Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@18:47:10 GMT

ثبت‌نام ۶۷ درصد دانش آموزان قمی در سامانه شاد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۵۲۲۹

ثبت‌نام ۶۷ درصد دانش آموزان قمی در سامانه شاد

غلامحسین احمدوند روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: پس از شیوع ویروس کرونا،‌ معلمان در پیام‌رسان‌های مختلف به‌صورت پراکنده فعالیت‌های خود را انجام می‌دادند که وزارت آموزش‌وپرورش پیام‌رسان شاد را ایجاد کرد تا به این فعالیت‌ها سامان بدهد و بتواند بر کار مدارس و آموزش نظارت داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۹۹ درصد مدیران، ۸۸ درصد معلمان و ۶۷ درصد دانش آموزان قمی عضو برنامه شاد هستند و ۹۹ درصد کلاس‌ها در این برنامه تشکیل‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، دانش آموزان در بخش‌های خلجستان، ‌کهک و جعفرآباد به ترتیب ۴۴، ۴۷ و ۵۴ درصد و در نواحی یک تا چهار آموزش‌وپرورش شهر قم به ترتیب ۶۰، ۶۵، ۷۶ و ۷۲ درصد در سامانه شاد ثبت‌نام کرده‌اند.

احمدوند بیان کرد: به دلایل مختلف ازجمله عدم دسترسی به تلفن همراه هوشمند، اجازه ندادن خانواده برای استفاده از تلفن همراه و عدم دسترسی به اینترنت به دلیل نبود زیرساخت، ۳۳ درصد دانش آموزان نتوانسته‌اند در سامانه شاد ثبت‌نام نمایند که درصد زیادی را دانش آموزان مناطق روستایی تشکیل می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل آموزش‌وپرورش برای دانش‌آموزانی که دسترسی به اینترنت و یا گوشی هوشمند ندارند،‌ بسته‌های آموزشی به‌ویژه در مناطق محروم و روستایی توزیع کرده است.

وی در ادامه بابیان این‌که سامانه شاد تازه شروع به کار کرده و طبیعی است که دارای مشکلاتی باشد، گفت: مشکلات برنامه شاد احصا و نسبت به گذشته کمتر شده است و سعی داریم با رفع ایرادات کنونی، در آینده امکانات و خدمات بیشتری در این بستر ارائه کنیم.

وی به معلمان و خانواده‌ها توصیه کرد: از فضای سامانه شاد به نحو مطلوب استفاده کنند، ‌زیرا در آینده نیز بخشی از آموزش در این سامانه صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این پیام‌رسان محیطی ایزوله و امن برای دانش‌آموزان فراهم کرده است و در این محیط دسترسی به اطلاعات گوشی افراد، چت، ایجاد گروه و کانال برای دانش‌آموزان وجود ندارد.

در پی شیوع بیماری کرونا که منجر به تعطیلی مدارس شد، وزارت آموزش‌وپرورش با تاکید بر ایجاد مدارس در فضای مجازی و استمرار فعالیت‌های آموزشی دانش آموزان در ایام تعطیلات مدارس، شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) را راه‌اندازی کرد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا قم اداره کل آموزش و پرورش قم وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قم اداره کل آموزش و پرورش قم وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا قم اداره کل آموزش و پرورش قم وزارت آموزش و پرورش آموزش وپرورش دانش آموزان ویروس کرونا سامانه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ میر حافظ حسینی که از سال ۱۳۹۲ تا کنون به دانش آموزان نابینا آموزش می‌دهد با برجسته سازی وسایل آموزشی ازجمله وسایل ریاضی و جغرافیا و علوم زمینه آموزش ساده را برای دانش آموزان نابینا فراهم کرده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این معلم پرتلاش در جشنواره جایزه معلم بهمن سال ۱۴۰۲ در تهران برگزیده شد.

دیگر خبرها

  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد