Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاسخ به ۲۲ سوال درباره صندوق سرمایه گذاری بانک ها و بیمه ها، ارائه گزارش موفقیت های «ایران ترانسفو» در حضور رهبری، اعلام آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت‌های بیمه، زمان واریز یارانه اردیبهشت ۹۹ اعلام شد برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه شبستان به شرح زیر است:

پاسخ به ۲۲ سوال درباره صندوق سرمایه گذاری بانک ها و بیمه ها

پذیره‏ نویسی صندوق واسطه‌گری مالی یکم از بامداد روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۹ آغاز و تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۹۹ از طریق درگاه های حضوری و غیرحضوری بانک های منتخب انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا متن سوالات مردمی و پاسخ های وزارت اقتصاد برای بهره برداری مخاطبان بدین شرح است:

سوال (۱): چرا فرآیند عرضه واحدها به‏صورت بلوکی نبوده و در قالب (ETF) درنظر گرفته شده است؟

پاسخ: دولت می‏ توانست به راحتی سهام خود در سه بانک و دو شرکت بیمه را از طریق بورس به فروش رساند؛ لیکن عرضه سهام به ‏صورت ETF، با هدف مردمی کردن اقتصاد (افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه) و انتفاع عامه مردم (حتی افرادی که تاکنون در بازار سرمایه فعال نبوده اند) از رشد بازار سرمایه صورت گرفته است.

سوال (۲): باتوجه به این‏که صندوق‏ های سرمایه ‏گذاری قابل معامله در بورس (ETF) سه صندوق (واسطه ‏گری مالی، خودروسازی و صنایع فلزی و صنایع پالایش نفت و پتروشیمی) هستند، آیا فردی که با کد ملی (یا کد بورسی) خود در صندوق اول (واسطه ‏گری مالی یکم) تا سقف ۲ میلیون تومان پذیره ‏نویسی می‏کند، امکان پذیره ‏نویسی در سایر صندوق‏ ها را دارد یا خیر؟

پاسخ: بله، منعی برای پذیره ‏نویسی در سایر صندوق ‏ها وجود ندارد؛ لیکن تخفیف درنظرگرفته‏ شده فقط برای یک صندوق اعمال می‏ شود. (فعلاً چنین تصمیمی اتخاذ شده و بستگی به میزان استقبال مردم از صندوق واسطه گری مالی یکم دارد.)

سوال (۳): مدت انجام پذیره‏ نویسی صندوق واسطه‏ گری مالی یکم تا چه روزی ادامه دارد؟

پاسخ: شروع پذیره‏ نویسی از بامداد روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۹/۲/۱۴ لغایت ساعت ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۱۳۹۹/۲/۳۱انجام می شود.

سوال (۴): پذیره ‏نویسی واحدهای صندوق از چه طرقی قابل انجام است؟

پاسخ: پذیره ‏نویسی واحدهای این صندوق از طریق کارگزاری‏ های بورس، سامانه ‏های آنلاین معاملاتی و درگاه ‏های غیرحضوری و حضوری (شعب) بانک‏ های منتخب صورت می ‏پذیرد. درگاه ‏های غیرحضوری و حضوری بانک‏ های منتخب به ‏منظور پذیره ‏نویسی واحدهای صندوق سرمایه گذاری "واسطه‌گری مالی یکم" تاکنون به شرح زیر است:درصورت افزایش درگاه ‏های غیرحضوری مندرج در جدول فوق توسط بانک‏ها یا اضافه‏ شدن بانک‏های دیگری به لیست بانک‏های منتخب جهت انجام فرآیند پذیره‎نویسی، مراتب ازطریق روابط عمومی وزارت امور اقتصادی و دارایی اطلاع ‏رسانی خواهد شد. در هر حال اکیداً توصیه می ‏شود به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، پذیره ‏نویسی از طریق درگاه ‏های غیرحضوری بانک‎ها صورت پذیرد.

 

ادامه پذیره‌نویسی غیرحضوری واحدهای سرمایه گذاری ETF در بانک ملی

بانک ملی با توسعه و تقویت زیرساخت های خدمات الکترونیک و غیرحضوری خود در تلاش است این بار هم در کنار مشتریان و هموطنان عزیز باشد تا در کنار دولت در جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا گام بردارد از این رو و به جهت رفاه حال مشتریان گرانقدر، پذیره‌نویسی غیرحضوری متقاضیان خریداری واحدهای صندوق سرمایه گذاری واسطه گری مالی یکم (ETF) از طریق سامانه اینترنتی «بام»،  اپلیکیشن «بله»، سامانه اینترنتی IPG، اپلیکیشن ایوا و «نشان بانک» در اپلیکیشن آپ امکان پذیر است.


همچنین واحد ارتباط مردمی شرکت های داده ورزی سداد، پرداخت الکترونیک سداد و آسان پرداخت پرشین، امور مربوط به عملیات با اپلیکیشن ها و درگاه ها را پاسخگو خواهند بود.


لازم به ذکر است، پذیره نویسی از بامداد روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز و تا چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه دارد و تا این زمان بدلیل غیرحضوری بودن روش های بانک ملی ایران با استقبال بسیار خوبی مواجه بوده است.

 

ارائه گزارش موفقیت های «ایران ترانسفو» در حضور مقام معظم رهبری

مقام معظم رهبری در این ارتباط تصویری مستقیم و ۳ ساعته با هفت مجموعه تولیدی، ضمن تأکید بر نقش و اهمیت جایگاه کارگر و وظایف متقابل کارگر و کارفرما در افزایش کمّی و کیفی تولید و ایجاد ثروت در یک اقتصاد سالم، به بیان نکاتی در خصوص علت نامگذاری امسال به عنوان سال جهش تولید و الزامات تحقق این شعار و بخش‌هایی که باید بر آنها تمرکز ویژه شود، پرداختند و وظایف مسئولان در این عرصه را بیان کردند.

مدیرعامل ایران ترانسفوی زنجان نیز در این ارتباط ویدئویی، به بیان بخشی از موفقیت های این شرکت و برنامه ریزی برای سال جهش تولید در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت.

بهزاد ظهیری رشد ۱۰۰ درصدی فروش داخلی در راستای طرح‌های توسعه‌ای و نوسازی صنعت برق در سال ۹۸ و همچنین رشد حدود ۳۰۰ درصدی صادرات را از جمله افتخارات این شرکت دانست.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو اظهار کرد: در سال ۹۹ که سال جهش تولید است، علی رغم تنگناهای ناشی از رعایت پروتکل های بهداشتی برای مقابله با شیوع کرونا که بسیار هم مناسب رعایت شد، شاهد رشد ۲۵ درصدی تولید در فروردین و ۳۱ درصدی در اردیبهشت ماه بودیم و به مدد الهی روند مثبت تولید و فروش و صادرات همچنان ادامه خواهد داشت.

وی همچنین رویداد امروز را روز بیعت مجدد با مقام معظم رهبری و آغاز تلاش مضاعف برای کمک به پیشرفت کشور در این گروه صنعتی دانست و خاطرنشان کرد: ایران ترانسفو اکنون همه مشکلات پیشین را پشت سر گذاشته و با قدرت به جلو حرکت می کند.

 

آخرین ظرفیت مجاز نگهداری ریسک شرکت‌های بیمه اعلام شد

راساس آمار اعلام شده از سوی بیمه مرکزی که بر مبنای اطلاعات آخرین صورت‌های مالی مصوب تا روز نهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ منتشر شده، شرکت‌های بیمه ایران، البرز، پارسیان، پاسارگاد، کوثر، ملت و ایران معین از بین شرکت‌های بیمه عمومی و ۲ شرکت بیمه اتکایی امین و ایرانیان، مجوز قبولی اتکایی دارند.

بر اساس جدول منتشره از سوی بیمه مرکزی، بیمه ایران با ۲۳ میلیون و ۲۹۵ هزار و ۲۳۰ میلیون ریال، بیمه آسیا با ۴ میلیون و ۵۶۴هزار و ۶۹۴ میلیون ریال و بیمه البرز با ۳ میلیون و ۷۴۸هزار و ۵۱۱ میلیون ریال بالاترین ظرفیت مجاز قبولی ریسک را در بین شرکت‌های بیمه دارا هستند.

این ارقام با ارقام اعلام شده در آمار قبلی بیمه مرکزی که در روز نهم فروردین‌ماه اعلام شده بود، تغییری نکرده و ثابت بوده است.

براساس این گزارش ظرفیت مجاز نگهداری ریسک بیمه دانا با ۳ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۷۳۸ میلیون ریال اعلام شده که نسبت به دوره قبلی تغییری نداشته است.

بر این اساس، تنها ۷ شرکت بیمه ایران، البرز، پارسیان، پاسارگاد، کوثر، ملت و ایران معین از بین شرکت‌های عمومی بیمه و ۲ شرکت اتکایی امین و ایرانیان ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارند و سایر شرکت‌ها مجوزی برای قبولی اتکایی ندارند.

بر این اساس بیمه ایران ۱۱ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۶۱۵ میلیون ریال ظرفیت مجاز قبولی اتکایی دارد. بعد از این شرکت، بیمه البرز با یک میلیون و ۸۷۴هزار و ۲۵۶ میلیون ریال، بیمه پارسیان با یک میلیون و ۳۹۸هزار و ۶۹۲ میلیون ریال و بیمه پاسارگاد با یک میلیون و ۱۳۸هزار و ۱۸۱ میلیون ریال قرار دارند. ظرفیت مجاز قبولی اتکایی بیمه کوثر ۸۴۵هزار و ۴۱۳ میلیون ریال، بیمه ملت ۷۲۳هزار و ۵۷۱ میلیون ریال و بیمه ایران معین نیز ۴۷۸هزار و ۵۸۵ میلیون ریال اعلام شده است.

از سوی دیگر ظرفیت مجاز برای قبولی اتکایی بیمه اتکایی امین یک میلیون و ۲۶۱هزار و ۷۷۲ میلیون ریال و بیمه اتکایی ایرانیان ۸۷۳هزار و ۲۶۴ میلیون ریال اعلام شده است.

 

لزوم توجه به مشکلات درآمدزایی در راستای واگذاری سرخابی‌ها

«سید کاظم اولیایی» با اشاره به تصویب برنامه اجرایی واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در نخستین جلسه هیئت واگذاری در سال جدید گفت: این اولین بار نیست که هیات واگذاری تشکیل و پس از آن خبری منتشر می‌شود مبنی بر اینکه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از شش ماه دیگر خصوصی خواهد شد.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تهران اضافه کرد: به هر حال ظاهرا واگذاری این دو باشگاه که اخیرا در هیئت واگذاری نیز بحث آن مطرح و به تصویب رسیده است، به استناد مصوبه سال ۹۷ مجلس باید از طریق عرضه سهام‌شان در فرابورس انجام بگیرد و سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس لازم است پس از ارائه اطلاعات شفاف و پذیرش در بازار سهام عرضه و کشف قیمت شده و پس از آن عرضه‌های بلوکی سهام آنها اتفاق بیفتد.

اولیایی ادامه داد: البته این کار مقدمات مفصلی شامل، تعیین تکلیف دارایی‌های آنها از جمله اجرایی شدن مصوبه سال ۹۱ هیئت وزیران مبنی بر انتقال مجموعه‌های ورزشی مرغوبکار و درفشی‌فر به سرخابی‎ها، ثبت علائم تجاری آنها نزد اداره کل ثبت علائم تجاری و مالکیت معنوی، تجدید ارزیابی دارایی‌های‌شان، تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه این دو باشگاه، اخذ نظر حسابرس و بازرس قانونی و تغییر اساسنامه برای تبدیل به شرکت‌های سهامی عام و ... دارد.

وی افزود: ضمن این که سرخابی‌ها بعد از این اقدامات، برای ورود به بازار سرمایه نیازمند برگزاری مجمع فوق‌العاده نیز هستند تا ضمن تصویب اساسنامه اصلاح شده، سرمایه این دو شرکت را افزایش داده و از یکی از موانع حضورشان در فرابورس که ماده ۱۴۱ قانون تجارت است، خارج شوند.

به گفته مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال تهران، این کارهای بر زمین مانده برای واگذاری سرخابی‌ها در حالی زمان‌بر و به عنوان یک مانع بزرگ و جدی مطرح هستند که یک گام آسان برای این کار که تغییر باشگاه استقلال به سهامی عام است، هنوز انجام نشده است.

 

افزایش نسبی قیمت طلا/دلار ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان

امروز (شنبه 20 اردیبهشت) هر گرم طلای 18 عیار 651 هزار و 700 تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1703 دلار و هر گرم طلای 24 عیار 869 هزار تومان ارزشگذاری شده است. امروز سکه بهار آزادی طرح قدی 6 میلیون و 455 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 6 میلیون و 673 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 3 میلیون و 340 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 893 هزار تومان و سکه یک گرمی 980 هزار تومان معامله می شود.

