Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@20:46:20 GMT

دشت های لاله واژگون لرستان به ثبت ملی رسید

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۸۸۵۸۵

دشت های لاله واژگون لرستان به ثبت ملی رسید

قاسمی با تاکید برضرورت افزایش آگاهی عمومی نسبت صیانت از دشت لاله های واژگپون استان، گفت: برای صیانت از لاله های واژگون تقویت نگرش عمومی و ثبت ملی دشت های لاله واژگون استان بویژه شهر ستان الیگودرز ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید امین قاسمی» امروز(20 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت صیانت از  منابع طبیعی، اظهار داشت: نبود اطلاعات کافی عمومی بستر تخریب دشت های لاله واژگون شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و میراث فرهنگی، ادامه داد:صیانت از منابع طبیعی نیازمند تقویت نگرش عمومی و فرهنگسازی در این زمینه است.

 

وی خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی  به آحاد مردم بستر صیانت از سرمایه های بومی و خدادادی است.

 

قاسمی با اشاره به وجود دشت های لاله واژگون در استان بیان کرد: فرهنگ سازی توسط رسانه‌ها درآموزش و تغییر نگرش مردم نسبت به این گل‌های زیبا می‌تواند تاثیرگذار باشد.‌

 

وی  با بیان اینکه نقش عشایر کوچرو و گردشگران در پاسداری از این گل زیبا را انکار ناپذیر است، خاطرنشان کرد: باید با اطلاع رسانی صحیح مردم را آگاه کنیم تا موجب ماندگاری این دشت ها شویم.

 

قاسمی با اشاره به اینکه یشترین مساحت تعلق گرفته به گل های لاله واژگون در سطح استان به دشت دالانی شهرستان الیگودرز اختصاص دارد، ابراز کرد: با ثبت ملی این آثار بستر لازم برای صیانت از این دشت ها فراهم می شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه ثبت ملی لاله های واژگون شهرستان الیگودرز به منظور حفظ این منطقه زیبا صورت گرفته افزود: متاسفانه در کنار بازدیدهای صورت گرفته از گونه زیبای لاله واژگون در دشت دالانی این شهرستان  و یا دیگر مناطق استان، به علت نبود اطلاعات کافی گاه‌ شاهد تخریب این اثر ارزشمند هستیم.

 

قاسمی  با اشاره به اهمیت ثبت ملی در صیانت از ظرفیت های گردشگری، اضافه کرد: در کنار ثبت ملی این اثر ارزشمند باید ملاحضات زیست محیطی مربوط به آن نیز مد نظر قرار گیرد.

 

وی با اشاره به  نقش رسانه ها و فعالین فرهنگی و زیست محیطی در پاسداری از این گونه زیبا ملزوم و موثر است، ادامه داد: باید در حوزه فرهنگسازی اصحاب رسانه استان همکاری بیشتری داشته باشند.

 

۲ هزار و ۹۰۰ هکتار از دشت‌های لرستان به گونه لاله‌های واژگون تعلق دارد، روستاهای دالانی، دورک، مور زرین، دره دایی، آب باریک، خلیل‌آباد، چغا گرگ، مورخشک، خاک بتیه، هندیله، تاپله، گلک، گیلان، ارژنک و گله مویه در برگیرنده بیشترین سطح این لاله های واژگون در استان هستند.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: لاله واژگون فرهنگسازی ثبت ملی دشت های لاله واژگون لاله های واژگون ثبت ملی دشت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۸۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیرین مدرسه‌ساز بزرگ‌منش و اثرگذار هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر سه‌شنبه در دیدار با اعضای هیأت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، گفت: خیرین مدرسه‌ساز، خدمتگزار مردم شریف، نیک‌اندیش و در عین حال منشأ اثر هستند.

وی افزود: خیرین مدرسه‌ساز در استان فعالیتی پویا و ارزشمند دارند ضمن اینکه همراهی خانواده‌های خیرین نیز قابل تقدیر است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه کسانی که در مسیر مدرسه‌سازی قرار می‌گیرند افراد بزرگ‌منشی هستند، گفت: باید زمینه افزایش گستره و میدان عمل خیرین فراهم شود و از سوی دیگر دعوت از خیرین نیز افزایش یابد تا شاهد کاهش دغدغه مدرسه‌سازی باشیم.

استاندار همدان بیان کرد: برای تحقق اهداف پیش رو باید از ظرفیت بخش خصوصی و دولتی استفاده کنیم به نحوی که بهره‌گیری از فعالان اقتصادی، مراکز تولیدی و کارخانجات برای دعوت به جمع خیرین در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه افراد و مجموعه‌هایی که مستعد همکاری هستند شناسایی و اقناع شوند، افزود: مدیریت استان از اقدامات و برنامه‌های مجمع خیرین مدرسه‌ساز حمایت و پشتیبانی می‌کند.

کد خبر 6099724

دیگر خبرها

  • خیرین مدرسه‌ساز بزرگ‌منش و اثرگذار هستند
  • صیانت از آزادی‌های مشروع در سند تحول قضایی
  • بگومگوی ثریا قاسمی با صادق قطب‌زاده
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • ببینید | روایت ندا قاسمی از چَپ کردن در اتوبان و یک قدم تا مرگ
  • (ویدئو) خبرهای امیدبخشی که ندا قاسمی بازیگر «نون خ» آرزو دارد بگوید
  • آموزش حلقه مفقوده حریم خصوصی در اینترنت
  • کرمانشاه بارانی می‌شود
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید