Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:04:46 GMT

سهم یک درصدی ایران از گردش مالی غذای حلال

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۶۲۵۸

سهم یک درصدی ایران از گردش مالی غذای حلال

به گزارش روز شنبه وزارت جهاد کشاورزی، « پیمان فلسفی » افزود: برخی کشورها حدود ۳۵ سال که روی صنعت حلال به طور سازمان یافته و با ساختار مشخص سرمایه گذاری می‌کنند و به عبارت دیگر ۳۵ درصد گردش مالی تجارت حلال را به خود اختصاص داده اند و هر ساله درصدد افزایش این سهم هستند.

وی اضافه کرد: کشور ما هم باید تلاش مضاعفی داشته باشد تا به مزیت‌های نسبی این بازار دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: صنعت غذای حلال در زندگی مردم جامعه ما جایگاه ویژه ای دارد و با سبک زندگی مردم عجین شده  به طوری که حتی در کشورهایی که در آن مسلمانان در اقلیت هستند غذای حلال  خواهان دارد.

وی ادامه داد: در دنیا از حدود ۲۵۰  نشان تجاری حلال استفاده می شود که بیانگر آن است که محصول بر اساس استانداردهای حلال تولید شده است.

فلسفی با اشاره به اینکه در کشور ما فقط یک نشان حلال داریم که توسط سازمان ملی استاندارد به تولید کنندگان ارائه می شود گفت: بر اساس قانون برای اخذ نشان حلال باید مراحلی مختلف را طی کرد که اولویت اصلی مربوط به محصولات پروتئینی و گوشتی است.

وی اظهارداشت: در سال ۱۳۸۷ در مجلس  قانونی با عنوان نظارتی شرع بر ذبح و صید به تصویب رسید که تمامی مراحل اعطای نشان حالا در آن ذکر شده است.

مدیرکل دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: تمام تولیدات پروتئینی و گوشتی در ایران حلال هستند و نظارت دقیقی روی آنها صورت می گیرد. ارائه نشان حلال پروسه ای میان بخشی است که با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان استاندارد به محصولات اعطا می شود.

وی افزود: چنانچه ما از کشورهای دیگر واردات محصولات پروتئینی داشته باشیم کارشناسان این اداره کل برای نظارت بر اسلامی بودن صید و ذبح به کشورهای مبدا صادرات اعزام می شوند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی صنعت غذایی پروندهٔ خبری بازار مواد غذایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی صنعت غذایی وزارت جهاد کشاورزی صنعت غذایی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۶۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد

نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال ۲۰۲۳ به سطح بی سابقه‌ای رسیده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که گردش مالی در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) در سال 2023 به سطح بی سابقه‌ای رسیده است.

وی در نشست راهبردی "ادغام اوراسیا در جهان چند قطبی"، اظهار داشت که گردش تجاری این اتحادیه به 7.4 تریلیون روبل (8.7 میلیارد دلار) رسید که تقریباً دو برابر بیشتر از زمان ایجاد این اتحادیه است.

عزم اتحادیه‌ اوراسیا برای افزایش همکاری با شانگهایمسکو: تولید ناخالص داخلی اوراسیا امسال رشد می‌کند

میشوستین گفت: تجارت متقابل نیز به طور مداوم در حال گسترش است. در سال 2023، در اتحادیه اقتصادی اوراسیا به رکورد 7 تریلیون و 400 میلیارد روبل رسید که تقریباً دو برابر زمان ایجاد این اتحادیه است. و در کشورهای مشترک المنافع این رقم از 10 تریلیون روبل (109 میلیارد دلار) فراتر رفته است.

میشوستین همچنین به تجارت اتحادیه روسیه و بلاروس اشاره کرد و گفت: من اخیراً در مورد این موضوع با نخست وزیر بلاروس صحبت کردم؛ (گردش تجاری این اتحادیه) به 4 تریلیون روبل (43.8 میلیارد دلار) رسیده است.

بر اساس این گزراش، اوراسیا شامل پنج کشور روسیه، ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان می شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار عبور کرد
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت