Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@15:34:32 GMT

تکمیل خط سراسری انتقال آب به فضای سبز در قم

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۶۰۵۷

تکمیل خط سراسری انتقال آب به فضای سبز در قم

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از خرید بیش از ۱۵ میلیارد تومان تجهیزات آبرسانی در قم طی ۲ سال گذشته خبر داد و گفت: خط سراسری آبرسانی به فضای سبز قم تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، پیام جوادیان با اشاره به توجه ویژه شهرداری قم به کاشت درخت در حاشیه معابر، بیان داشت: نهضت درختکاری حاشیه معابر شهر قم که در توسعه فضای سبز شهری تأثیر بسیاری دارد و در برخی از مناطق شهر قم از جمله منطقه سه و هفت در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: نهضت سبز معابر شهر قم از سال ۹۵ آغاز شده و تاکنون بیش از ۳۲۰ کیلومتر در حاشیه خیابان‌های قم با هزینه بیش از ۳۰ میلیارد تومان درختکاری شده است.

جوادیان با بیان اینکه شهر قم جزو پیشتازان تولید گیاهان زینتی است، افزود: شهرداری قم با احداث گلخانه مرکزی در بوستان غدیر به تولید گل و گیاهان زینتی اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار گلدان به ارزش بیش از ۲ میلیارد تومان در مرکز تولیدات، آموزش و تحقیقات سازمان تولید شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به فعال کردن طرح مطالعاتی گونه‌های سازگار با شهر قم، افزود: در این زمینه تعدادی گونه مشخص شناسایی و به مدت پنج سال در گلخانه مرکزی کاشته شده است و آزمایشات لازم بر روی آنها انجام گرفته تا مشخص شود که با اقلیم شهر قم سازگارند.

جوادیان ادامه داد: ۷۵ گونه گیاهی جدید در مرکز مطالعاتی شهرداری قم واقع در بوستان غدیر کاشته شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه آبرسانی به عرصه‌های فضای سبز شهر قم طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ مبلغ ۱۵ میلیارد تومان برای خرید لوله و تأسیسات آبرسانی از طریق اوراق دولتی اختصاص داده شده و با اجرای پروژه‌های متعدد در این زمینه قدم‌های بزرگی در توسعه فضای سبز شهر قم برداشته شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهرداری میلیارد تومان فضای سبز شهر شهرداری قم شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است

علی حیدری اناری در نشست با منتخب مردم شهرستان مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح آبرسانی مشگین شهر از سد احمد بیگلو دارای ۱۶ کیلومتر خطوط انتقال، تعداد ۳ باب ایستگاه پمپاژ و ۴ مورد مخزن ۵ هزار متر مکعبی است که فاز اول آن به طول ۶ کیلومتر و احداث مخزن ۵ هزار مترمکعبی آب خام در محل تصفیه‌خانه در حال اتمام بوده و تکمیل و بهره‌برداری کامل این طرح نیازمند مبلغ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او افزود: شبکه آبیاری و زهکشی سبلان در ۲ ناحیه عمرانی (شمالی و جنوبی) با هدف زیر پوشش قرار دادن اراضی کشاورزی منطقه رضی و مشگین شهر در دست اجرا است که تکمیل آن توسعه زنجیره آبیاری مدرن در مشگین شهر را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل تصریح کرد: برای تکمیل عملیات باقی مانده شبکه آبیاری سبلان، شامل تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، لاینینگ ۸ کیلومتر کانال اصلی و سایر عملیات عمرانی در ناحیه جنوبی جمعا مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان مورد نیاز می‌باشد.

حیدری اناری عنوان کرد: مرمت و بازسازی سد اینچه نو جهت افزایش ضریب اطمینان پایداری تامین آب شرب شهر مشگین‌شهر و روستا‌های اطراف نیز از دیگر پروژه‌های مهم این شهرستان به شمار می‌رود که با در نظر گرفتن خطوط انتقال نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

او گفت: اصلاح و تغییر مسیر خطوط انتقال آب در منطقه رانش ایلاندو و احداث حوضچه آبگیر در راستای تامین آب شرب پایدار مردم این شهرستان از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در منطقه است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس