Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان، مردم شهر برلین پایتخت آلمان در هفتاد و پنجمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم برای هفت هزار سرباز اتحاد جماهیر شوروی که به دست ارتش نازی آلمان کشته شدند، مراسم بزرگداشت برگزار کردند.

جالب است بدانید در سال ۱۹۴۴ نیروهای متفقین با پیشروی در بالکان، آلمانی‌ها را از خاک شوروی بیرون راندند و پس از بمباران‌های سنگین متفقین، آلمان نازی به پایان راه خود رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی در آوریل ۱۹۴۵ خودکشی کرد و برلین به دست نیروهای شوروی‌ سقوط کرد.

در سال ۱۹۴۵ آلمان زمین‌های بسیاری را به لهستان داد. متفقین (بریتانیا، فرانسه، آمریکا و شوروی) آلمان و پایتختش، برلین را به چهار بخش تقسیم کردند.

پس از پایان همکاری متفقین در سال‌های ۱۹۴۸ و ۱۹۴۹ شوروی برلین غربی را محاصره کرد. در سال ۱۹۴۸ بخش‌های غربی آلمان از نظر اقتصادی یکی شد.

پس از وحدت بخش‌های غربی و تشکیل جمهوری فدرال آلمان، در بخش شوروی، استقرار جمهوری دموکراتیک آلمان اعلام شد.

پیشرفت اقتصادی جمهوری دموکراتیک آلمان در مقایسه با جمهوری فدرال لطمه خورد. در سال ۱۹۵۳ کمبود مواد خوراکی و حکومت سرکوبگرانه کمونیستی قیامی را به دنبال داشت. در سال ۱۹۵۵ آلمان غربی در مقام عضوی از اتحاد غربی کسب استقلال کرد. تقسیم کشور در آلمان با اکراه پذیرفته شد. کنراد آدناور صدر اعظم  آلمان از به رسمیت شناسی آلمان شرقی به عنوان کشوری مجزا امتناع کرد و روابط با اتحاد شوروی نامشخص باقی ماند.

روابط میان دو آلمان با فرار تعداد زیادی از آلمانی‌های شرقی به غرب تیره شد و این فرار‌ها فقط وقتی متوقف شد که والتر اولرشت (رهبر حزب کمونیست آلمان شرقی از ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۱) دستور بنای دیوار برلین را در سال ۱۹۶۱ صادر کرد.

دیواری که در سال ۱۹۸۹ فرو ریخت و پایانی بر حکومت جمهوری دموکراتیک آلمان بود.

بیشتر بخوانید:

سخنرانی تاریخی هیتلر درباره خیانت صهیونیسم به بشریت/ پشت پرده دمیده شدن شیپور جنگ جهانی دوم + فیلم

وصیت نامه آدولف هیتلر/ رازهایی که در این وصیت‌نامه برملا شد + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنگ جهانی دوم آدولف هیتلر اتحاد جماهیر شوروی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۵۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گفت که رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است و اشاره کرد که نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بورل دیدگاه خود در مورد احتمال رویارویی هسته‌ای را به تشدید تنش‌ها بین شرق و غرب نسبت داد و بر لزوم باز نکردن دوباره آنچه به عنوان جعبه جنگ توصیف کرد، تاکید کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: رقابت‌های تجاری شرق و غرب به دلیل عدم اعتماد در حال تبدیل شدن به درگیری است و اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی خود و اتکا به روسیه، خود را تضعیف کرده است.

جوزپ بورل پیشتر گفته بود که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، شهر‌های نوار غزه را در معرض ویرانی بیشتری نسبت به شهر‌های آلمان در طول جنگ جهانی دوم قرار داده است. 

بورل در سخنرانی خود در جلسه عمومی پارلمان اروپا در شهر استراسبورگ فرانسه گفت: تعداد شهر‌های غزه بیشتر از شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم تخریب شد.

او افزود: می‌توان گفت بیش از ۶۰ درصد زیرساخت‌های فیزیکی غزه آسیب دید که ۳۵ درصد آن به طور کامل تخریب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • قهرمانی ایران در رقابت های جهانی والیبال دانش آموزی
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها
  • فیلم/ یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • برچیدن کمپ اعتراضی حامیان فلسطین در برلین توسط پلیس
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • آواز قوی ژان لوک گدار و هفتاد سالگی «هفت سامورایی» در کن کلاسیک