Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@18:33:25 GMT

وصول بدهی با چک‌های سرقتی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۷۸۶۰

وصول بدهی با چک‌های سرقتی

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه سید علی شریفی رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در اواخر آذرماه سال گذشته یک فقره پرونده با موضوع سرقت داخل خودرو به دادخواهی مرد جوانی از شعبه پنجم دادسرای ناحیه یک تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم ارجاع شد.

وی افزود: محتویات پرونده حاکی از آن بود، شاکی خودروی پژو پارس خود را مقابل درب منزلش پارک کرده و پس از گذشت چند ساعت به خودرواش مراجعه می‌کند و متوجه می‌شود با تخریب قفل صندوق عقب خودرو کیف دستی اش حاوی مدارک و دو فقره دسته چک سرقت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی عنوان کرد: کارآگاهان برای آغاز تحقیقات پلیسی، راهی محل وقوع جرم شدند، اما با انجام تحقیقات میدانی سرنخی از سارق یا سارقان به دست نیامد.

سرهنگ شریفی در ادامه بیان کرد: کارآگاهان در شاخه دیگر از تحقیقات پلیسی متوجه شدند شخصی به نام رامین قصد وصول یک فقره چک از چک‌های سرقتی را داشته، اما به دلیل نبود موجودی چک را برگشت می‌زند که بلافاصله وی به پایگاه دعوت می‌شود.

رئیس پایگاه یکم ابراز داشت: رامین در تحقیقات صورت گرفته اظهار کرد، من در حرفه‌ ساخت و ساز مسکن فعالیت دارم و از ماجرای سرقت چک اطلاعای ندارم و چک را بابت طلبم از خانمی به نام "مهناز" گرفته ام.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضایی کارآگاهان یازدهم اردیبهشت ماه در یک عملیات پلیسی موفق شدند مهناز را در محدوده شمال شهر تهران در مخفیگاهش دستگیر و به این پایگاه انتقال دهند. وی نیز ادعا کرد، از سرقت بی اطلاع هستم و چک‌ها را از فردی به نام "احمد" به مبلغ ۵ میلیون ریال از سایت دیوار خریده ام و بابت بدهی به طلبکار‌ها داده ام.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی به دست آوردند احمد یکی از سارقان حرفه‌ای در زمینه سرقت داخل خودرو بوده که با جمع بندی اطلاعات به دست آمده دستور دستگیری وی از سوی دادیار پرونده صادر شد.

رئیس پایگاه یکم با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی، مخفیگاه احمد در محدوده خانی آباد شناسایی شد، اضافه کرد: ۱۷ اردیبهشت ماه کارآگاهان موفق شدند در یک عملیات پلیسی وی را دستگیر و در همان لحظه به سرقت داخل خودرو اعتراف کرد.

سرهنگ شریفی در پایان گفت: با توجه دستگیری سارق و سایر مرتبطین پرونده متهمان با صدور قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار این پایگاه قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث و انتظامی سرقت کلاهبرداری میلیونی پایگاه یکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حکمت الله شجاعی گفت: با وقوع کلاهبرداری‌های متعدد از شهروندان غیر بومی تحت عنوان عضویت در شرکت هرمی موسوم به کیونت، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس آگاهی البرز قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز مطرح کرد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد افرادی با ایجاد یک هرم تحت عنوان شرکت کیونت به بهانه کاریابی در شرکت‌های معتبر دولتی، جوانان را اغفال و جذب کرده‌اند.

سرهنگ شجاعی بیان کرد: بنا بر حساسیت موضوع، تحقیقات به صورت تخصصی آغاز شد و در مرحله اول کارآگاهان با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم و روش‌های علمی هویت ۱۲ نفر را شناسایی کردند.

وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان در گام بعدی با روش‌های علمی و بررسی‌های تخصصی مخفیگاه‌های متهمان را در منطقه حیدرآباد شناسایی کردند و پس از هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی موفق به دستگیری آنها شدند.

این مقام انتظامی مطرح کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در تحقیقات به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان با شگرد تشکیل باند هرمی موسوم به شرکت کیونت اعتراف کردند. ارزش کلاهبرداری انجام شده توسط این باند حدود دو میلیارد ریال برآورد می‌شود.

کد خبر 6091353

دیگر خبرها

  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • شکار سوژه‌های سرقت مقابل مدارس
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • دستگیری سارق احشام و کشف ۴۸ رأس دام سرقتی در اسدآباد
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو