Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مردم همدان و فامنین در مجلس یازدهم گفت: انتظار این است که دولت در انتخابات هیئت‌رئیسه هیچ دخالتی نکند، البته که در هر دوی حالات اخیر بی‌تردید نمایندگان انقلابی واکنش تند و صریح نشان خواهند داد.

احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به در پیش بودن مجلس یازدهم اظهار کرد: «مشکلات فزاینده این‌روزهای ایران همه را به یک‌نتیجه رسانده است و آن ضرورت ایجاد تغییر در شیوه مدیریت کشور است؛ از این‌رو امید بسیاری وجود دارد که مجلس یازدهم بتواند منشأ این تحول مهم باشد، اما در این میان نباید از نقش هیئت‌رئیسه مجلس هم غافل شد؛ به‌همین دلیل است که اکنون رقابت‌های انتخاباتی بر سر نفرات هیئت‌رئیسه و مشخصا ریاست مجلس بالاگرفته است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در میان اخباری به گوش می‌رسد که دولت نیز بیکار ننشسته است و سعی می‌کند که در روند انتخاب هیئت‌رئیسه دخالت کند، گفت: «باتوجه به مشکلات ناشی از عملکرد دولت و مجلس دهم، مجلس یازدهم بارقه امیدی برای مردم است تا بتواند قدری از میزان مشکلات موجود بکاهد».

نماینده منتخب مردم همدان و فامنین در مجلس یازدهم ادامه داد: «کم‌کاری‌های مجلس دهم نشان داد که نمایندگان نباید وکیل‌الدوله باشند. دولت هم برای کشور و مردم ایران چنان مشکلات فزاینده‌ای ایجاد کرده است که واقعاً از یک‌سو جایگاه بین‌المللی ایران و به خصوص در منطقه متزلزل شده است و از سوی دیگر در داخل هم مردم گرفتار انواع بحران‌ها شده‌اند».

وی افزود: «مشخصاً در موضوع کرونا به‌جای آنکه دولت بر دردهای مردم از جمله بیکاری‌های گسترده و ضررهای مالی وسیع مرهم باشد و کمک مردم کند، از افزایش عجیب تورم در همین چند وقت اخیر جلوگیری نکرد و مشاهده کردیم که بسیاری از کالاها با افزایش قیمت ناگهانی مواجه شدند».

فلاحی با بیان اینکه دولت حتی به اموال مردم در شستا هم رحم نکرد و دست به اموال عمومی انداخته است یا حتی گویا اموال دولت را می‌فروشد، خاطرنشان کرد: «اکنون هم همه تلاشش را می‌کند که سرمایه مردم به بورس ببرد که معلوم نیست چه بر سر اموال مردم خواهد آمد».

او ادامه داد: «در چنین شرایطی طبیعتا مهم‌ترین اولویت مجلس یازدهم بحث معیشت مردم است. ما سعی خواهیم کرد که با تصویب قوانین متناسب، اجرای قوانین کارآمد بر زمین مانده و نظارت بر اجرای قوانین از مشکلات موجود کم کنیم تا قدری وضعیت اقتصادی مردم مناسب شود».

این منتخب مجلس یازدهم درباره انتخابات هیئت‌رئیسه هم گفت: «اگر نمایندگان همراه نباشند، هیئت‌رئیسه به‌تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد. البته یادمان نرود که قرار نیست هیئت‌رئیسه تعیین‌کننده همه تصمیم‌های مجلس باشند؛ به‌همین دلیل برخی نمایندگان به‌دنبال ارائه طرحی هستند که از اختیارات هیئت‌رئیسه کم شود».

وی در پاسخ به این پرسش که رقابت نامزدهای احتمالی هیئت‌رئیسه مجلس را چگونه تحلیل می‌کنید، اظهار کرد: «واقعیت این است که جز رقابت در حوزه هیئت‌رئیسه و خاصه ریاست‌مجلس در بقیه قسمت‌ها نمایندگان مجلس یازدهم با یکدیگر مشکلی ندارند».

