده و ظرفیت ماشین آلات این واحد صنعتی، نیازی به واردات این کالا به کشور نیست و درواقع عرضه بر تقاضا سبقت گرفته است و از طرفی با تعرفه بالای گمرکی وضع شده و هزینه حمل ونقل، واردات این محصول صرفه اقتصادی ندارد.

دلق پوش گفت: عمده استفاده مفتول مسی در مصارف الکتریکی است؛ در تولید سیم وکابل مسی، مفتول ۸ میلی‌متری بر اساس نوع کابل به مقاطع ریزتر تبدیل شده و سپس به‌صورت مفتول و یا تابیده شده با روکش یا عایق پوشش داده می‌شود، در تولید ترانسفورماتور یا سیم‌لاکی نیز مس به صورت تخت یا گرد همراه لاک استفاده می‌شود. میزان ناچیزی ار مفتول مسی نیز در صنایع بسته‌بندی مصرف می‌شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی واحد صنعتی واحد صنعتی مفتول مسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۵۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشور‌های در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشور‌ها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشور‌های دیگر به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.


دیگر خبرها

  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • حریق یک واحد تجاری و یک واحد مسکونی در ۲ شهرستان گیلان
  • گفتگو با با تولیدکننده خلاق گلاب در رادیو
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