Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@08:15:33 GMT

سیر تا پیاز طرز تهیه فرنی مجلسی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۷۴۳۲

سیر تا پیاز طرز تهیه فرنی مجلسی

خبرگزاری میزان- فرنی مانند پوره هویج و پوره سیب زمینی گاهی به عنوان غذای کمکی کودک یا یک میان وعده سالم و مقوی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله به نحوه تهیه فرنی مجلسی پرداخته ایم. تاریخ انتشار: 14:15 - 20 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۹۲۲۷

خبرگزاری میزان - فرنی نوعی دسر شیرین است که با مواد مختلفی مانند زعفران، کاکائو و انواع میوه تهیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرنی مانند پوره هویج و پوره سیب زمینی گاهی به عنوان غذای کمکی کودک یا یک میان وعده سالم و مقوی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله به نحوه تهیه فرنی مجلسی پرداخته ایم.

مواد لازم برای تهیه فرنی (مخصوص ۲ نفر) شیر ۴ لیوان شکر ۸ قاشق غذاخوری گلاب  ۴ قاشق غذاخوری آرد برنج ۴ قاشق غذاخوری طرز تهیه فرنی مجلسی

برای تهیه فرنی ابتدا در قابلمه‌ای شیر را می‌ریزیم و شکر را به آن اضافه می‌کنیم و با قاشق هم می‌زنیم تا کاملا در شیر حل شود و بعد گلاب را می‌افزاییم و هم می‌زنیم و آرد برنج را آرام آرام به شیر اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم تا در شیر گلوله نشود.

قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم و پی در پی هم می‌زنیم تا شیر جوش بیاید سپس حرارت را کم‌تر می‌کنیم و همچنان هم می‌زنیم مداوم تا ته نگیرد. در پی هم زدن متوجه خواهید شد که شیر در حال قوام گرفتن و غلیظ شدن است.

زمانی که کمی سفت شد و به غلظت مورد نظرتان رسید شعله را خاموش می‌کنیم و قابلمه را از روی آن بر می‌داریم و همچنان هم می‌زنیم، چون قابلمه داغ است و اگر به حال خود فرنی را رها کنیم تا سرد شود حتما ته می‌گیرد. فرنی آماده شده را در ظرف می‌کشید و نوش جان کنید.

نکاتی در مورد طرز تهیه فرنی

یکی از نکاتی که خیلی از خانم‌ها با آن مشکل دارند این است که فرنی را پس از اینکه از یخچال خارج می‌کنند متوجه می‌شوند فرنی آب انداخته است. برای رفع این مشکل پس از اینکه فرنی آماده شد اجازه دهید با دمای محیط آشپزخانه به آرامی خنک شود سپس آنرا در یخچال قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کیک ترافلی ژله‌ ای

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: غذا آشپزی آشپزی ساده هم می زنیم طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۷۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد

میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، حسین اصغری، درباره چرایی افزایش قیمت پیاز گفت: درحال‌حاضر برخی از محصولات کشاورزی از مناطق جنوبی کشور از جمله منطقه جنوب کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس و... تامین می‌شود و بارندگی‌های شدید در دهه سوم فروردین‌ماه موجب توقف برداشت پیاز به صورت مقطعی شده است.

وی با بیان اینکه ایران یکی از معدود کشور‌های دنیاست که به دلیل اقلیم خاص امکان تولید سبزی و صیفی در چهار فصل سال را دارد، گفت: البته هزینه تولید در فصول سرد بسیار بالاتر است.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای ارتقاء بهره‌وری و صرفه‌جویی در مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت سبزی و صیفی و افزایش عملکرد در واحد سطح در اولویت اجرا قرار دارد.

وی عنوان کرد: برنامه تولید محصول پیاز با برآورد نیاز کشور با رویکرد رعایت الگوی کشت و تولید متعادل به صورت چهار فصل تهیه و جهت اجرا به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌های تولیدکننده ابلاغ می‌شود.

برهمین اساس برنامه ابلاغی تولید استمرار و بهاره سال زراعی جدید (۱۴۰۳ – ۱۴۰۲) محصول فوق ذکر براساس تاریخ کشت به استان‌های تولیدکننده ابلاغ شده است و براساس این برنامه در محصول تولید زمستان سطح زیر کشت ۱۳هزارو۴۵۰ هکتار با برآورد تولید ۶۴۴هزارو۳۰۰ تن و تولید بهار نیز سطح زیر کشت ۱۲هزارو۲۰۰ هکتار و تولید ۵۷۱هزار و۲۲۰ تن خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: تولید محصول در زمستان حدود ۸۰۹ هزار تن بوده و تولید بهار بیش از ۶۱۰ هزار تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به برنامه ابلاغی افزایش تولید مشاهده می‌شود.

مدیرکل دفتر سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه گفت: برنامه تولید محصول در فصل تابستان و پاییز امسال نیز با هدف‌گذاری یک میلیون و ۶۶۶ هزار و۸۲۰ تن ابلاغ و پس از تولید به بازار عرضه خواهد شد.

به گفته وی میانگین قیمت محصول پیاز در فروردین‌ماه امسال در مزرعه حدود ۱۴هزار تومان بوده است.

گفتنی است براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو پیاز به بیش از ۳۰ هزارتومان رسیده و تا ۳۸ هزار تومان هم بالا رفته است.

دیگر خبرها

  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳
  • سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسید
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • پیام فرمانده ارتش؛ به هر کجای اسرائیل لازم باشد موشک می‌زنیم | پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهیم داد
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • اقلید ، قطب تولید پیاز استان فارس