Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:38:52 GMT

خرید و فروش خودروهای کارکرده با تسهیلات لیزینگی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۶۵۳۷

خرید و فروش خودروهای کارکرده با تسهیلات لیزینگی

این روزها قیمت خودرو در فضای مجازی و آگهی‌های روزنامه‌ها هر روز رکورد تازه‌ای خلق می‌کند که تازه ترین آنها پراید ۹۰ میلیونی در بازار است.

کارشناسان دو مساله شایعه افزایش قیمت‌ها و نبود عرضه مناسب خودروسازان را از دلایل این موضوع اعلام می‌کنند. در این میان دست مشتریان و مصرف کنندگان واقعی به دلیل پایین آمدن قدرت خرید هر روز از خرید خودرو کوتاه تر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت بازار خودروهای کارکرده و دست دوم سال هاست که در بسیاری از کشورهای بزرگ توسط شرکت های مالی و اعتباری انجام می شود و این روند علاوه بر تسهیل خرید و فروش خودروهای دست دوم برای مشتریان، افزایش اعتبار برند و کسب منفعت ناشی از ارائه خدمات و گارانتی برای خودروهای دست دوم را نیز در پی دارد.

شرکت لیزینگ رایان سایپا به عنوان یکی از بزرگترین لیزینگ ها در صنعت خودروسازی، اقدام به اجرای طرحی نوین برای بهبود شرایط بازار خودروهای دست دوم گروه خودروسازی سایپا کرده است.

«محمود خاشعی» مدیرعامل رایان سایپا در این زمینه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطابق آمارهای غیر رسمی سالیانه بین ۳.۵ تا چهار میلیون عملیات خرید و فروش خودروهای کارکرده در کشور اتفاق می افتد که بیش از ۸۰ درصد آنها مربوط به خودروهای ایران خودرو و سایپا است.

وی گفت: در این طرح، فروشندگان و مشتریان می توانند با توجه به توافق انجام شده بین خود، قیمت حدودی خودروی مورد نظر خود را تعیین کنند و پس از معرفی خودرو به شرکت، توسط کارشناسان رسمی و با در نظر گرفتن شرایط ظاهری و فنی خودرو قیمت گذاری انجام شود.

«حضور کارشناسان برای جلوگیری از هر گونه تبانی بین خریدار و فروشنده است.»

خاشعی با اشاره به پرداخت تسهیلات تا سقف ۵۰ درصد قیمت خودرو در این طرح، بیان داشت: پس از آنکه خریدار در سیستم ثبت نام کرد و برای دریافت تسهیلات درخواست داد، در مدت زمان ۲۴ تا ۴۸ ساعت این تسهیلات به خریدار پرداخت می شود.

وی گفت: راه اندازی لیزینگ خودروهای کارکرده توسط شرکت لیزینگ رایان سایپا در واقع تسهیل در فروش خودروهای دست دوم گروه سایپا و اخذ تسهیلات برای خریداران خودروهای کارکرده را فراهم می آورد و در این راستا، با کمترین شرایط از جمله یک نفر ضامن، یک فقره چک و مدارکی که ثابت کند فرد خریدار توان بازپرداخت اقساط تسهیلات را دارد، پرداخت انجام می شود.

خاشعی خاطرنشان کرد:‌ این تسهیلات با نرخ ۲۱ درصد و با حداقل کارمزد پرداخت شده و تا پایان پرداخت تسهیلات، سند خودرو در رهن این شرکت باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: ‌سقف بازپرداخت نیز تا سه سال در نظر گرفته شده و پرداخت ها مطابق نظر مشتری به صورت دو ماهه، سه ماهه، چهار ماهه و غیره انجام می شود.

مدیرعامل رایان سایپا ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن این طرح، شاهد افزایش خرید و فروش ها با حضور مصرف کنندگان واقعی خودرو باشیم.

وی گفت: رایان سایپا در نظر دارد در گام های بعدی امکان ارائه پوشش گارانتی بر روی خودروهای دست دوم و بهره گیری از خدمات پس از فروش شرکت سایپا یدک را نیز به تدریج اجرایی کند.

برچسب‌ها قیمت خودرو بازار خودرو خودرو سایپا پروندهٔ خبری بازار خودرو | پیش فروش خودرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیمت خودرو بازار خودرو خودرو سایپا قیمت خودرو بازار خودرو خودرو سایپا خودروهای کارکرده خودروهای دست دوم فروش خودروهای بازار خودرو رایان سایپا خرید و فروش فروش خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس علی آبادی در حاشیه همایش تجاری ایران و چین در جمع خبرنگاران در مورد آیین نامه واردات خودروهای کارکرده اظهار کرد: دولت لایحه‌ای درباره خودروهای کارکرده به مجلس تقدیم کرد که تصویب شد و سپس وزارت صمت به تهیه آیین نامه مربوطه متعهد شد. این آیین نامه هم تهیه و برای دولت ارسال شده و تا زمانی که آیین نامه مراحل خود را طی نکند و ابلاغ نشود، وزارت صمت نمی‌تواند کار دیگری انجام دهد.