 

امروز (شنبه 20 اردیبهشت) در بازار آزاد ارز دلار 15 هزار و 700 تومان، یورو 17 هزار و 107 تومان، پوند 20 هزار و 188 تومان، درهم امارات 4473 تومان، یوان چین 2313 تومان و لیر ترکیه 2258 تومان ارزشگذاری و معامله می شوند.

 

این در حالی است که پایان هفته گذشته (پنجشنبه 18 اردیبهشت) هر گرم طلای 18 عیار 648 هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی 1692 دلار، هر گرم طلای 24 عیار 864 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 6 میلیون و 450 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید 6 میلیون و 604 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 3 میلیون و 330 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 890 هزار تومان و سکه یک گرمی 980 هزار تومان ارزشگذاری و معامله می شد.

 

همچنین پایان هفته گذشته (پنجشنبه 18 اردیبهشت) در بازار آزاد ارز دلار 15 هزار و 711 تومان، یورو 17 هزار و 104 تومان، پوند 19 هزار و 972 تومان، درهم امارات 4431 تومان، یوان چین 2287 تومان و لیر ترکیه 2258 تومان ارزشگذاری شد.

 

بانک مرکزی امروز (شنبه ۲۰ اردیبهشت) نرخ ۴۷ ارز را اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۱۲ ارز کاهش و قیمت ۲۶ واحد پولی دیگر افزایش یافت؛ نرخ بقیه ارزها نیز ثابت ماند.

 

زمان واریز یارانه اردیبهشت ۹۹ اعلام شد

دومین مرحله یارانه نقدی سال ۹۹، ساعت ۲۴ فردا شنبه ۲۰ اردیبهشت، به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار ظرفیت مجاز نگهداری ریسک صندوق سرمایه گذاری میلیون ریال و بیمه سکه بهار آزادی طرح واسطه گری مالی یکم ظرفیت مجاز قبولی تومان ارزشگذاری باشگاه استقلال ایران ترانسفو شرکت های بیمه اردیبهشت ماه بازار سرمایه قبولی اتکایی پذیره نویسی یک میلیون گرم طلای بیمه ایران هزار تومان اعلام شده سرخابی ها دو باشگاه ۳ میلیون اعلام شد بانک ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۵۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان سه میلیون بیمه‌شده دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، بیت‌الله برقراری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در یادواره شهدای کارگری استان زنجان با بیان اینکه کارگران مهم‌ترین رکن توسعه کشور هستند، اظهار کرد: کارگران بازوی قوی و محکم برای جهش تولید و تحقق شعار سال هستند.

وی افزود: بدخواهان و دشمنان انقلاب و نظام دنبال تعطیل شدن واحدهای تولیدی هستند، اما کارگران همواره پای کار بوده‌اند و در راستای منافع کشور گام برداشته‌اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با تاکید بر ضرورت توجه به نیازها و مسائل کارگران گفت: در اسلام به موضوع کار و کارگری اهمیت فراوانی داده شده است.

برقراری با اشاره به عملکرد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: قبل از دولت سیزدهم این صندوق در طول ۲۶ سال، یک میلیون و ۳۰۰ هزار بیمه‌شده داشت، اما در دو سال گذشته بیش از یک میلیون و ۱۵ هزار نفر عضو جدید به صندوق جذب شده‌اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه جامعه هدف خالص بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان در کشور ۱۰ میلیون نفر است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت تولید، طبق قانون اساسی دولت موظف است که برای قشر تولیدکننده بیمه اجتماعی را فراهم کند و در این راستا با استفاده از تجربه‌های سایر صندوق‌ها، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تاسیس شد.

وی ادامه داد: خدمات این صندوق در زمینه‌های مختلفی گسترش پیدا کرده است و در این راستا بیمه مادران روستایی دارای سه فرزند به صورت رایگان در صندوق انجام می‌شود.

برقراری با بیان اینکه بیمه‌های فراگیر نقش مهمی در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رفاه شهروندان است، اظهار کرد: در این حوزه با شتاب بیشتری در حال حرکت هستیم‌.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های تحقق اجتماعی گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم و این در حالی است که با استقرار دولت مردمی سیزدهم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

کد خبر 749398

دیگر خبرها

  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • زنده گیری روزانه ۵۰ سگ بی‌صاحب در تهران
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • بازسازی ورزشگاه آزادی به کجا رسید؟
  • کارت سوخت رانندگان باطل می شود!
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است