Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@20:42:12 GMT

پوشش ۱۰۰ درصدی شبکه‌های رادیویی در سیستان وبلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۵۳۰۶

پوشش ۱۰۰ درصدی شبکه‌های رادیویی در سیستان وبلوچستان

مدیرکل صدا وسیمای سیستان وبلوچستان گفت: در حال حاضر شبکه رادیویی استان تمام نقاط این خطه پهناور را پوشش صد درصدی می دهد.

محمود کردستانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در زاهدان، ضمن تبریک سالروز راه اندازی شبکه رادیویی در سیستان وبلوچستان، اظهار کرد: با تلاشهای صورت گرفته در حال حاضر تمام نقاط استان تحت پوشش شبکه رادیویی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همه می دانند که رسانه یک وظیفه و تکلیفی بر عهده دارد که در این زمینه رادیو همیشه به عنوان یک رسانه گرم و سهل الوصول پیشتاز و جلوتر از سایر رسانه ها بوده است.

مدیرکل صدا وسیمای سیستان وبلوچستان بیان کرد: اولین فرستنده رادیویی استان در سال ۱۳۳۸ در سیستان وبلوچستان راه‌اندازی شد، همچنین شبکه استانی صدای سیستان وبلوچستان نیز در سال ۱۳۸۱ به صورت رسمی و با حضور ریاست وقت سازمان کار خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: پس از راه اندازی رسمی شبکه رادیویی در استان، این رسانه مقبولیت خوبی در بین مخاطبان پیدا کرده و بر مخاطبان بومی بخشی از مردمان کشور های همسایه نیز مخاب ما هستند.

مدیرکل صدا وسیمای سیستان وبلوچستان ادامه داد: رادیویی استان همواره به عنوان یک عضو همراه و راوی صادق برای  خانواده ها در ایام غم وشادی در کنار  مردم بوده است.

وی افزود: شبکه رادیویی سیستان وبلوچستان از سال ۱۳۹۷ با پیگیری های صورت گرفته ۲۴ ساعته شد و با بیش از ۱۵ ساعت برنامه تولیدی توانستیم باز خورد خوبی را از مردم دریافت کنیم وهم اکنون نیز مردم با ارسال پیام ها، انتقادها و پیشنهادها و ابراز محبت های خود ما را در پیشبرد اهداف و تولید برنامه ها یاری می رسانند.

وی افزود: رادیو سیستان وبلوچستان در سالهای اخیر در جشنواره های متعدد مانند جشنواره مراکز، استان ها، عمار، پیرغلامان،  abu آسیا واقیانوسیه و... درخشش خوبی داشته است.

شایان ذکر است رادیو وتلویزیون در استان وشهر زاهدان در تاریخ ۱۸ مرداد ۱۳۳۸ هجری شمسی تاسیس شد و این مرکز تا پایان ۱۳۷۲ محدوده وسیعی از جنوب استان خراسان و همچنین چابهار را تحت پوشش  خبری، برنامه ای و فنی خود داشته است.

در تاریخ ۲۰ تیرماه ۱۳۳۹ برای اولین بار مردم زاهدان صدای رادیو را از یک فرستنده یک کیلو وات شنیدند ودر سال ۱۳۴۱ فرستنده ۱۰۰ کیلووات در سیستان وبلوچستان راه اندازی  و مورد بهره برداری قرار گرفت وتا سالهای سال تنها فرستنده پر قدرت شرق کشور بوده که برای  پوشش داخلی وپخش برنامه های برون مرزی مورد بهره برداری قرار می گرفت.

در تاریخ ۲۰ اریبهشت ماه سال ۱۳۸۱ با افتتاح شبکه استانی رادیو، تحولی عظیم در عرصه فرهنگی استان سیستان وبلوچستان با  تولید وپخش روزانه دهها ساعت برنامه رادیویی ایجاد شد و با تولید برنامه هایی به زبان فارسی، بلوچی و گویش سیستانی به‌عنوان یکی از متنوع و منحصر به فرد ترین رادیو هاست که در کشورهای مختلف مخاطب دارد.

امروزه صدا وسیمای سیستان وبلوچستان با داشتن ۶  ایستگاه پر قدرت رادیویی" یکی از مناطق بزرگ رادیویی کشور محسوب می شود.


انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان رادیو زاهدان شبکه سیستان وبلوچستان شبکه رادیویی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،سفال کلپورکان نمادی از هنر دستان زنان بلوچ شهر علم و فرهنگ با قدمت هفت و هزار سال در کلپورگان سراوان است.
خانم منفرد مانند دیگر بانوان روستا در این روستا به کار پخت سفال می‌پردازد.
اکنون دختران دانشجوی دانشگاه پیام نور سراوان برای معرفی بهتر سفال میخواهند در ساخت و معرفی سفال و بازار فروش بهتر در ایران و جهان نقشی داشته باشند.
با احداث کارگاه و استفاده از تجارب زنان روستا، این کارگاه خواهد توانست در آینده‌ای نه چندان دور با نو آوری وخلاقیت بانوان طرح‌های جدیدی را به بازار روانه کند.

دیگر خبرها

  • سیستان‌وبلوچستان، فارس و تهران رکوددار بیشترین تعداد حوادث ترافیکی در کشور
  • گفت‌وگوی مستقیم نامزدهای انتخابات با مردم در «فرصت انتخاب» و «نماینده مردم»
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • سفال کلپورگان هنری زیبا از بانوان سیستان وبلوچستان
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • دستگیری عوامل جیش الظلم در سیستان وبلوچستان
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • راهیابی دو اثر از رادیو کیش به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی پژواک