Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-04@18:55:37 GMT

دستگیری ۳ سارق خشن و یک مالخر اموال سرقتی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۸۰۰۸

دستگیری ۳ سارق خشن و یک مالخر اموال سرقتی

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: اواخر خردادماه سال گذشته طی تماس تلفنی مرد جوانی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، ماموران کلانتری ۱۱۵ رازی از سرقت گردنبند طلا به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال توسط ۲ موتورسوار جوان مطلع شدند.

وی افزود: پرونده با موضوع زورگیری تشکیل و برای رسیدگی تخصصی با دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران به پایگاه هشتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی با حضور در پلیس آگاهی اظهار داشت، ساعت ۳ بعداظهر که با خودروی ۲۰۶ ام در حال حرکت در میدان راه آهن بودم که ناگهان ۲ موتورسوار به من نزدیک و در یک لحظه گردنبند گران قیمتم را قاپیده و با موتورسیکلت تندروشان متواری شدند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در ادامه گفت: بلافاصله بعد از سرقت به دنبال سارقان رفتم و پس از طی مسافتی سارقان را پشت چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی مشاهده کردم و قصد دستگیری آنان را داشتم که دزدان با سلاح سرد مرا از ناحیه دست مجروح و فرار کردند.

سردار لطفی اضافه کرد: در بررسی‌های سیستمی و ارجاع چند پرونده مشابه دیگر کاراگاهان با جمع بندی اطلاعات به دست آوردند موفق شدند سرنخی از حضور یکی از سارقان حرفه‌ای در این پرونده‌ها به نام "یاور ۳۶ ساله" پیدا کنند و مشخص شد، در حدود یک سال است که این متهم از زندان آزاد شده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به این که در رصد‌هایی اطلاعاتی مشخص شد یاور بعد از رهایی از زندان با تشکیل باندی از شهروندان زورگیری می‌کند، تصریح کرد: با هماهنگی بازپرس پرونده دستور دستگیری وی و سایر همدستانش صادر شد.

وی با بیان اینکه مخفیگاه یاور در شهرستان بهارستان شناسایی شد، افزود: با اخذ نیابت قضایی پنجم اردیبهشت ماه یاور در یک عملیات پلیسی به همراه دو تن از همدستانش دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: بازداشت سارق حرفه ای داخل خودرو

سردار لطفی با اشاره به اینکه سرکرده باند تا کنون به ۳۰ فقره سرقت زورگیری با همکاری دو همدستش در سطح شهر تهران اعتراف کرده است، گفت:در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی به دست آمد که یاور تحت تعقیب بوده و سایر همدستانش نیز از مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار هستند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در گامبعدی از تحقیقات پلیسی، مالخر اموال سرقتی نیز دستگیر و این متهم نیز به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

وی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۰ تن از مال باختگان سارقان را شناسایی کرده اند، گفت: ارزش ریالی سرقت‌های صورت گرفته توسط متهمان بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است و متهمان با صدور قرار قانونی برای تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث و انتظامی سرقت اموال پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۸۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرتنمایی کردند

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری دو تن ازاذل و اوباش که اقدام به قدرت نمایی با سلاح گرم و سرد در منطقه فلاح تهران کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ سعید راستی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران در پی انتشار کلیپی از  قدرتنمایی دو نفر از اوباش با سلاح گرم و قمه در فضای مجازی در محدوده محله فلاح تهران بررسی موضوع را در دستورکار خود قرار دادند و با انجام اقدامات پلیسی و رصد های اطلاعاتی  مشخص شد هر دو شرور سابقه دار هستند.

وی با بیان اینکه هویت و مخفیگاه متهمان در محدوده یافت آباد تهران شناسایی شد، گفت: ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران بزرگ پس از اخذ دستور قضائی هر دو متهم را در مخفیگاهشان در یک عملیات منسجم پلیسی دستگیر  و به مقر انتظامی انتقال دادند.

راستی با بیان اینکه هر دو متهم به جرم خود اعتراف و با تکمیل تحقیقات پلیسی به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: پلیس اجازه قدرتنمایی و بازی با آرامش و امنیت مردم را به افراد شرور و مجرمان نخواه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری سارقان منزل در خدابنده ؛ در کمتر از سه ساعت
  • کشف ۱۰۳ گرم طلا مسروقه از مخفیگاه مالخر/ برملا شدن راز قتل پیرزن با سرقت طلاجات
  • انهدام ۲ باند سرقت و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان
  • دستگیری ۲۶ سارق مغازه در خراسان جنوبی
  • بازداشت بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • دستگیری ۱۵۰ سارق و مالخر
  • بازداشت ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • دستگیری ۲ شرور که در محله فلاح تهران قدرتنمایی کردند
  • دستگیری شاهرخ‌خان در تهران | ناگفته های شاهرخ خان در گفت و گو با همشهری آنلاین
  • انهدام ۲ باند سارقان و کشف ۶۱ فقره سرقت منزل در زنجان