Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-09@08:04:58 GMT

حاجی میرزایی:آغاز اجرای طرح «آجر به آجر» از این هفته

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۵۴۶۳

حاجی میرزایی:آغاز اجرای طرح «آجر به آجر» از این هفته

محسن حاجی میرزایی با حضور در شبکه اول سیما با بیان اینکه احساس شیرینی در ماه مبارک دارم گفت: وقتی به روز‌های پایانی این ماه نزدیک می‌شویم غمگین می‌شوم.

وی با اشاره به روز تکریم خیرین گفت: قبل از حادثه کرونا در یک اجتماع خیرین در خراسان رضوی حضور داشتم و در چند نوبت غبطه خوردم و آرزو کردم که ایکاش جای یکی از آن‌ها بودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توفیق بی نظیری است که افراد از باب تعهد و مسئولیت پذیری آمده اند و چقدر کارشان برکت پیدا کرده است.
۳۰ هزار خیر حقیقی و حقوقی داریم

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: حضور خیرین در عرصه تعلیم و تربیت راهگشاست و امیدوارم قدم هایشان استوار‌تر باشد. ۳۰ هزار خیر حقیقی و حقوقی داریم، اما با اشتیاق ملی روبرو هستیم، برای کسانی که علاقه‌مند هستند با سرمایه‌های خرد وارد این امر خیر شوند طرح «آجر به آجر» را طراحی و از همین هفته اجرا می‌کنیم. هر فرد می‌تواند هر هفته، هر ماه و یا هرسال به اندازه یک آجر در ساخت مدرسه مشارکت کند. برای ما فرهنگ ساخت مدرسه اهمیت دارد.

حاجی میرزایی با بیان اینکه مدرسه یک ساختمان نیست، مدرسه یک فرهنگ، کانون تحول و عرصه آماده کردن انسان‌ها برای آینده است گفت: فرهنگ کار خیر در تمام دنیا از باب مسئولیت‌های اجتماعی برای بنگاه‌ها و مجموعه‌های بزرگ اقتصادی مطرح است.
۳۰ درصد فضای آموزشی را خیرین ساخته اند

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد فضای آموزشی ما را خیرین تعهد کرده و ساخته اند گفت: ایران پهناور است، جایی جمعیت دانش آموز کم و در جایی تراکم بالاست. دولت هم در این مسیر با تمام ظرفیت وارد شده است و علاوه بر آن هر پروژه‌ای که خیرین تعهد کنند تا ۵۰ درصد را هم دولت میدهد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اعتبارات نوسازی بیش از چهار برابر شده است، اما همچنان نیازمند ساخت مدرسه ایم. البته ما منت دار حضور خیرین حتی بعد از بی نیازی از مدرسه هستیم.

وی با بیان اینکه از سال ۷۷ بنیان جامعه خیرین به همت مرحوم حافظی گذاشته شد گفت: این بنا امروز استوار شده و همچنان استوار خواهد ماند، زیرا کار خیر در فرهنگ ما تنیده شده است. از مرحوم حافظی به نیکی یاد میکنیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محسن حاجی میرزایی طرح آجر به آجر وزیر آموزش و پرورش پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۵۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استانداردسازی ۱۱۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۱۰ مدرسه در استان در طول دولت سیزدهم استانداردسازی شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، ایرج کریمی امروز در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در طول دولت سیزدهم 780 کلاس درس در استان استانداردسازی شده است، اظهار داشت: این تعداد استانداردسازی کلاس درس در 110 مدرسه در سطح استان بوده است.

وی با اشاره به هزینه 60 میلیارد تومانی برای استانداردسازی کلاس‌های درس، مطرح کرد: مجموعا 690 میلیارد تومان به مجموعه نوسازی مدارس استان در دولت سیزدهم اختصاص داده شد که در بخش‌های مختلف احداث مدارس و تجهیز مدارس هزینه شده است. جهت حذف مدارس کانکسی، 19 مدرسه کانکسی در دستور کار قرار گرفته که برای 10 مدرسه تامین زمین شده و عملیات آن آغاز شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌ریزی برای احداث یک هزار کلاس درس در استان، بیان کرد: 500 کلاس درس تخریب و نوسازی و 500 کلاس درس نیز احداث خواهند شد که نیازمند کمک خیرین مدرسه‌ساز در استان است.

کریمی با اشاره به اینکه 8 هزار کلاس درس از 10 هزار کلاس درس به سیستم گرمایشی مجهز هستند، ادامه داد: 42 میلیارد تومان برای ایزوگام و آسفالت مدارس در قالب هزینه قیر در سطح مدارس استان، صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بر اساس ماده 18 احداث مدارس آموزش و پرورش به ازای هر 200 واحد مسکونی یک مدرسه باید احداث شود، گفت: در منطقه منظریه شهرکرد 16 باب مدرسه مورد نیاز است. همت و کمک راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و خیرین در ساخت مدارس این منطقه نیاز است.

انتهای پیام/7540/.

دیگر خبرها

  • برگزاری بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز درچهارمحال و بختیاری
  • رویداد ۲۶ امین جشنواره خیرین مدرسه ساز دراستان بوشهر برگزارمی‌شود
  • استانداردسازی ۱۱۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح بیش از ۴۰ مدرسه در طرح سه شنبه‌های امید خراسان رضوی
  • ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس در کشور احداث می‌شود
  • ۲۰۷ کلاس درس در سال ‌۱۴۰۳ ساخته می‌شود
  • افتتاح بیش از ۴۰ مدرسه در طرح سه‌شنبه‌های امید مشهد
  • اقدامات فرهنگی باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • اجرای طرح آموزشی «فرهنگ ترافیک» برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • آغاز به کار نخستین مدرسه طرح ترافیک کشور در کرمانشاه