وزیر صمت افزود: البته استفاده از فرآیند واردات خودروهای دست دوم در مناطق آزاد آماده و مصوبات آن قابل اجرا است. تا زمانی که ابلاغیه صادر و نظر دولت اعلام نشده باشد، نمیتوانم به برخی سوالات پاسخ دهم‌.

وی در ادامه با بیان اینکه در همه حوزه‌ها ظرفیت‌های خود را در نمایشگاه ایران اکسپو معرفی کردیم، گفت: دلیلی ندارد همه نیازهای‌مان را خودمان تامین کنیم و باید به دنبال مزیت‌های کشور باشیم. این موضوع در سایر کشورها هم صدق می‌کند. بنابراین تعامل و همکاری برای استفاده از ظرفیت‌ها لازم است.

وزیر صمت با بیان اینکه تاکنون اقتصاد ایران تک‌محصولی بوده، تصریح کرد: در حال حاضر به این سمت حرکت می‌کنیم که علاوه بر حوزه انرژی، در سایر بخش‌ها از جمله محصولات دانش‌بنیان ظرفیت‌های خود را شناسایی و فعال کنیم.

به گفته وی، اکنون بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعال است که می‌تواند فرصت خوبی برای چینی‌ها هم باشد تا در آینده بتوانیم با هم همکاری کنیم.

علی آبادی بیان کرد: در حوزه انرژی، برق و غیره ایران ظرفیت‌هایی برای همکاری با چینی‌ها دارد، همچنین کشورهای آفریقایی در یک شرایط تحولی قرار گرفته‌اند و مایل هستند برای خود شرکای جدید انتخاب کنند. به نظر می‌رسد با توجه به ظرفیت‌هایی که کشور در این نمایشگاه بروز داده، ایران می‌تواند جایگزین برخی از شرکای قبلی شود.

وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه ممکن است در استفاده از ارز بتوانیم بهره‌وری بهتری داشته باشیم، اظهار کرد: وزارت صمت از همه شرکت‌ها خواسته که پیش‌برنامه‌ای ارائه و اعلام کنند ارز را برای چه چیزی می‌خواهند. این موضوع ممکن است باعث کدورت برخی تولیدکنندگان شده باشد، اما کار درستی است تا بتوانیم از منابع ارزی استفاده بهتری کنیم. بنابراین تلاش داریم کنترل دقیق‌تری در این حوزه انجام دهیم.

وی افزود: از طرف دیگر ممکن است در حوزه‌ای که قبلاً ارز به راحتی تخصیص می‌دادیم، حالا محدودیت ایجاد شده باشد که این به دلیل سیاست‌های جدید است. هدف این است که ضمن ببشترین استفاده از ظرفیت‌های داخلی، بتوانیم نیازهای جامعه را به خوبی تامین کنیم.

علی‌آبادی همچنین در جریان برگزاری همایش تجاری ایران و چین که در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو برگزار شد، گفت: همکاری ایران و چین برای هر دو طرف سودمند است. هدف اصلی این نمایشگاه شناخت از یکدیگر است. همچنین تلاش کردیم خودمان را باز تعریف کنیم و آخرین وضعیت خودمان را به دنیا نشان دهیم.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه مشخص شد چینی‌ها فرصت‌های زیادی در زمینه‌های نفت و گاز، انرژی، حمل و نقل، پزشکی و در ایران دارند، تصریح کرد: علاوه بر این، ایران می‌تواند برای چین دسترسی برای به بازار سایر کشورها، از جمله کشورهای همسایه را فراهم کند. همچنین عضویت دو کشور چین و ایران در بریکس و شانگهای، فرصت‌های تجاری زیادی را برای دو کشور فراهم می‌کند.

کد خبر 6093568 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • واردات خودرو‌های کارکرده منتظر مصوبه دولت
  • آیین نامه خودروهای کارکرده هنوز در دولت است
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+جدول
  • قیمت خودرو‌های سایپا امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • متقاضیان لاستیک دولتی بخوانند؛ چگونه لاستیک بخریم؟
  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/خودروهای تولیدی کجا هستند؟
  • قیمت خودرو امروز ۱۱ اردیبهشت +جدول
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • برخی کشورهای اروپایی طالب خرید خودروهای ایرانی هستند
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا