Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@13:34:08 GMT

صبر و جود امام حسن (ع) الگویی برای تمام شیعیان

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۷۱۸۰

صبر و جود امام حسن (ع) الگویی برای تمام شیعیان

عباس رمضانی‌پور گفت: صبر، حلم، سخاوت و جود امام حسن مجتبی علیه السلام از جمله ویژگی هایی است که می تواند برای همه مسلمانان و به ویژه شیعیان الگو باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین عباس رمضانی پور در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن علیه السلام گفت: امام حسن مجتبی علیه السلام در سال سوم هجری در بیت نور حضرت امیر المومنین علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها متولد و در سال ۵۰ هجری به واسطه زهری که از سوی معاویه به همسر این امام بزرگوار داده شده بود با دهان روزه به شهادت رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه مجموع عمر گرانبهای امام حسن مجتبی علیه السلام ۴۷ سال  و دوران امامت ایشان ۱۰ سال بوده است، ادامه داد: امام حسن مجتبی علیه السلام حدود شش ماه به ظاهر در کوفه با جبرهای فراوان امامت کردند و مجبور شدند که عهدنامه ای را با معاویه امضا کنند که او به این عهدنامه پایبند نبود.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی پور اظهار کرد: امام حسن علیه السلام دارای ویژگی های زیادی چون شجاعت، صبر و کرامت هستند و ایشان فاتح جنگ جمل بودند که این مسئله یکی از افتخارات امام حسن مجتبی محسوب می شود.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: صبر، حلم، سخاوت و جود امام حسن مجتبی علیه السلام از جمله ویژگی هایی است که می تواند برای همه مسلمانان و به ویژه شیعیان الگو باشد.

وی افزود: امام حسن علیه السلام بسیار بخشنده بودند و به منظور کمک رسانی نگاه نمی کردند که فرد نیازمند از شیعیان، جزو یاران و یا مخالف هستند؛ چه بسا افرادی جزو پیروان نبودند اما اگر امام حسن علیه السلام احساس می کردند فردی نیازمند است، نیاز او را برطرف می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی پور با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی علیه السلام چندین بار تمامی اموال خود را در راه خدا انفاق کردند، خاطر نشان کرد: روایات بسیار زیادی از  امام حسن علیه السلام بیان شده است؛ در حدیثی از ایشان آمده است که ” بین حقّ و باطل به اندازه چهار انگشت فاصله است، آنچه با چشمت بینى حقّ است و چه بسا با گوش خود سخن باطل بسیارى را بشنوى.”

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام حسن مجتبی علیه السلام امام حسن علیه السلام رمضانی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ کارشناس و پژوهشگر تاریخ اسلام در مراسم افتتاح دوره‌های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد گفت: مردم باید همراه با محبت به امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام در راستای شناخت آن حضرت قدم بردارند.


حجت الاسلام محمد مهدی طباخیان افزود: اگر ما به دنبال امنیت و آرامش در خانه و جامعه، داشتن فرزندان خوب و با اخلاق و در کل زندگی خوب هستیم باید شناخت خود را نسبت به حضرت علی علیه السلام و کلام امیرالمومنین بالا ببریم.


در این آیین از نفرات برتر مسابقه کتابخوانی نهج البلاغه تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • سلامتی و طولانی عمر در حکومت امام زمان(عج)
  • فضیلت زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • راهکار اصلاح رابطه با خدا چیست؟
  • چرا زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی برابر با زیارت امام حسین (ع) است؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • افتتاح دوره های شرح و تفسیر نهج البلاغه در شهر دولت آباد