فلاحی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه ورود حمیدرضا حاجی‌بابایی به عرصه رقابت و نزدیک‌شدن برخی نمایندگان مجلس یازدهم به دولت را چگونه می‌بینید، گفت: «به هر حال هرکسی می‌تواند اعلام داوطلبی کند و هرکسی هم استدلال‌های خود را می‌آورد، اما امیدواریم که در عرصه ریاست مجلس فردی انتخاب شود که شایستگی ریاست مجلس نظام جمهوری اسلامی را داشته باشد».

وی اضافه کرد: «همچنین نمایندگان مجلس یازدهم با دولت هم‌سو نشوند و بازهم تجربه وکیل‌الدوله‌شدن نمایندگان را تکرار نکنند و واقعا انتظار این است که دولت در انتخابات هیئت‌رئیسه هیچ دخالتی نکند، البته که در هر دوی حالات اخیر بی‌تردید نمایندگان انقلابی واکنش تند و صریح نشان خواهند داد زیرا وابستگی نمایندگان به دولت آثار سوئی در پی خواهد داشت».

انتهای پیام/4082/
 

منبع: آنا

کلیدواژه: مجلس یازدهم ریاست مجلس هیئت رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۹۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد

به گزارش «تابناک»، زینب قیصری در گفت وگو با ایسنا درباره اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در دور اول انتخابات، در شیوه انتخاب افراد یک بلوغ سیاسی را دیدیم که اتفاق فرخنده‌ای بود و نشان داد که مردم با تحقیق بیشتری دنبال انتخاب نمایندگانی هستند که کیفیت بالاتری داشته باشند. انتخابات به دلیل تکثر داوطلبان به دور دوم رفت و این منافاتی ندارد با این حرکت که مردم با گزینش بهتر، نمایندگان خود را در دور دوم انتخاب کنند.

وی افزود: ان شاءالله مردم در دورم دوم هم حضور پرشور داشته و با همان دقتی که در دور اول داشتند، در دور دوم هم نمایندگان خود را انتخاب کنند. البته این بار انتخاب راحت‌تر هست زیرا تعداد داوطلبان کمتر از دور اول است. هرچه نماینده آرای بالاتری داشته باشد، پشتوانه بهتری برای پیگیری مطالبات مردم دارد بنابراین حضور مردم در انتخابات و رای بالا به داوطلبان اهمیت زیادی دارد.

قیصری همچنین خاطرنشان کرد: بیشتر داوطلبان انتخاب شده در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی، تفکر اصولگرایی دارند اما ۴۵ نفر باقیمانده هم نقش مهمی در انتخاب رویکردهای مجلس دارند و این انتخاب را باید بر عهده مردم گذاشت.

وی با اشاره به نقش نمایندگان خانم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور بانوان در دور دوم خیلی موثر است. متاسفانه در دور اول هیچ خانمی موفق نشد به مجلس راه یابد که برای شهری مثل تهران حضور نمایندگان خانم مهم است؛ زیرا آنها می‌توانند نظام مسائل زنان را دنبال کرده و حل کنند. البته شاید نماینده آقای شایسته هم بتواند مشکلات بانوان را بهتر عمل کند و اصل بر شایسته‌سالاری است. خانم‌ها وقتی وارد مجلس می‌شوند به کمیسیون تخصصی خود می‌روند و عضو فراکسیون زنان هم می‌شوند و این یک قانون نانوشته است. به هر حال در فراکسیون زنان نمایندگان خانم خیلی می‌توانند تاثیرگذار باشند.

دیگر خبرها

  • قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از نمایندگان مجلس
  • قدردانی و تشکر سردار رادان از نمایندگان مجلس
  • قدردانی سردار رادان از مجلس
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • تاریخ برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند