Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:51:50 GMT

چند توصیه بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۷۳۹۷

چند توصیه بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

محمد مهدی بانشی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افراد در هنگام عطسه یا سرفه کردن دستمال کاغذی به همراه داشته باشند و در غیر اینصورت از قسمت داخل آرنج موقع عطسه و سرفه استفاده شود.

وی افزود: از تماس دست ها به چشم ،بینی و دهان قبل از شستن و ضدعفونی کردن آن ها، خودداری شود و همچنین مواد گند زدا به مقدار کافی در محل کسب ( بر پایه الکل جهت ضدعفونی دست متصدی و مشتریان) و (بر پایه الکل یا کلر جهت گندزدایی سطوح محل کار) تهیه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد تصریح کرد: در مکان های کسبی که امکان ایجاد صف وجود دارد باید محل توقف افراد با فاصله حداقل یک متر روی زمین مشخص شود و افراد از دست زدن غیر ضروری به اشیا و کالاها خودداری کنند.

بانشی ابراز داشت: افراد در صورتی که علائم تنفسی مرتبط با یا وجود تماس نزدیک با بیمار در بدو ورود به محل کار را دارند، فرم خود اظهاری را تکمیل کنند.

وی تاکید کرد: نیاز است از ادامه فعالیت شاغلین بیمار و مشکوک به بیماری‌های تنفسی ممانعت شود و افراد مشکوک به بیماری به مراکز درمانی ارجاع داده شوند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد عنوان کرد: استفاده از وسایل حفاظت شخصی از جمله ماسک و دستکش برای افراد شاغل در محیط کار الزامی است، ضمن اینکه تدابیر لازم برای حفظ فاصله‌گذاری فیزیکی با مشتریان اتخاذ شود.

وی افزود: مواجهه‌ت چهره به چهره کاهش و فاصله یک تا دو متر (حداقل ۱متر بین شاغلین و مشتریان) رعایت شود و سیستم تهویه مناسب پیش‌بینی یا پنجره محل کسب باز گذاشته شود.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد بیان کرد: استفاده از محافظ یا شیلدهای محافظتی (پلاستیکی یا شیشه ای )برای میز صندوق دار، نوار نقاله متحرک یا پیشخوان فروش ضروری است.

 وی با اشاره به ممنوع بودن دریافت وجه نقد، گفت: پرداخت ها ترجیحاً به صورت آنلاین یا با استفاده از آپ ها و یا کارتخوان کارت توسط مشتری و وارد کردن رمز و مبلغ صرفاً توسط فروشنده باشد.

بانشی تصریح کرد: نیروهای خدماتی در هنگام نظافت از لباس حفاظتی، ماسک ،چکمه و دستکش استفاده کنند و دستمال نظافت یکبار مصرف اختصاصی آغشته به مواد گند زدا برای تمیز کردن میز صندلی ابزار کار و  سایر وسایل به کار گرفته شود.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۱۰۴۶۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶۵۴۱ نفر رسید.

مجموع بیماران کرونایی در کشور به ۱۰۴۶۹۱ نفر رسیده است و در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۵ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۵۴۱ نفر رسید.

تاکنون ۸۳۸۳۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۷۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و ۵۵۸ هزار و ۸۹۹ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج ویروس کرونا کهگیلویه وبویراحمد یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ

آفتاب‌‌نیوز :

«ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد. وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم‌های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می‌کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع‌ترین خبر‌های امسال دارفانی را وداع گفت.

منبع: خبرآنلاین

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