Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@10:41:58 GMT

رکورد بیکاری یک قرن اخیر آمریکا شکسته شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۵۵۴۷

آفتاب‌‌نیوز :

 همان طور که پیشتر نیز انتظار می رفت نرخ بیکاری بزرگ ترین اقتصاد جهان تا پایان ماه آوریل دورقمی شد و رقم ۱۴.۷ درصد را ثبت کرد. این بدترین عملکرد ثبت شده بازار کار این کشور از زمان بحران بزرگ دهه ۱۹۳۰ بوده است.

به گزارش اسوشیتدپرس، شمار جمعیت بیکاران طی این مدت با افزایشی محسوس نسبت به ماه قبل به ۲۰ میلیون ۵۰۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت می تواند زنگ خطری جدی برای دونالد ترامپ باشد که برای انتخاب مجدد به عنوان رییس جمهور در انتخابات ماه نوامبر حساب ویژه ای روی اقتصاد باز کرده است.

گریگوری داکو، اقتصاد دان موسسه کپیتال اکونومیکس گفت: آسیبی که بحران بزرگ ناشی از کرونا به ما تحمیل شده، واقعا عمیق است و مدت زیادی طول خواهد کشید تا بازار کار بتواند خود را به سطح قبل از بحران باز گرداند.

در حال حاضر حدود ۷۵ درصد شاغلین آمریکایی تحت تاثیر پیامدهای کرونا با کاهش درآمد، تعدیل موقت یا با بیکاری دایمی مواجه شده اند.

متوسط نرخ بیکاری آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۸ تا ۲۰۱۹ معادل ۵.۷۳ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به نوامبر ۱۹۸۲ با ۱۰.۸ درصد و کمترین نرخ ثبت شده نیز مربوط به می ۱۹۵۳ با ۲.۵ درصد بوه است.

اتفاقات عجیب بازار کار آمریکا در شرایطی رخ می دهد که تنها دو ماه قبل یعنی در ماه فوریه نرخ بیکاری آمریکا ۳.۵ درصد بود که کمترین سطح ثبت شده نیم قرن اخیر در این کشور محسوب می شد. در ماه مارس نیز نرخ بیکاری ۴.۴ اندازه گیری شده بود.

گاوس فاوشر، کارشناس ارشد مسایل اقتصادی در موسسه پی ان سی فایننشیال گفت: تنها در ظرف دو ماه نرخ بیکاری از پایین ترین سطح نیم قرن اخیر به بالاترین سطح نیم قرن اخیر رسیده است و این نشان می دهد که وضعیت اقتصاد تا چه حد وخیم است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بیکاری آمریکا نرخ بیکاری قرن اخیر ثبت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۵۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت نیرو، نخستین روز از هفته سوم معاملاتی اردیبهشت ماه جاری با رشد چشمگیر معاملات برق در بورس انرژی آغاز شد.

در این روز شاهد رشد حدود ٥ برابری معاملات نسبت به روز معاملاتی قبل بودیم. شرکت‌های توزیع بیش از ١٦٣ میلیارد تومان برق برای تحویل در ماه‌های اردیبهشت و خرداد معامله کردند. ٧٥ درصد از این معاملات مربوط به برق تحویلی خرداد و ٢٥ درصد مربوط به برق تحویلی در اردیبهشت بود. در معاملات امروز تعداد ١١٦ معامله در بازار اوراق سلف بورس انرژی مبادله شد که نسبت به روز قبل رشدی بالغ بر ٥٠ درصد داشت.

سهم نیروگاه‌های خصوصی در این معاملات ٦٤ درصد و سهم نیروگاه‌های دولتی ٣٦ درصد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شد/ رونق کسب‌وکارها در سال جاری
  • رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد + فیلم
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان در سال ۲۰۲۳ شکسته شد
  • رکورد شاخص‌های آب و هوایی جهان ۲۰۲۳ شکسته شد
  • معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد
  • (ویدئو) رکورد درازترین نان باگت جهان شکسته شد
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • رکورد قیمت خودروی چینی در ایران شکسته شد