Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، پشت دیوارهای بلند و میله‌های سرد و فولادی به روزهایی که در کنار کانون گرم خانواده بود فکر می‌کند، به روزهایی که دختر ۴ ساله‌اش هنگام رفتن او دست در دستان پدر داشت و نمی‌خواست پدر از خانه برود.

بغض گلویش را می‌فشارد و روز و شب  را به یاد خانواده‌اش سپری می‌کند، نمی‌داند تا چند سال دیگر قرار است عمرش را در این چهاردیواری در کنار همبندی‌هایش بگذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا وقتی در بند است نمی‌تواند برای رهایی‌اش پول فراهم کند اما تقدیر این سرنوشت را برایش رقم زده که در ۴۸ سالگی عمر خود را این گونه سپری کند.

راننده ماشین سنگین بود و در یکی از شب‌های تابستان وقتی عقربه‌های ساعت ۲۳ شب را نشان می‌داد، پشت فرمان ماشین در یک چشم برهم‌زدنی خواب چشمانش را سنگین می‌کند و باعث تصادف با عابر پیاده در یکی از محورهای روستایی می‌شود و اینک شاکیان رضایت نمی‌دهند یا باید دیه فرد متوفی را بدهد یا در پشت میله‌های زندان روز را شب کند.

علی ادامه داد: دختری ۴ ساله دارم. روزی که قرار بود به زندان بیایم دخترم دستم را در دستش محکم گرفته بود و جدا نمی‌کرد و از من می‌خواست در کنارش باشم، اما چاره نبود و باید راهی زندان می‌شدم. هرگاه که همسرم برای ملاقات می‌آید از دلتنگی‌های دخترم می‌گوید.

وی افزود: از وقتی به زندان افتاده‌ام همسرم تنهاست و اقوام و آشنایان کمتر به او سر می‌زنند. کاش گرهی از زندگی‌ام باز شود. کاش در این ماه مبارک خیرانی به داد و احوال ما زندانیان جرائم عیرعمد برسند.

آری، چرخ روزگار این بار برای زندانیان جرایم غیرعمد نچرخیده و پس از سال‌ها زندگی آبرومندانه باید عمر خود را در پشت میله‌های زندان سپری کنند.

بانویی که اکنون از پشت دیوارهای بلند زندان شب و روز برایش فرقی ندارد و تنها فکر و ذهنش فرزندانش است نیز بازی سرنوشت باعث شد تا به علت ضمانت یکی از آشنایان و عدم پرداخت اقساط به زندان بیفتند. سخت است مادر باشی و دور از فرزندانت باشی. چیزی که حتی تصورش را هم نمی‌کرد که وقتی کمک کرد تا دستی را بگیرد، حال به این خاطر باید عمر خود را در زندان سپری کند.

سخت است پدر و ستون خانواده باشی اما در کنار خانواده نباشی. محمد یکی دیگر از زندانیان جرایم غیرعمد است که ۳ ماه است در زندان است و تصادف غیرعمد باعث شده آنجا باشد.

آری، زندگی هر کس فراز و نشیب‌هایی دارد که ناخواسته در زندگی‌اش گره می‌افتد، گرهی که دارایی خود را از دست می‌دهد و همه امیدش به کمک‌های مردم است تا گرهی را باز کنند.

پویش مهربانی

امسال پویش مهربانی متفاوت با سال‌های قبل است، چرا که طبق روال هرساله در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) به صورت حضوری مراسم جشن گلریزان در راستای آزادسازی زندانیان برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل کرونا این مراسم به صورت غیرحضوری و پخش از شبکه استانی از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پویش مهربانی مرهمی بر زخم‌های ۱۲۱ زندانی جرایم غیرعمد است که چشمانشان بر سخاوت دست‌هایی دوخته شده که با قطره‌قطره کمک‌های شما دریایی از محبت و آزادی برای آنها می‌شود.

رئیس ستاد دیه خراسان جنوبی گفت: ۱۲۱ زندانی جرایم غیرعمد استان منتظر کمک‌های سخاوتمندان در جشن گلریزان هستند.

غلامرضا حسین‌پور افزود: سال۹۸، ۸۲ زندانی جرایم غیرعمد ۱۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بدهی داشتند که از این میزان ۶۰۰ میلیون تومان در جشن گلریزان جمع آوری و ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رضایت شاکیان جلب شدگلریزان و جمع‌آوری کمک برای آزادسازی زندانیان تا عید فطر ادامه دارد و در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) یک جشن برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: ۱۲۱ زندانی جرائم غیرعمد ۲۵ میلیارد تومان بدهی مالی دارند و علت زندانی شدن ۷۵ درصد آنها جرایم مالی است و برای زندانیان مهریه کمک بلاعوض از طرف ستاد دیه پرداخت نمی‌شود و در مورد دیه باید زندانی ۳۰ درصد میزان بدهی را بپردازد یا رضایت شاکی را تامین کند یا وام بگیرد و از ۷۰ درصد کمک ستاد دیه هم برخوردار شود.

رئیس ستاد دیه خراسان جنوبی بیان کرد: محکومان مالی می‌توانند ۵۰ درصد بدهی را تامین و برای بقیه مبلغ از کمک بلاعوض ستاد دیه استفاده کنند. امکان پرداخت وام ۴ درصد به این افراد وجود دارد و ستاد دیه هم در بدهی‌های تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان ورود و در مبالغ بیشتر از این برای گرفتن رضایت شاکیان اقدام می‌کند.

کد خبر 509692 برچسب‌ها استان خراسان جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خراسان جنوبی جرایم غیرعمد میلیون تومان ستاد دیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۷۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی

 
به گزارش  تابناک، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اظهار کرد: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی، کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یک سال تا ۵ سال محکوم می شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: چنانچه تقلب یا جعل و یا اخذ رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبین با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یک سال تا ۱۰ سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و ۶ ماه تا ۳ سال حبس محکوم خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی http://www.vazifeh.police.ir از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • درس پسندیده معلم رامیانی به دانش آموزان خود
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • آزادی ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • آزادی زندانی جرائم غیر عمد در چهارمحال و بختیاری