Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@11:52:05 GMT

شیوع فاسیولا در استان گیلان نگران‌کننده نیست

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۸۵۴۷

شیوع فاسیولا در استان گیلان نگران‌کننده نیست

منوچهر جمالی سوسفی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، در مورد انتشار خبری مبنی بر شیوع بیماری فاسیولا در گیلان که ناشی از مصرف گیاهان بومی است، گفت: فاسیولا یک نوع بیماری است که هر سال همزمان با فصل زراعت شیوع پیدا کرده و برخی افرادی که در مزارع و شالیزار فعالیت می‌کنند و نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، بدان مبتلا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیماری فاسیولا به راحتی قابل درمان است

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ابتلا به این بیماری نگرانی به همراه ندارد، چرا که به راحتی قابل درمان است، کما اینکه هر سال افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند به بیمارستان‌های مخصوصی مراجعه کرده و به صورت سرپایی مداوا شده و تنها تعداد محدودی از آنها در بیمارستان بستری می‌شوند.

استفاده از روش‌های مکانیزه در کشاورزی احتمال ابتلا به فاسیولا را کاهش می‌دهد

وی تصریح کرد: البته هم‌اکنون که اغلب فعالیت‌های زراعی به صورت مکانیزه انجام می‌شود، کمتر افراد به بیماری فاسیولا مبتلا می‌شوند و تنها تعدادی از کارگرانی که در مزارع فعالیت دارند در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در بیان راهکار پیشگیری از ابتلا به بیماری فاسیولا، یادآور شد: افراد باید برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری بهداشت فردی را به طور دقیق رعایت کرده و در شرایط کنونی که پیشگیری از ابتلا به کرونا هم مطرح بوده، دست‌های خود را به صورت کامل و مداوم بشویند و در تهیه مواد غذایی دقت کنند، همچنین سعی کنند با رعایت نکات بهداشتی با آلودگی‌ها ارتباط نداشته باشند.

بیماری فاسیولا به اندازه کرونا خطرناک نیست

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بیماری فاسیولا به اندازه کرونا خطرناک نیست و رعایت نکات بهداشتی مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به آن است، بنابراین نباید در این زمینه بزرگنمایی صورت بگیرد./

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پیشگیری از ابتلا بیماری فاسیولا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۸۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد

سعید معین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به گرم شدن هوا، گندمکاران هشدارها را جدی بگیرند و مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند.

به گفته او، با وجود اثر شیوع آفت سن گندم در کاهش عملکرد تولید، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم قبل از تبدیل شدن به پوره انجام دهند.

معین با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت سن گندم به یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن رسیده است، افزود: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه سن مادر به ۲ میلیون و ۵۰۰ تا ۲ میلیون و ۶۰۰ هزارهکتار برسد.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات ادامه داد: بنابر آمار سطح زیرکشت آبی و دیم گندم در کشور ۶ میلیون هکتار است که مبارزه با سن غلات در سطح  از بهمن ماه سال گذشته آغاز و کماکان ادامه دارد.

معین گفت: گرچه شرایط جوی و بارندگی سم پاشی و محلول پاشی را به تاخیر می اندازد، اما به کشاورزان توصیه می شود که تا 

 از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین به کشاورزان توصیه می شود که تا قبل از تبدیل آفت سن به پوره مبارزه را انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت