Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شیوع سراسری ویروس کرونا در تمامی کشورهای جهان، برخی از صنایع و حوزه‌های اقتصادی عملا تعطیل شده‌اند و همین موضوع باعث شده در ماه‌های گذشته زیان‌های گسترده‌ای را به ثبت برسانند که صنعت نمایشگاهی یکی از آن‌هاست.

به گزارش ایسنا، این صنعت که در چارچوب آن در تمام کشورهای جهان سالانه هزاران نمایشگاه برگزار می‌شود که در دل آن‌ها میلیون‌ها بازدیدکننده رفت و آمد کرده و میلیاردها دلار درآمد جابه‌جا می‌شود، در ماه‌های گذشته عملا تعطیل شده‌ و با توجه به محدودیت سفرهای بین‌المللی و همچنین خطرناک بودن تجمع افراد در محیط‌های سرپوشیده، نمایشگاه‌های بین‌المللی و حتی داخلی متوقف شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جدیدترین اخبار در این زمینه سازمان توسعه تجارت اعلام کرده که نمایشگاه بین‌المللی اکسپوی دوبی که قرار بود در سال جاری میلادی برگزار شود به تعویق افتاد.

این اکسپو که برنامه‌ریزی برای فعال کردن آن از سال‌ها پیش آغاز شده بود و بسیاری از بزرگان این صنعت قرار بود در آن حضور داشته باشند، احتمالا از سال آینده میلادی کلید خواهد خورد.

طبق پیش‌بینی صورت گرفته این نمایشگاه که بنا بود از اکتبر سال ۲۰۲۰ آغاز شود، یک سال به تعویق افتاده و احتمالا از اکتبر ۲۰۲۱ تا پایان مارس ۲۰۲۲ فعال خواهد بود.

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت، امارات متحده عربی در نامه‌ای خواسته که ضمن برنامه‌ریزی جدید پس از تعویق اکسپو کشورها نام این برنامه بین‌المللی را تغییر ندهند.

در عرصه داخلی نیز برگزاری نمایشگاه‌ها در ماه‌های گذشته کاملا متوقف شده است اما براساس صحبت‌های مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی، ایران احتمالا در آینده نزدیک نخستین نمایشگاه پس از شیوع کرونا را برپا خواهد کرد.

طبق گفته‌های حسین‌زاده این نمایشگاه که با نام جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا از ۲۴ تا ۲۶ خردادماه برپا خواهد شد، توانمندی‌های کشور در مقابله با این ویروس را به نمایش می‌گذارد. همچنین امکان حضور کشورهایی همچون چین نیز در این نمایشگاه وجود خواهد داشت و در بازدید و غرفه‌سازی بنا شده براساس پروتکل‌های بهداشتی و دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شود و به صورت زنده نیز برای مخاطبان امکان بازدید مجازی وجود داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمايشگاه اكسپو بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۷۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویق مسابقات بوکس نونهالان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، پیکار‌های بوکس قهرمانی نونهالان ایران قرار بود از ۲۲ اردیبهشت ماه به میزبانی تهران آغاز شود که برگزاری این رویداد به تعویق افتاد.   زمان جدید برگزاری این مسابقات، متعاقبا از سوی فدراسیون بوکس اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای در اصفهان برپا می‌شود
  • تولید خودرو در نخستین ماه بهار افت کرد
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • تعویق مسابقات بوکس نونهالان
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • جزئیات برگزاری نمایشگاه کتاب تشریح شد
  • طلا و برنز ۲دونده مرد و زن ایران در تور بین‌المللی دوبی