Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد قلندری پیش از ظهر شنبه در جلسه بررسی مشکلات پروژه پل معلق هیر بیان کرد: در راستای حل مشکلات پروژه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان با توجه به اهمیت این حوزه‌ها در توسعه استان باید مشارکت لازم از سوی مسئولان استانی انجام شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه در هیر و ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی اظهار کرد: استان اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های اصلی گردشگری در کشور ظرفیت منحصر به‌فردی برای توسعه گردشگری داراست و در این راستا تمامی حمایت‌های لازم از قبیل حذف بروکراسی‌های زائد، تأمین زمین برای اجرای پروژه و اعطای تسهیلات در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: پروژه پل معلق هیر از جمله پروژه‌های تأثیرگذار گردشگری در استان است که برای حل مشکلات این پروژه تمامی دستگاه‌های اجرایی باید همکاری لازم را داشته باشند.

قلندری با اشاره به مسائل مربوط به تعارضات زمین پروژه گفت: شهرداری هیر اقدامات لازم را در چارچوب قوانین باید در دستور کار قرار دهد تا در بازه زمانی دو ماهه مشکلات مربوط به این موضوع حل و در اختیار پروژه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: اجرای مسیر پلکانی پیاده‌رو که در حوزه تعهد شهرداری هیر بود نیز طی هفته‌های آینده اجرا و برای دوره پساکرونا در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.

پل معلق هیر بعد از ایام کرونا پذیرای گردشگران است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: پروژه پل معلق هیر که نخستین پل معلق تمام شیشه‌ای قوسی جهان به شمار می‌رود در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نادر فلاحی از آمادگی این پروژه برای پذیرایی از گردشگران ورودی به استان خبر داد و افزود: بعد از ریشه‌کن شدن ویروس کرونا و اعلام ستاد ملی کرونا آماده پذیرایی از گردشگران در استان هستیم.

وی در مورد مسیر دسترسی به پروژه نیز بیان کرد: سال گذشته اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اقدامات زیرساختی در حوزه برق‌رسانی و اجرای مسیر دسترسی را که در حوزه تعهد این اداره کل بود به صورت کامل انجام و در اختیار پروژه قرار داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از تلاش برای حل مشکلات این پروژه خبر داد و گفت: رفع تمامی مشکلات و موانع پیش روی این پروژه با جدیت پیگیری می‌شود.

کد خبر 4920721

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری اردبیل گردشگری ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا ایلام شهرکرد گرگان ماه مبارك رمضان بیرجند زلزله کمک به نیازمندان مواسات بارش باران گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل پل معلق هیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو

به گزارش قدس آنلاین، محمد مشیرپناهی با اشاره به حضور کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: در غرفه استان در این نمایشگاه ۱۰ فرصت آماده سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی به بازدیدکنندگان و هیات‌های تجاری داخلی و خارجی معرفی می شود.

وی افزود: مشخصات کلی طرح های کشاورزی، میزان سرمایه ‌گذاری و کار امکان سنجی انجام شده برروی آنها در قالب بروشور و کتابچه ای تهیه شده است و در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی کردستان ادامه داد: در بخش صنعت هم ۹ عنوان فرصت سرمایه گذاری و هشت طرح مهم و پیشران صنعتی و معدنی استان برای معرفی به سرمایه‌گذاران در این نمایشگاه آماده شده است.

مشیرپناهی تعداد فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری استان در این نمایشگاه را پنج مورد خواند و بیان کرد: افزون بر این، هفت مورد فرصت سرمایه گذاری گردشگری در شهر سنندج که توسط شهرداری این شهر تهیه شده است در چند روز برپایی این نمایشگاه معرفی می شود.

معرفی بیش از۵۰ مورد مجوز بی‌نام سرمایه‌گذاری کردستان در اکسپو

وی یادآور شد: یکی از اقدامات مطلوب در استان که به منظور تسهیل در امر سرمایه گذاری انجام شده تهیه مجوزهای بی‌نام است که از حدود ۲ سال اخیر این مهم آغاز شده است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی کردستان اضافه کرد: در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران، بیش از ۵۰ مورد مجوز بی نام صادر شده برای سرمایه گذاری در استان تهیه و آماده معرفی به هیات های تجاری و سرمایه گذاران است.

مشیرپناهی یادآور شد: افزون بر موارد مذکور، ۱۵ مورد فرصت سرمایه گذاری دارای مطالعات پیش امکان سنجی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان تهیه شده است و در این نمایشگاه معرفی می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • معرفی ۵۴ فرصت سرمایه‌گذاری کردستان در نمایشگاه اکسپو
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد